مقایسه و رای گیری : LG G3 در مقابل Sony Xperia Z2

LG G3 vs Sony Xperia Z2

شرکت الجی سال گذشته با معرفی دستگاههای اندرویدی LG G2 و Nexus 5 توانست موفقیت هایی را در این بخش از صنعت کسب نماید، و امسال هم این روند را با معرفی پرچمدار جدیدش یعنی LG G3 ادامه داده است. LG G3 اولین تلفن از یک برند تجاری رده بالا می باشد که با نمایشگر Quad HD در اندازه 5.5 اینچ ساخته شده است. در سوی دیگر، Xperia Z2 سونی یکی از چند مورد پرچمدار تلفن است که در رقابت مستقیم با جی3 می باشد. ما همه تصمیم گرفتیم تا این دو دستگاه را در برابر یکدیگر قرار دهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

این دو دستگاه در بخشهای مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارند: از یک سو، g3 از بدنه پلاستیکی ساخته شده، در حالی که اکسپریا z2 از شیشه ساخته شده است؛ تلفن الجی دارای دوربین 13 مگاپیکسلی با تکنولوژی +OIS می باشد، در حالی که z2 شامل یک سنسور بزرگتر 20 مگاپیکسلی در بخش دوربین شده است؛ هر دو دستگاه به اجرای سیستم عامل Android 4.4 KitKat می پردازند، اما پوسته سفارشی رابط کاربری این دو دستگاه بسیار متفاوت هستند.

   توجه:در این مقایسه از نسخه کره ای دستگاه g3 استفاده شده است.

طراحی

LG G3 vs Sony Xperia Z2

از لحاظ طراحی، LG G3 نسبت به نسخه های پیشین خود اصلاحاتی داشته است، اما تغییرات آنقدرها چشمگیر نمی باشد، درست مانند قبل برخی دکمه ها در پشت دستگاه جای گرفته است، چارچوب جلوی گوشی بسیار کوچک است، اما دستگاه از لحاظ اندازه نمایشگر 5.5 اینچی رشد بزرگی داشته است که موجب شده تا این دستگاه تقریبا در اندازه فبلت باشد. الجی مدعی شده که جی3 از جنس متالیک است، اما در واقع تلفن دارای پوسته پلی کربناتی با چرم براق فلز مانند می باشد که ممکن است اگر از فاصله دور به دستگاه نگاه بیاندازید، گوشی فلزی بنظر آید، اما هنگامی که تلفن را در دست می گیرید، مشخص می شود که بازهم یک دستگاه تلفن پلاستیکی را در دست داشته اید.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

Xperia Z2 نسبت به نسخه های پیشینش بهینه سازی تدریجی داشته است، چنانکه طراحی شیک شیشه ای این دستگاه از Z اورجینال گرفته شده است. با z2، قالب فلزی بادوام دستگاه تعمیر شده و لبه های ظریفی در کناره آن افزوده شده است، این تلفن سونی بسیار شیک و با ساختار خوب بنظر می آید.

{photo}93/04/08/LG-G3-vs-Sony-Xperia-Z2-1{/photo}

تفاوت اندازه بین این دو دستگاه آنقدرها بزرگ نیست: جی3 عریض تر (74.6میلیمتر در برابر 73.3 میلیمتر z2)، ضخیم تر (8.9 میلیمتر در برابر 8.2 میلیمتر z2) است، اما هر دو پرچمدار بسیار بزرگ هستند. Z2 برای مهارکردن آسان تر نمی باشد، حتی اگرچه این دستگاه تلفن کمی باریک تر از g3 می باشد، این دستگاه سونی با لبه های تیز پر شده، که در کل ارگونومیک و راحت برای نگه داشتن نمی باشد. بدنه پشت G3 دارای شکل ارگونومیک تر منحنی شده که در نتیجه در دست بهتر متناسب شده است. بعلاوه، z2 با وزن 163 گرم کمی سنگینتر از G3 بزرگ با وزن 149 گرم می باشد.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

صفحه نمایش

دستگاه جدید الجی شامل نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD است که احتمالا بزرگترین نقطه مثبت و برجسته این دستگاه بشمار می آید، و در واقع این یک صفحه نمایش رزولوشن بالای فوق شفاف با حداقل چارچوب می باشد. در مقابل، دستگاه z2 دارای نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن قدیمی تر 1080×1920 پیکسل است که همچنان بسیار شفاف بنظر می آید.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

یک نمایشگر Quad HD دارای تقریبا 80 درصد پیکسل بیشتر نسبت به صفحه نمایش 1080p Full HD است، و تراکم پیکسل بر روی g3 نیز 533ppi در برابر 424ppi دستگاه z2 می باشد. تمامی این ارقام تنها یک استدلال قانع کننده مبنی بر برتری وضوح نمایشگر g3 است، اما در دنیای واقعی کاربر متوجه تفاوت آنچنانی نخواهد شد، مگر اینکه شما دید کامل 20/20 را داشته باشید و از فاصله نزدیک به صفحه نمایش خیره شوید. اگر از فاصله دید نرمال (مثلا از فاصله حدود 25 تا 30 سانتیمتری) به نمایشگر ها نگاه بیاندازید، مشاهده تفاوت در وضوح این نمایشگرها بسیار سخت است.

با نگاهی در رنگ ها، شما متوجه خواهید شد که هر دو دستگاه از لحاظ دمای رنگ بسیار خوب هستند: جی3 دارای مقدار دمای رنگ 7100K و زد2 نیز 6900K است که هر دو به مقدار مرجع 6500 کلوینی بسیار نزدیک هستند، یعنی اینکه هر دو در نمایش رنگ ها به خوبی متعادل شده اند و بسیار سرد نمی باشند.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

دقت رنگ بر روی هیچکدام از دستگاه نیز کامل نمی باشد: جی3 در طیف رنگ sRGB متناسب شده، اما اندکی فوق اشباع شده است، در حالی که z2 دارای طیف بزرگتر بوده و باز هم رنگ ها پف کرده ظاهر می شوند. انحراف رنگ (دلتا E) نسبتا قابل قبول 2.86 برای سیاه و سفید و 4.59 برای rgbcmy بر روی دستگاه G3 می باشد.

در فضای باز، Xperia Z2 کمی بهتر عکس العمل نشان می دهد، حتی اگرچه این دو تلفن تقریبا به یک اندازه روشن هستند. با این حال، Z2 کمی کمتر بازتابنده است، و این موجب شده تا برای خواندن در زیر نور مستقیم خورشید اندکی آسان تر باشد. از لحاظ زاویه دید، نمایشگرهای IPS LCD بر روی هر دو دستگاه خوب هستند، اگرچه عالی نیست، اما جی3 کمی بهتر می باشد، رنگ ها در یک زاویه کاملا حفظ می شوند.

رابط کاربری و قابلیت ها

LG G3 یک رابط کاربری ساده تر با پیچیدگی کمتر و مدرن را به ارمغان آورده است، و یک دست تر از قبل بنظر می آید. سونی بر روی پوسته اولیه خود کار کرده است. همواره یک رابط کاربری با نمای خوب را تحویل داده است.

هر دو دستگاه شامل جدیدترین نسخه از اندروید یعنی 4.4.2 کیت کت هستند، اما هر دو از لحاظ پوسته سفارشی سازی بسیار متفاوت بوده و در نتیجه تجربه کاربری متفاوتی را ارائه می دهند.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

رابط کاربری اسمارت فون Xperia Z2

پوسته جی3 نمای کارتونی از رابط کاربری قبلی الجی را از دست داده، و با رنگ های معتدل تر و خوشایند، آیکن های با نمای شفاف و مسطح تر، و بسیار کمتر پیچیده و درهم و برهم طراحی شده است. در سوی دیگر، رابط کاربری Xperia Z2 سونی رویکردهای ساده از طراحی مدرن را دنبال نکرده، اما بسیار مدرن و شیک بنظر می آید، بعلاوه دارای سادگی خاص خود هم می باشد. بطور خاص سونی رابط Z2 را تکامل یافته تر تحویل داده، و آن را با نمای جلاتر و انیمیشن های صاف تر همراه کرده است.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

رابط کاربری اسمارت فون LG G3

گرچه پوسته جی3 به سمت طراحی ساده حرکت کرده است، اما همچنان با مشخصه ها و اپلیکیشن ها زیادی بسته بندی شده است. بر روی صفحه هوم، ویدجت ها و پانل مجزا با اطلاعاتی از اپلیکیشن Health app و چند راهنمایی نیز گسترده شده است، در حالی که ویدجت های سونی کمتر مزاحم کاربر هستند.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

کیبورد بر روی اسمارت فون Xperia Z2

G3 شامل چند مشخصه جدید شده است که بسیار ماهرانه تر احساس می شوند: مانند دستیار Smart Notice که به شما یادآوری می کند در یک روز بارانی قبل از بیرون رفتن از خانه چتر خود را بردارید، یا بی درنگ شما را وارد بخش تماس های از دست رفته می کند، یا مشخصه Knock Code هم برای ایجاد امنیت در بازکردن قفل صفحه نمایش با ضربه زدن بر روی آن استفاده می شود. همچنین حالت مهمان (Guest Mode) را در گوشی G3 در اختیار دارید، که شما می توانید از طریق یک knock code مجزا بدان دسترسی داشته باشید، در واقع این حالت برای زمانی تعبیه شده که دوست شما قرار است چیزی را بر روی تلفنتان مشاهده نماید، اما نمی خواهید که چیزهای خصوصی بر روی دستگاهتان را مشاهده کند. همچنین در بخش اپلیکیشن ها، الجی Health hub را گنجانده است که تمرینات و فعالیت های روزانه شما را ردیابی می نماید.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

کیبورد بر روی اسمارت فون LG G3

از لحاظ قابلیت های بنیادی، phonebookها بر روی هر دو تلفن بطور مشابه غنی هستند، اما رابط کاربری ساده تر سونی در اپلیکیشن های هسته نیز سریعتر است. برای ارسال پیام، جی3 کیبورد با طراحی مجدد را شامل شده، که با رابط کاربری جدید مطابق شده است، اما بسیار انعطاف پذیر بوده و شما می توانید اندازه آن را تنظیم کنید. در حالی که چنین آپشن های فانتزی بر روی z2 حاضر نمی باشد، تایپ کردن به یک اندازه بر روی هر دو دستگاه سریع است، چنانکه کلیدها بزرگ و در فاصله خوبی از یکدیگر قرار گرفته اند.

پردازنده و فضای ذخیره سازی

LG G3 و Xperia Z2 هر دو جز جدیدترین دستگاهها هستند و جدا از وجود تراشه اسنپدراگون 801 در هر دو دستگاه، برخی تفاوت های جزئی در پردازنده آنها وجود دارد. با این حال، جی3 به دلیل داشتن نمایشگر رزولوشن بالا نیز کمی در بارگذاری سنگین تر عمل می کند، و در حالی که نشانی از وقفه وجود ندارد، برخی اپلیکیشن ها کمی کندتر بر روی این دستگاه لود می شوند. در سوی دیگر، z2 در استفاده های روزانه سریعتر احساس می شود، بعلاوه در آزمون های بنچمارک به دلیل داشتن نمایشگر رزولوشن پایین تر 1080 پیکسل نیز بهتر بوده است.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

خوب وارد جزئیات بخش سخت افزاری می شویم. جی 3 دارای Snapdragon 801 MSM8974-AC است، در حالی که z2 شامل Snapdragon 801 MSM8974-AB شده است. هر دو تراشه چهار هسته ای هستند، و قابل توجه ترین تفاوت در سرعت کلاک این پردازنده ها است، چنانکه جی3 در سرعت بالای 2.5 و z2 تا سرعت 2.3 گیگاهرتز اجرا می شود. از لحاظ گرافیک، هر دو به Adreno 330 GPU با سرعت اجرای تا 578MHz مجهز شده اند، ما شاهد هیچ تاخیری در بازی ها نیستیم و هر دو اکثریت عناوین بازی ها را با سهولت مدیریت می نمایند.

جالب توجه است که دستگاه G3 در دو نسخه 16 گیگابایت حافظه داخلی/2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی/3 گیگابایت رم تولید می شود، در حالی که z2 در مدل پایه 16 گیگابایتی خود هم دارای 3 گیگابایت رم است. هر دو گوشی سونی و الجی مدنظر ما شامل اشلات کارت microSD تا 128GB ظرفیت هستند.

اینترنت و اتصالات

الجی مرورگر سفارشی خود و کروم گوگل را برای وبگردی بر روی g3 تحویل داده است. سونی فقط به مرورگر کروم بسنده کرده است. هر دو مرورگر سفارشی الجی و کروم سریع هستند، اما کروم کمی بهتر بهینه سازی شده است و همگام سازی متقابل میان دستگاهها را انجام می دهد. بارگذاری صفحات و رندرسازی بر روی هر دو دستگاه سریع است، اگرچه اسکرول و زوم کردن بطور خاص فاقد تاخیر می باشند.

از لحاظ اتصالات، هر دو گوشی از 4G LTE با سرعت دانلود تا 150Mbps پشتیبانی می کنند. دیگر گزینه اتصالات وای-فای دو کاناله، جی.پی.اس، و NFC در هر دو می باشد. جی3 دارای بلستر اینفرارد در بخش بالای خود است که برای کنترل ریموت تلویزیون یا دیگر لوازم الکترونیکی منزل تان استفاده می شود. این مشخصه در Z2 ارائه نشده است.

دوربین

جی3 شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فلاش dual LED دو رنگه شده است، در حالی که Z2 با سنسور 20 مگاپیکسلی مجهز شده است. تفاوت در مگاپیکسل بطور کلی تمامی جزئیات بخش دوربین را مطرح نمی کند، جی3 دارای سنسور سایز متوسط 1/3.06 اینچی و Z2 با سنسور بزرگتر و موجود در هر تلفن اندرویدی دیگر یعنی 1/2.3 اینچ شده است، که تقریبا 30 درصد از مدل سنسور جی3 بزرگتر می باشد. از لحاط اپتیک، زد2 دارای لنزهای واید G بیست و هفت میلیمتری با دیافراگم f/2.0 می باشد. در حالی که جی3 با لنزهای کندتر f/2.4 و فاصله کانونی باریک تر 29 میلیمتر بسته بندی شده است. با این حال، G3 دارای سیستم تثبیت کننده تصویر نوری است که در تئوری برای سرعت شاتر بالاتر بدون تاری ناشی از لرزش دست استفاده می شود.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

اپلیکیشن دوربین اسمارت فون LG G3

از لحاظ ارگونومیک، Xperia Z2 با کلید شاتر اختصاصی دوربین می آید که شما می توانید از آن برای استفاده تک دست از دوربین بکار ببرید، اما از انجایی که این دکمه نزدیک به لبه تلفن واقع شده، تصویربرداری کاملا پایدار نمی باشد. جی3 کمی بزرگتر است، اما از دکمه volume down برای شاتر دوربین عمل می کند، که اجازه می دهد تا دست شما کاملا گوشی را احاطه نماید، در نتیجه تصاویر باثبات تر هستند، و ما دریافتیم که این قابلیت ها برای عکسبرداری بر روی جی3 راحت تر و سریع تر است.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

اپلیکیشن دوربین اسمارت فون Xperia Z2

رابط دوربین G3 بسیار ساده، تقریبا بدون هیچ تنظیمات دستی است، در واقع دوربین کاملا اتوماتیک می باشد، فقط چند گزینه انگشت شمار برای تنظیم کاربر وجود دارد: شما می توانید رزولوشن از تصاویر و ویدئوهای ضبط شده را تغییر دهید، از فلاش استفاده کنید یا خیر، اما هیچ تنظیمات دستی برای ایزو، تنظیمات تعادل رنگ سفید یا حالت های تصویربرداری ( جدا از پانوراما) وجود ندارد. دوربین Xperia Z2 در یک رویکرد مشابه در حالت Superior Auto نیز ساده است، اما دارای حالت manual برای انجام تنظیمات دستی توسط کاربر می باشد.

توجه داشته باشید که در حالت پیشفرض Superior Auto، دستگاه سونی تصاویر 8 مگاپیکسلی با یک کیفیت کلی بهتر تحویل می دهد. ما هم تصاویر کیفیت بالای 8 مگاپیکسلی دستگاه سونی را در عوض تصاویر 20 مگاپیکسلی نه چندان خوب ترجیح می دهیم، و البته این تصاویر همچنین کوچکتر هستند، و شما می توانید با سرعت بالاتری آنها را به اشتراک بگذارید. شما می توانید تصاویر فول سایز 20 مگاپیکسلی هم در حالت Manual دریافت کنید، اما این تصاویر به شفافیت خسته کننده و کدر، عناصر تصنعی بیشتر و همچنین پرنویزتر از تصاویر 8 مگاپیکسلی تمایل دارند.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

کیفیت واقعی تصاویر ضبط شده بر روی هر دو دستگاه در میان بهترین هایی است که شما می توانید از یک اسمارت فون بدست آورید. تصاویر G3 اغلب اندکی گرم تر از رنگ های موردپسند ما هستند، در نتیجه اندکی ته رنگ زرد قابل توجه است. تصاویر Z2 بطر قابل توجهی شامل رنگ های زنده (اگرچه اندکی فوق اشباع شده است)، چشمگیر و کنتراست عالی می باشد. از لحاظ جزئیات، دوربین LG G3 بهتر است، این دوربین 13 مگاپیکسلی جز بهترین ها از این لحاظ می باشد. در سوی دیگر، Z2 تصاویر بسیار شفاف 8 مگاپیکسل را تولید می کند، اما این تصاویر دارای برخی مصنوعات قابل مشاهده و لبه های نسبتا ضعیف هستند.

در شرایط نوری کم فضای بسته، تثبیت کننده تصویر نوری (+OIS) بر روی G3 اجازه می دهد تا دستگاه تصاویری بدون روشن کردن فلاش در محیط های حتی تاریک تر و بدون تار شدن وحشتناک تصاویر تولید کند. در همین شرایط، جی3 دارای یک موضع تهاجمی به سمت نویزها، محو کردن جزئیات می باشد و موجب می شود تا تصاویری مانند یک نقاشی رنگ روغن در شرایط نوری کم ظاهر شود. در استودیوی عکاسی ما، نور در برخی اوقات با پوشش ابری گرم تر به خطا می رود، اما این مانند یک مسئله حل شده بنظر می رسد، چرا که دیگر تصاویر گرفته شده در فضاهای بسته دیگر نیز تعادل رنگ بسیار بهتر است. فلاش بر روی g3 بسیار قدرتمند است، و نور را تا اندازه ای برابر در صحنه های تست ما از فاصله حدود 1.5 متری پخش می کند. داشتن فلاش دو رنگه موجب می شود تا رنگ تصاویر طبیعی تر ظاهر شوند، حتی زمانی که فلاش به عنوان منبع نور اصلی می باشد. Xperia Z2 رویکرد متفاوتی را در شرایط نوری کم در پیش گرفته است، این دستگاه تمایل به استفاده از فلاش حتی در اتاق با نور نسبتا خوب دارد، اما دستگاه بیشتر مانند شرایط نوری کامل عمل می کند، چنانکه رنگ ها به شدت تحریف شده نیستند. تصاویر پرنویز هستند، اما بدون عناصر تصنعی از نمای نقاشی های رنگ روغنی.

نمونه تصاویر گرفته شده با LG G3 نمونه تصاویر گرفته شده با Sony Xperia Z2

LG G3 vs Sony Xperia Z2

LG G3 vs Sony Xperia Z2

مشاهده تصویر در سایز واقعی مشاهده تصویر در سایز واقعی

LG G3 vs Sony Xperia Z2

LG G3 vs Sony Xperia Z2

مشاهده تصویر در سایز واقعی مشاهده تصویر در سایز واقعی

یکی از مشخصه های برجسته G3، دستیار لیزر اتو-فوکوس است که در شرایط نوری کم کمک می نماید، چنانکه آن در هماهنگی با فوکوس مبتنی بر کنتراست سنتی برای سرعت بخشیدن به فرآیند فوکوس کار می کند.

هر دو دستگاه سونی و الجی دارای دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی هستند که به اندازه کافی برای ارضای تمایلات شما برای کیفیت نسبتا متوسط تصاویر سلفی خوب هستند.

از لحاظ ویدئو، هر دو دستگاه دارای قابلیت ضبط ویدئویی 4K Ultra HD در فریم ریت 30fps همراه با 1080p هستند. ویدئوهای 4K دارای یک برتری در شفافیت می باشند، و برای کسانی که post-processing انجام می دهند نیز کاربردی می باشد، اما از آنجایی که تلویزیون ها و مانیتورهای 4K هنوز بطور گسترده استفاده نمی شوند، این منفعت یک مشخصه محدود است. قابلیت ضبط 1080 پیکسل اغلب در فریم ریت 30fps بر روی G3 اجرا می شود، در حالی که با z2 می توانید در فریم ریت های 30fps یا 60fps فیلمبرداری نمایید، مورد دوم فریم ریت برای چیزهایی مانند صحنه های اکشن و post-processing مفید است.

نمونه ویدیوی گرفته شده با اسمارت فون Sony Xperia Z2

نمونه ویدیوی گرفته شده با اسمارت فون LG G3

کیفیت واقعی فیلم ها چگونه است؟ اینها صاف و شفاف بر روی هر دو دستگاه هستند، اما z2 بهتر است، بازفرآوری رنگ نسبتا دقیق بوده و همچنان فوکوس خودکار بسیار سریعتر می باشد، در حالی که g3 به نمای اندکی بیش از حد گرم تمایل دارد. سیستم جدید +OIS برای تثبیت نگه داشتن تصاویر بسیار خوب عمل می کند، اما در حالی که z2 فاقد تثبیت کننده تصویر است، اما تثبیت کننده دیجیتال فوق العاده خوب عمل می کند.

چندرسانه ای

نمایشگر شفاف و فوق رزولوشن بالای از LG G3 یک دارایی عالی برای لذت بردن از فیلم ها می باشد، و اگر شما موفق به یافتن ویدئوهای رزولوشن Quad HD شوید، آنگاه می توانید کاملا از نمایشگر 5.5 اینچی خود لذت ببرید. در حال حاضر اگرچه این یک کار ساده و ناچیز نیست، چنانکه اغلب ویدئوها در رزولوشن 1080p ظاهر می شوند، چنانکه شما نمی توانید از اندازه واقعی رزولوشن بهره ببرید. اپلیکیشن های video player این دو دستگاه از لحاظ سبک بصری متفاوت هستند.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

اپلیکیشن گالری اسمارت فون LG G3

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

اپلیکیشن گالری اسمارت فون Xperia Z2

در بخش موزیک، Z2 دارای پلیر Walkman است، که بخوبی با سبک بصری چشمگیر از رابط سونی پیوند خورده است، اما در داشتن گزینه ها غنی است. موزیک پلیر جی3 دارای نمای ساده تر است، اما به همان اندازه رقیب قادر به پخش و طبقه بندی موزیک های شما می باشد.

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

اپلیکیشن موزیک پلیر اسمارت فون LG G3

LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2 LG G3 vs Sony Xperia Z2

اپلیکیشن موزیک پلیر اسمارت فون Xperia Z2

گوشی سونی دارای اسپیکرهای استریو دوبل در جلو می باشد که صدای واضح تری را نسبت به G3 تحویل می دهد، اما از نظر حجم با یکدیگر مطابق نمی باشند، اسپیکر الجی بسیار بلندتر است.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

کیفیت تماس

این بخش برای هر دو دستگاه بالاتر از حد متوسط است. جی3 صدای اندکی بهتر را تحویل می دهد: صدا شفاف و واضح در earpiece است، چنانکه به شما اجازه می دهد تا به آسانی صدای تماس گیرندگان را در tonality طبیعی و با کمی تحریفات دیگر تشخیص دهید. در سوی دیگر از خط تماس، خروجی میکروفون از G3 عالی عمل می کند و صدای به اندازه کافی بلند و واضحی را ارائه می نماید. در سوی دیگر مقایسه دستگاه Xperia Z2 را داریم، صدا به اندازه کافی قابل شنیدن است، اما صدا در earpiece نیز اندکی بلند غیرطبیعی متالیک می باشد، نویزها آزاردهنده هستند، در حالی که خروجی از میکروفون ها اندکی بهتر است.

باتری

هر دو دستگاه دارای باتری بزرگ با طول عمر زیاد هستند: زد2 دارای باتری با اندکی ظرفیت بیشتر 3200mAh نسبت به 3000mAh دستگاه جی3 می باشد. شاید جای تعجب نباشد که امتیاز Xperia Z2 هشت ساعت و 10 دقیقه در استفاده واقعی از آزمون شبیه سازی ما دوام آورد، چنانکه در بالای رتبه بندی ما قرار گرفته است. دستگاه LG G3 چگونه است؟ بنظر نمایشگر Quad HD موجب می شود تا به دستگاه در این بخش فشار وارد شود، و عمر باتری جی3 خوب است، اما عالی نبوده، چنانکه امتیاز 6 ساعت و 14 دقیقه را در تست باتری کسب کرده است.

LG G3 vs Sony Xperia Z2

در استفاده های روزانه واقعی این دستگاهها چگونه کار خواهند کرد؟ اگر شما دستگاه G3 را در سنگین ترین وظایف مانند بازی های پرتنش قرار ندهید، دستگاه بسادگی می تواند تا یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد دوام آورد. Z2، در سوی دیگر، هیچ مسئله ای برای دوام در یک روز کامل ندارد، و حتی کمی بیشتر.

مشخصه کلیدی جی3 در این بخش این است که باتری براحتی توسط کاربر قابل تعویض است، در حالی که باتری Z2 مهر و موم شده می باشد، و هیچ راهی برای تعویض باتری وجود ندارد.

نتیجه گیری

LG G3 بهینه سازی های زیادی را برای جدول پرچمدار به ارمغان آورده است: نمایشگر شفاف تر از قبل Quad HD، دوربین 13 مگاپیکسلی با تثبیت کننده تصویری که خوب ایفای نقش می کنند، ساختار بادوام دستگاه که همچنان با برداشتن کاور پشت انعطاف پذیر است.

Sony Xperia Z2 دارای نمایشگر 1080p است که در عمل به همان اندازه از Quad HD از فاصله دید نرمال شفاف ظاهر می شود، و دارای بدنه بسیار ارزشمندی است، عمر باتری عالی به همراه ضدآب بودن دستگاه را هم باید از قابلیت های جدیدترین پرچمدار سونی ذکر کرد. اما مهمتر از همه، دوربین Z2 عالی است که تصاویر قابل ملاحضه ای ضبط می نماید.

خوب در نتیجه شما می توانید یکی از این دستگاهها را با خیال راحت بر اساس سلیقه خود از لحاط سبک و رابط کاربری و البته بدون داشتن هیچ نگرانی مبنی بر ناامیدی از لحاظ عملکرد سخت افزاری برای خود برگزینید.

اکنون که این مقایسه کامل را مشاهده کردید به کدامیک از این اسمارت فون ها رای می دهید ؟

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. قبلا ی سونی زد2داشتم انقد هنگ کرد تا سی پی یوش ب حد انفجار رسید گوشی ترکید..الان ک جی3دارم خداییش لز هر لحاظ از سونی سوتی بهتره…سونی فقط با اعداد داره بازی میکنه..دوربین الجی بسیار با کیفتتر از سوتی عمل میکنهِِ…سونی در کل اشغاله

  2. من هم z2 دارم خیلیم ازش رازیم ولی شماکه میخاین گوشی بخرین از یه برند خوب تر گوشی بخرید چون سونی برشکست شده، قیمتاش نوسان داره من گوشیو ۱۶۵۰ گرفتم یه مدت کوتاه نگذشت که قیمتش شد ۱۳۰۰ و به هر حال از لحاظ مشخصات از هیچ گوشی کم نمیاره. چه برسه به g3،

  3. قطعا زد تو بهتره. قابلیت فیلم برداری ۴K دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی. باتری عالی طراحی عالی و شکل فوق العاده. هر کی موافقه بگه z2 مگاپیکسلی. دوربین فیلمبرداری ۴K. طراحی بسیار زیبا. آقای ر. م که ال جی حی ۳ از تهران سفارشی آوردی بدون که خیلی زد تو بهتر از الهی جی ۳ هست هر کی موافقه بگه z2

  4. واقعا sony z2 بهتر از lg g3 هست. از مقایسه ای که انجام دادین ممنونم

  5. ال جی زود داغ میکنه باتریش زود خالی میشه اگر هم اندرویدشو ارتقاء بدیم مشکلاتی به وجود میاد
    ولی به نظرم سونی مشکلی نداره فقط اسپیکراش ضعیفه :Star-Struck: اونم که الان کسی با صدای بلند اهنگ گوش نمیده :Happy-Grin: موفق باشین

  6. می خوام گوشی سونی z2 رو بخرم به نظرم برعکس متین g3 باید فرش قرمز هن کنه!!!!!!!!!!۱تازه اگر اندرویدشو ادیت کنید نسخه ۳۲g g3 رو میزاره تو جیبش راه میره.بعدشم سونی برای اجرای بزی و برنامه های سنگین بهتر از lg خودشو نشون داده.دوربینش می ارزه به کل هیکل lg . اما بازم بی انصافی نباشه ال جی هم بد نیست اما بازم به سایقه خودتون مر بوطه.لامصب هرجا نیگا می کنی مارک ال جی رو روی لوازم خانگی می بینی ادم روش نمیشه دستش بگیره.بچه ها دوستون دارم بای :Wink: :Wink: :Wink: :Happy: :Happy-Grin:

  7. نسخه ۳۲ گیگ ال جی از لحاظ سخت افزاری قویتر از زد۲ هست

  8. سلام
    اگه باطری سونی زد۲خراب بشه چیکار باید بکنیم؟

    • سلام
      دوست عزیز هر شرکتی که باطری گوشی رو پلمپ میکنه از کیفیت باطری کاملا مطمئن هستش که باطری رو پلمپ میکنه
      اگرم در صورت سهل انگاری کاربر باطری خراب بشه تعمیرکار براحتی تعمیر یا تعویض میکنه

  9. من خودم سونی Z2دارم خدایی Z2خیلی خیلی از الجی جی۳بهتره ازنظر دوربین اینجا دوربینش اوتماتیک بود ولی رویه دستی که بیست و هفت مگاپیکسله فقط باید ببیننیش خدایی یک رنگ بخشی میکنه که تمام گوش هارو میزاره تو جیبش

  10. نسبت به قیمت تو بازار زد ۲ بهتره.زد اب,باتری خوب,صدای هدفونش عالیه البته با تفاوتی اندکی از الجی,تنظیمات خاصی داره که فقط اونی که زد ۲ داره متوجه میشه.خب از الجی هم بی انصافی حرفی نزد که با وجود صفحه نمایش عالی سونی باید فرش قرمز برای الجی بندازه.کیفیت دوربین عالی در روز و شب رویاییه,از رابط کاربریش نگو که خیلی راحته.البته من جی۳ دارم وازش راضیم منتهی با وجود تفاوت قیمت۳۵۰ تا۴۰۰هزاری سونی بهتره

  11. باسلام و تشکر از این مقایسه ای که انجام دادین مطمئنا و قطعا سونی z2 بهتر از ال جی g3 میباشد.

  12. lعلی تو که نمیدونی تغیرات سونی چیه الکی حرف …. نگو

  13. SONY دیگه شورشو در آورده از Z1 تا Z3 هیچ تقییر خاصی نکرده دیگه تکراری شده
    ولی LG داره خوب خودشو نشون میده .