حکایت تلخ فروش کلیه برای خرید آیفون ۶ اس !

اپل در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، تغییراتی را به منظور ارتقای عملکرد و کارایی این دو گوشی اعمال کرد که همین امر، توجه بسیاری از خریداران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.تب خرید این دو محصول در برخی از نقاط جهان به قدری بالا بود که روزنامه China Daily در گزارشی آورده است دو مرد چینی به نام های Wu و Huang از آنجایی که قیمت تعیین شده برای این گوشی فراتر از توان مالیاشان بود، تصمیم گرفتند تا پول لازم برای خرید آیفون ۶ اس را از طریق فروش کلیه های خود تامین کنند.

از این رو، از یک “دلال” برای انجام مراحل مقدماتی این عمل جراحی استفاده کردند. این دلال، از این دو خواست تا با مراجعه به بیمارستان Nanjing چین، از سالم بودن کلیه های خود اطمینان حاصل کنند. اما زمانی که این دو برای انجام آزمایش به بیمارستان رفتند، دلال غیب شد و دیگر خبری از وی نشد.

آقای Wu که غیب شدن دلال را بی حکمت ندانست از دوست خود یعنی huang خواست تا به طور کلی قید این تصمیم بچه‌گانه خود را بزنند و کلیه های خود را برای این گوشی بر باد ندهند. پس از آنکه huang درخواست وی را نپذیرفت، Wu با مراجعه به اداره پلیس، تمامی ماجرا را برای آنها توضیح داد و بعد از اینکه این خبر به گوش Huang رسید، وی فرار را بر قرار ترجیح داد و هیچ رد و نشانه ای از خود بر جای نگذاشت.

این اقدام در نوع خود می تواند برای بسیاری از افرادی که حتی با وجود نداشتن توان مالی، هزینه های هنگفتی را بابت خرید محصولات هوشمند می پردازند ، بسیار تامل برانگیز باشد.

بد نیست بدانید پیش از این نیز اتفاقات مشابهی رخ‌داده است. برای مثال در سال ۲۰۱۲ یک نوجوان ۱۷ساله با فروختن کلیه‌ی خود اقدام به خرید یک گوشی جدید آیفون و یک دستگاه آیپد کرده بود. همچنین در اوایل سال جاری میلادی نیز یک جوان ۲۱ ساله چینی برای به دست آوردن پول مورد نیاز برای خرید اپل واچ اقدام به فروش مواد مخدر کرده بود.

شایان ذکر است که برخلاف انتظارات مبنی بر کاهش فروش آیفون در چین و و در سطح جهانی، اپل اعلام کرده است که طبق شواهد به دست آمده، به احتمال زیاد رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه از تلفن‌های آیفون که در هفته‌ی اول فروش و در سال گذشته به دست آمده است، شکسته خواهد شد.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. والا من که در تعجبم مگه آیفون چی داره جز اسم ؟ اون وقت کلیه ی عزیز رو … یعنی (sansored)…)

  2. اگر انسان بداند خلقت الهی بالاترازخلقت آدم هست هرگز چنین اشتباهی نمیکند آیفون نهایتش یک سال براش ارزش خواهد داشت ونهایتش ۳ سال براش کارخواهد کرد ولی کلیه ها تاعمر هست براش کارمیکنن درضمن تکنولوژی ساخت کلیه هنوز کشف نشده ولی آیفون دردست انسان ساخته شده،انسانی که تکنولوژی وجودش را نبیند تکنولوژی یک گوشی هوشمند وبه عقیده من ساده درمقابل عظمت خلقت انسان،چطور خواهد دید وروزی اونو میفروشه میره یه نوکیا ساده میخره وبالاخره اونو میفروشه میره یه پفک نمکی میخره

  3. این عشق و مرام طرفداران اپل هست

    از عاشقان عجیب نیست

    آیفون ۶s بله اندازه ی کلیه ارزش داره ولی ۶sپلاس بیشتر

  4. همچین جای تعجب نداره.
    در واقع متعحب شدن از این داستان، جای تعجب داره.
    ایفون و اپل همینه.
    روی ذهن مصرف کننده و مشتریش کار میکنه.

  5. آخه چه قدر یه آدم باید احمق باشه که حاضر باشه از تن خودش بزنه واسه یه آیفون؟!! چرا آدما انقدر ساده و بیچاره ان؟ یعنی واقعن آیفون انقدر خاصه؟!!! والا ما دسته هر کی دیدیم این پاش به او اون پاش می گفت … :)))