ويندوز 9 : ظاهر و عملکردی متفاوت در سخت افزار هاي مختلف و احتمال عرضه نسخه پيشنمايش تا پايان سال

Windows-9

در آینده ای نه چندان دور آپدیت جدید و بزرگی برای ویندوز 8.1 منتشر خواهد شد، اما ردموندی ها علاوه بر ویندوز 8.1 هم و غم جدی خود را بر روی ویندوز آینده با نام رمز Threshold گذاشته اند؛ ویندوزی که در سال آینده و تحت ویندوز 9 و البته با تغییرات بسیار به کامپیوترهای دنیا راه پیدا خواهد کرد. گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، ادعا می‌کند که ممکن است مایکروسافت تا ماه‌های پایانی سال، نسخه پیش‌نمایشی از ویندوز 9 را ارائه کند.

به نظر می‌رسد تغییرات بزرگی که قرار بود با ارائه آپدیت دوم و بزرگ ویندوز 8.1 عرضه شود، به زمان ارائه و همراه با Threshold موکول شده تا آپدیت دوم ویندوز 8.1 با آپدیت‌هایی از قبیل بهبود اینترفیس، پایداری و عملکرد و رفع تعدادی خطا همراه باشد.

یکی از این تغییرات بزرگ بازگرداندن استارت منو است که قرار بر این بود با آپدیت دوم ویندوز 8.1 اتفاق بیفتد، اما طبق گزارش جدید با Threshold عرضه خواهد شد. این گزارش را وبسایت ZDNet منتشر کرده و افزوده که مایکروسافت ویندوز 9 را بیشتر از گذشته به مذاق کاربران ویندوز 7 و به شکل ویژه کسانی که از پی‌سی خود با کیبورد و ماوس استفاده می‌کردند، جذاب خواهد کرد.

همچنین ویندوز 9 یا Threshold با توجه به نوع سخت افزار و دستگاه قرارگرفته در آن دارای «ظاهر و عملکردی متفاوت» خواهد بود. این بدین معنی است که در دستگاه‌های به عنوان مثال لمسی و هیبریدی تمرکز بیشتر بر روی مدهای Windowed و Metro-Style خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده که مایکروسافت کارهای اساسی خود با ویندوز 8 را به اتمام رسانده و حالا تلاش خود را بر روی ویندوز 9 و ارائه هر چه متفاوت تر آن با ویندوز 8 به کار خواهد بست.

منبع  : engadget

 

Windows 9 will morph to fit the device it’s running on

Still holding onto your trusty copy of Windows 7 with a steely kung-fu grip? Well partner, it looks like Microsoft’s next operating system, codenamed “Threshold,” or, Windows 9 in the common tongue, is aimed right at you. The OS will apparently ship in three different flavors (desktop, tablet and mobile) and recognize the hardware its running on and adjust the experience accordingly, as ZDNet’s Windows-leak queen Mary Jo Foley writes. Meaning, if you’re on a traditional desktop or laptop using a mouse and keyboard, Threshold will boot directly into the Windows desktop you know and love. The Live-tiled Start screen may return for people using touch-based machines like tablets and convertible laptops, although there will supposedly be an option to switch between the two environments if Threshold detects an attached keyboard. What’s more, Foley’s sources also say that if you’re itching to get your hands on the new OS ahead of its reported launch next spring, there’ll be a public preview version this autumn.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*