بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۶ اج پلاس

سامسونگ اولین شرکتی بود که با عرضه گلکسی نوت اج ، نمایشگر خمیده را به گوشی های هوشمند آورد.استقبال از طراحی جالب نمایشگر در این اسمارت فون ، به سامسونگ انگیزه بیشتری داد تا محصولی تمام عیار با نمایشگر خمیده روانه بازار کند.نتیجه کار گلکسی اس ۶ اج ( Galaxy S6 Edge ) با طراحی زیبا و نمایشگر خمیده دولبه بود که همزمان با نسخه معمولی پرچم دار ۲۰۱۵ این شرکت یعنی گلکسی اس ۶ معرفی گردید.

پس از عرضه این دو گوشی به بازار ، گلکسی اس ۶ اج به لطف نمایشگر خمیده دو لبه خود با استقبال بیشتری روبرو شد و همین موضوع باعث شد تا سامسونگ نمونه بزرگتری از این گوشی را در زمان رونمایی از فبلت گلکسی نوت ۵ ، معرفی نماید.این دستگاه +Galaxy S6 edge نام گرفت و شامل همان چیزی بود که نسخه Galaxy S6 edge را جذاب و خاص کرد، اما در مقیاس بزرگتر ساخته شد. ادج پلاس تازه وارد سامسونگ از نمایشگر ۵.۷ اینچی استفاده می کند. شاید برخی از کاربران اینطور تصور کنند که این دستگاه صرفا نسخه بزرگتر از Galaxy S6 edge می باشد، اما اینطور نیست، چرا که +Galaxy S6 edge با مشخصه های منحصربه فردی همراه شده که ان را از برادر کوچکترش متمایز می سازد.

در این مطلب به بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۶ اج پلاس خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

درون جعبه

Galaxy-S6-edge-plus-3

  • دستگاه +Galaxy S6 edge
  • کابل microUSB
  • شارژر دیواری
  • هدفون های استریو
  • ابزار دراورنده سیم کارت
  • دفترچه راهنما
  • برگه ضمانت

طراحی

Galaxy-S6-edge-plus-2

به +Galaxy S6 edge نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این تازه وارد دنیای فبلت تنها نسخه بزرگتر از Galaxy S6 edge می باشد. گرچه نمای دو گوشی یکی است، اما توجه داشته باشید که +Galaxy S6 edge همچنان تلفن جذاب و شیکی است، چنانکه از مواد ارزشمندی در ساختار این گوشی استفاده شده و بعلاوه نمایشگر کشیده شده در دو لبه بر ساختار زیبای این دستگاه افزوده است. ترکیب شیشه و فلز را در دیگر گوشی های پیشرفته امسال سامسونگ دیده ایم، به حق به موجب چنین ساختاری این سری از تلفن های این شرکت نسبت به نسل های پیشین خود از بهترین نما برخوردار هستند.

از لحاظ سایز، این دستگاه جدید در رده فبلت ها قرار می گیرد. در مقایسه با فبلت تازه امده نوت۵، دستگاه +Galaxy S6 edge بلندتر بوده (۱۵۴.۴میلیمتر)، اما همچنان کم عرض تر، نازک تر و سبکتر است. بازهم چشمان ما مسحور نمایش خیره کننده حرکت نور بر روی بدنه این گوشی و زرق‌وبرق‌های آن شده که باعث می‌شود تا رنگ این گوشی از زوایای خاص ژرف‌تر باشد.

Galaxy-S6-edge-plus-4

گرچه از لحاظ نما زیبا و شیک است، اما همچنان اثرانگشت را به خود جذب می کند، و بسرعت سطح شیشه با لکه های فراوان کثیف می گردد. از طرف دیگر زبان طراحی این دستگاه صرفا گرفته شده از برادر کوچکترش است.

Galaxy-S6-edge-plus-11

تقریبا همه چیز حاضر در S6 edge در مدل پلاس یافت می شود، بنابراین شامل سنسور اثرانگشت، سنسور ضربان قلب، پورت microUSB 2.0 جهت شارژ سریع و شارژ وایرلس داخلی می باشد. جایگاه پورت و دکمه ها بدون تغییر باقی مانده است. با این حال فاقد مشخصه ای است که در Galaxy S6 edge در دسترس بود و ان هم وجود بلستر IR در لبه بالای دستگاه ۶ ماه پیش می باشد.

Galaxy-S6-edge-plus-13

صفحه نمایش

Galaxy-S6-edge-plus-14

دستگاه جدید از نمایشگر ۵.۷ اینچی ۱۴۴۰x2560 (Quad-HD) Super AMOLED استفاده می کند، که بزرگتر از سایز ۵.۱ اینچی برادر کوچکترش است. گرچه این نمایشگر تراکم پیکسل پایین ۵۱۸ppi را ارائه می دهد، اما بدون درنظر گرفتن ان همچنان فوق العاده شفاف و دقیق می باشد. البته تراکم پیکسل +Galaxy S6 edge با پانل نمایشگر هم سایز و رزولوشن نوت۵ برابری می کند.

صفحه‌ نمایش به‌ خوبی کالیبره شده است. گرچه ناهنجاری هایی با بازتولید رنگ در طیف رنگ sRGB نمایشگر دستگاههای Note 5 و S6 edge وجود دارد، اما همچنان در بازتولید رنگ های نزدیک به واقعیت بسیار دقیق عمل می کند. دمای رنگ نمایشگر جدید، ۶۷۰۰ کلوین اندازه گیری شده که اختلاف زیادی با مقدار مرجع ۶۵۰۰ کلوین ندارد. در این راستا، نمایشگر تقریبا دارای تن رنگ های طبیعی در حالت نمایشگر ‘basic’ می باشد، بیش از حد سرد یا گرم نیست. مثل همیشه، در دیگر حالت ها رنگ ها تمایل به نمای زنده و پرجنب و جوش و البته تصنعی دارند. از لحاظ دید، روشنایی ۵۰۲ نیت پانل جدید کمتر از دستاورد ۵۵۳ نیت S6 edge است، اما بهتر از ۴۷۰ نیت نمایشگر نوت۵ می باشد.

فراتر از مشخصات و بنچمارک های عینی، لبه های منحنی دستگاه موجب شده تا از نمای منحصربه فرد و متفاوتی در این فضا برخوردار باشد. منحنی تقریبا از S6 edge بدون تغییر باقی مانده است، بنابراین ظریف بوده و شیب ان به همان اندازه Galaxy Note Edge پارسال نمی باشد. درواقع با مشخصه های خاصی همراه شده که در دیگر نمایشگرها دردسترس نیست. لبه های منحنی دستگاه در درجه اول جنبه زیبایی شناسی برای این گوشی دارد.

حداکثر روشنایی (nit)
مقدار بیشتر، بهتر است

حداقل روشنایی (nit)
مقدار کمتر، بهتر است

کنتراست
مقدار بالاتر، بهتر است

دمای رنگ (کلوین)

گاما

Delta E rgbcmy مقدار کمتر، بهتر است

Delta E grayscale مقدار کمتر، بهتر است

آیفون ۶ پلاس۵۷۴
(عالی)
۴
(عالی)
۱:۱۳۷۶
(عالی)
۷۳۱۸
(خوب)
۲.۱۸۳.۰۵
(خوب)
۳.۸۲
(خوب)
گلکسی اس ۶ اج۵۵۳
(عالی)
۱
(عالی)
غیرقابل اندازه گیری
(عالی)
۶۷۹۹
(عالی)
۲.۲۳.۸۱
(خوب)
۲.۱
(خوب)
گلکسی اس ۶ اج پلاس۵۰۲
(عالی)
۱
(عالی)
غیرقابل اندازه گیری
(عالی)
۶۶۵۸
(عالی)
۲.۱۲۲.۵۹
(خوب)
۳.۱۲
(خوب)
گلکسی نوت اج۴۹۶
(خوب)
۱
(عالی)
غیرقابل اندازه گیری
(عالی)
۶۷۱۹
(عالی)
۲.۲۸۴.۴۸
(متوسط)
۳.۸۷
(خوب)

حداکثر روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است

حداقل روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است

کنتراست
مقدار کمتر، بهتر است

دمای رنگ
مقدار کمتر، بهتر است

گاما
مقدار کمتر، بهتر است

Delta E rgbcmy مقدار کمتر، بهتر است

Delta E grayscale مقدار کمتر، بهتر است

گلکسی نوت اج۵۳.۲%۰%غیرقابل اندازه گیری۱۹.۴%۱.۳%۴۸.۷%۱۵۶.۸%
گلکسی اس ۶ اج۷۰.۵%۰%غیرقابل اندازه گیری۹.۲%۱.۸%۴۷.۵%۱۷۴.۸%
گلکسی اس ۶ اج پلاس۷۳.۵%۰%غیرقابل اندازه گیری۱۴.۸%۰.۹%۶۷.۲%۱۵۰.۳%
آیفون ۶ پلاس۸۴.۷%۷۵%۸۶.۹%۴.۳%۱۳.۸%۳۴.۱%۱۵.۷%

رابط کاربری و قابلیت ها

 

سامسونگ رویکرد “کمتر، بهتر است” را در جدیدترین نسخه از رابط تاچویز اعمال کرده که برای اولین بار با گوشی Galaxy S6 edge در اوایل امسال ارائه داده بود، بنابراین نسبت به نسخه های ماقبل خودش ساده تر شده است. این روال در نرم افزار رابط نوت۵ و +Galaxy S6 edge هم دنبال شده است، چنانکه تجربه قابل فهم تر و یکپارچه تری را ارائه می دهد و بیش از حد گیج کننده نیست. بعلاوه اینکه با قابلیت های جدیدی برای بخش خاص دو صفحه منحنی لبه ها همراه شده است.

ظاهرا رابط کاربری تاچویز حاضر در +Galaxy S6 edge دقیقا همان چیزی است که در s6 دیده ایم، چنانکه شامل افکت های تر و تمیز و قابلیت هایی مانند والپیپر، قالب های قابل دانلود، حالت one-handed mode و multi-window برای اجرای درست مالتی تسکینگ می شود. با بررسی عمیق تر به این نتیجه رسیدیم که تغییرات نامحسوسی در نمای ایکون ها اعمال شده، چنانکه اندکی گردتر طراحی شده اند. گرچه از لحاظ بصری تغییراتی اعمال شده، اما همچنان شامل همان اصول طراحی برگرفته از لالی پاپ بوده و اکثریت هسته اپلیکیشن ها بر اساس مفهوم طراحی متریال طراحی شده اند. درکل طرح رابط ساده بوده که البته به‌ طور مختصری با قلم‌ های پررنگ و روشن همراه هستند.

مشخصه های جدید Edge screen

Galaxy-S6-edge-plus-31

بازهم مشخصه های حاضر در S6 edge در نسخه جدید +Galaxy S6 edge به اشتراک گذاشته شده است. اینها شامل information stream ،edge lighting و people edge می باشد.

اپشن اول در قالب نوارهای اعلان، فیدهای متنوع را نمایش می دهد. با فعال کردن اپشن دوم، زمانی که گوشی را برعکس روی زمین یا میز قرار می دهید و یا به محض دریافت تماس از لیست مخاطبین خاص، بخش خمیده گوشی به رنگ اختصاص داده کاربر روشن می شود که البته غلط انداز است، بخصوص زمانی که گوشی با نمایشگر بر روی زمین قرار بگیرد. با فعالسازی آپشن اخر امکان دسترسی سریع به پنج نفر از مخاطبینی که خیلی با آنها در ارتباط هستید را به شما می دهد.

Galaxy-S6-edge-plus-32

اما سامسونگ مشخصه های جدیدی را در +Galaxy S6 edge افزوده است که شامل Apps Edge و Edge screen position می شود.

Apps Edge: یک پنجره جدید در موقعیت مشابه با people edge که با عملیات سوایپ قادر به دسترسی به ان هستید. با این مشخصه اجازه اجرای ۵ اپلیکیشن خاص به کاربر داده می شود. بعلاوه یکی دیگر از روش های عملکرد مالتی تسکینگ است، چنانکه تب مربوطه از هر صفحه ای قابل دسترسی می باشد.

Edge screen position: این مشخصه به دلیل صفحه بزرگ گوشی اجازه تنظیم سفارشی موقعیت سربرگ های people edge و apps edge را جهت دسترسی سریعتر به کاربران می دهد. نه فقط در لبه‌های چپ و راست، بلکه می‌ توان آن را در کنار نیز قرار داد. البته، می‌ توانیم آن را نزدیکتر به مرکز صفحه و محل قرار گیری همیشگی انگشت شصت قرار دهیم.

دفترچه تلفن

این نرم افزار شامل همان طرح و قابلیت های دیده شده در نرم افزار مشابه با S6 edge است، و بطور ویژه طرح ان برگرفته از طراحی متریال گوگل می باشد. اساسا یک شماره گیر است که از رنگ های روشن و ظاهر کلی تمیزتر تشکیل شده و از لحاظ عملکرد چیز فوق العاده جدیدی که قبلا ندیده باشیم را ندارد.

این نرم افزار به سه بخش log ،favorites و contacts تقسیم شده است. متاسفانه بخش مخاطبین قادر به نمایش تمامی حساب های ذخیره شده توسط شما در رویکردی یکپارچه نمی باشد، اما با اجرای برنامه Contacts اپشن هایی برای انتخاب نحوه نمایش مخاطبین مورد نظر داده می شود.

سازمان دهنده ها

اپلیکیشن های سازمان دهنده دستگاه هم از لحاظ بصری و هم قابلیت ها با همان رویکرد “کمتر، بهتر است” سازگار شده اند. مثلا، S Planner بطور پیشفرض بر روی حالت ماهانه قرار دارد، اما طراحی متریال در ساختار ان یکپارچه گشته، چنانکه از نمای تمیزتر برخوردار شده و نسبت به قبل شامل منوهای کشویی به هم ریخته نمی باشد.

نرم افزار Calculator مانند مابقی اپلیکیشن های اصلی موجود در طرح خود بطور قابل توجهی ساده شده و هیچ پیشرفت و بهینه سازی در ان صورت نگرفته است و تنها محاسبات پایه را انجام می دهد.

اپلیکیشن Clock به بخشهای alarm ،world clock ،stopwatch و timer تقسیم شده است. همه این توابع از نمای ساده و یکپارچه ای برخوردار هستند، اما نمای پویا و ساده world clock را بیشتر می پسندیم، می بینیم که قادر به چرخش کره زمین با استفاده از انگشتان ما می باشد.

پیام رسانی

از بین دو اپلیکیشن جیمیل و ایمیل سامسونگ، نرم افزار جیمیل را پیشنهاد می کنیم، چرا که در سازماندهی ایمیل ها فوق العاده کار می کند. بعلاوه ما می توانیم دیگر اکانت های ایمیل خود را بر روی ان راه بیاندازیم، خوب بوده و درحال حاضر یک هاب برای تمامی نیازهای مربوط به ایمیل می باشد.

Galaxy-S6-edge-plus-40

کیبورد تاچویز از لحاظ طرح، سایز و عملکرد تقریبا بدون تغییر مانده است. مانند قبل، یک ردیف اختصاصی مطلق برای ارقام از درون طرح اصلی وجود داشته که عالی است، اما اگر دکمه ها کمی پهن تر طراحی می شدند تا از فضای موجود بطور کامل استفاده می شد خیلی خوب بود. حتی با لبه های منحنی، هیچ مانعی در فرایند تایپ وجود ندارد، چرا که فضای بزرگ صفحه دستگاه موجب می شود تا بطور خاص برای استفاده اسان و بی دردسر باشد. در اینجا هیچ شکایتی وجود ندارد، اما جایگزین های دیگر مانند SwiftKey یک اپشن عالی برای انتخاب می باشند.

عملکرد +Galaxy S6 edge چگونه است؟

Galaxy-S6-edge-plus-41

تاچویز بطور قابل توجهی قدرتمند شده، اما صفحه لبه ها همچنان بدون پیشرفت باقی مانده است. خوب می دانیم که رابط تاچویز با مشخصه های غنی و معنی دار خود همه نوع کاربری را پاسخگو است و مناسب طیف گسترده ای از کاربران می باشد. در پی اعتراض کاربران، این شرکت کره ای رابط خود را از اشفتگی دراورده و زواید را حذف کرده تا نرم افزار ساده تر و یکپارچه تری را تحویل دهد.

Galaxy-S6-edge-plus-12

اما نظر ما این است که صفحه منحنی دو لبه پیشرفتی نکرده، چنانکه تعداد معدودی قابلیت جدید را با خود به همراه اورده است و هیچ چیز قابل توجهی را در ان شاهد نبودیم.

پردازنده و فضای ذخیره سازی

ادج پلاس دارای همان تراشه استفاده شده در خط تولید S6 این شرکت است، تراشه سیستم Exynos 7420 که بر اساس فرایند ۱۴nm FinFET بدست سامسونگ تولید شده است.

این تراشه شامل چهار هسته ۲.۱ گیگاهرتزی Cortex A57 و چهار هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Cortex A53 می باشد. تفاوت در چیست؟ سامسونگ برای اولین بار فبلت جدید خود را با چهار گیگابایت رم LPDD4 پیاده سازی کرده است. به همان اندازه خط تولید S6 سریع و روان کار کرده است. اسکرول میان صفحه هوم سریع بوده، اپلیکیشن ها فورا راه اندازی می شوند و عملکرد با قدرت پاسخگویی خیلی سریع همراه شده است و انتظاری غیر از این از تراشه پیشرفته سامسونگ نداشته ایم.

عملکرد پردازشگر گرافیکی این تلفن در چه حدی است؟ Mali-T760 MP8 GPU دستگاه نتایج قابل قبولی با توجه به رزولوشن نمایشگر Quad-HD ارائه داده است. گرچه در تست های GFXBench در صدر نبوده، اما بخاطر داشته باشید که از رزولوشن نمایشگر Quad-HD برخوردار است و قادر به دستیابی به فریم ریت های خیلی بالاتر تولید شده توسط گوشی های HTC One M9 یا Apple iPhone 6 نمی باشد. در واقع هیچ یک از این گوشی ها چنین رزولوشن نمایشگر و تراکم پیکسلی را تحویل نمی دهند.

تعجب نکنید، +Galaxy S6 edge در مدل پایه فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی تهیه شده است، مدل ۶۴ گیگابایتی این تلفن در امریکا بفروش می رسد. هر دو نسخه شامل تکنولوژی حافظه بسیار سریع UFS 2.0 هستند. متاسفانه، امکان ارتقا حافظه در +Galaxy S6 edge نیست.

اینترنت و اتصالات

Galaxy-S6-edge-plus-44

تلفن +Galaxy S6 edge برای وب گردی ساخته شده، چنانکه فضای صفحه بزرگ، عملکرد روان، پشتیبانی از شبکه های سریع ۴G LTE را ارائه می دهد. با بارگذاری صفحات وب بر روی این دستگاه توانسته ایم کل صفحه پیج را بر روی صفحه نمایشگر داشته باشیم و نیاز به اسکرول و بزرگنمایی نیز کاهش یافته است. خواندن متون ریز بر روی این نمایشگر به لطف رزولوشن Quad-HD همچنان ممکن است.

+Galaxy S6 edge از باندهای متعددی از شبکه ۴G LTE پشتیبانی می نماید. همچنین این فبلت دارای آنتن (MIMO (2×2 برای بهبود آنتن دهی و Wi-Fi دو بانده، NFC، بلوتوث ۴.۲ با پشتیبانی از پروفایل کمبود انرژی و مکان‌ یابی از طریق جی پی اس، Glonass و سیستم Beidou است.

دوربین

Galaxy-S6-edge-plus-50

سامسونگ همواره یکی از شرکت های ارائه دهنده بهترین دوربین ها در دستگاههای اندرویدی می باشد و این روند با +Galaxy S6 edge هم دنبال شده است، چنانکه شامل همان دو دوربین ۵/۱۶ مگاپیکسلی پشت/جلو از Galaxy S6 edge می باشد. ما دارای سایز سنسور ۱/۲.۶ اینچ با ۱.۱ میکرون پیکسل هستیم، بعلاوه هر دو دوربین پشت و جلو از دیافراگم عریض f/1.9 برخوردار هستند، در نتیجه سنسور نور بیشتری را جذب می کند که مزیت قابل توجه ای برای عکاسی در محیط کم نور می باشد.

Galaxy-S6-edge-plus-47

اپلیکیشن دوربین خیلی سریع باز می شود، می توانید با فشار دابل بر روی دکمه هوم در هر زمانی ان را فراخوانی کنید که کمتر از یک ثانیه این فرایند طول می کشد، این قابلیت در اسمارت فون های S6 و S6 edge معرفی شده بود.

اپلیکیشن دوربین تاحد زیادی همان چیزی است که در Galaxy S6 edge دیده ایم، شامل دو حالت auto و حالت دستی Pro می باشد. حالت دوم اجازه کنترل سرعت شاتر را در +Galaxy S6 edge می دهد، همچنین از ضبط تصاویر در فرمت RAW پشتیبانی می کند.

Galaxy-S6-edge-plus-48

شامل حالت های عکسبرداری فوق العاده همچون HDR ،Panorama ،Selective Focus ،Slow Motion ،Fast Motion و Virtual Shot می باشد. نیازی به گفتن نیست، اما در کل این اپلیکیشن مناسب هر نوع کاربری تدارک گشته است.

مشخصه جدید Video Collage اجازه ساخت کلاژ به‌وسیله قطعات ویدئو را می دهد، و با استفاده از مشخصه Live Broadcasting اجازه پخش زنده از طریق یوتیوب با دوربین های دستگاه را می دهد. در واقع مشابه با سرویس پخش آنلاین توئیتر Periscope است. در این متد جدید لینکی را ساخته که ما می توانیم ان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. گرچه تعامل ارسال پیام از طریق وبسایت یوتیوب وجود دارد، اما هیچ راهی برای دیدن این پیام ها یا تعامل با انها از طریق نرم افزار دوربین نیست. با این حال باید بگوییم که کیفیت پخش این متد بهتر از Periscope است، چرا که بر روی رزولوشن های بالاتر (۱۰۸۰p) کار کرده و برخلاف حالت عمودی Periscope، در حالت افقی فیلم برداری می نماید.

زمان گرفتن یک تصویر به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است

زمان گرفتن یک تصویر HDR به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است

امتیاز CamSpeed
مقدار بالاتر، بهتر است

امتیاز CamSpeed همراه با فلاش
مقدار بالاتر، بهتر است

آیفون ۶ پلاس۱.۹۳۲.۱۴۳۵۲۹۳
گلکسی اس ۶ اج پلاس۲.۱۲.۷۷۹۱بدون داده
گلکسی اس ۶ اج۲.۳۲.۸بدون دادهبدون داده
گلکسی نوت اج۲.۹۲.۹۳۵۱۲۷۸

کیفیت تصاویر

Galaxy-S6-edge-plus-49

+Galaxy S6 edge تصاویر پرجزئیات، رنگ های غنی و رنج داینامیک قابل توجهی را ساخته و بطور کلی ایفاکننده جامع خوبی بحساب می اید. مشخصه لرزشگیر اپتیکال واقعا در کاهش تاری تصاویر ضبط شده ناشی از لرزش دست کمک بسزایی می نماید. با توجه به عکس العمل سریع دوربین، هیچ صحنه ای را از دست نخواهید داد.

با این حال، با بررسی دقیق تر متوجه شده ایم جزئیات ارائه شده در تصاویر نوت۵ نیز اندکی واضح تر است. گرچه درک این تفاوت بسیار کم خیلی سخت است و قابل چشم پوشی می باشد، اما می بایست به ان اشاره کرد.

طبیعتا بهترین نوع تصاویر تولید شده در شرایط نوری ایده ال همچون فضای باز یا صحنه های عکسبرداری در شب با منبع نور مصنوعی قوی است، چنانکه جزئیات بطور باورنکردنی فراوان هستند، و با کراپ بخشی از تصویر چیز زیادی از کیفیت کلی عکس را از دست نخواهیم داد. گاهی اوقات رنگ ها به مقدار بسیار ناچیزی اشباع شده هستند، که این مساله بیشتر در زیر نور مصنوعی اتفاق می افتد.

درست مانند اکثریت گوشی ها، در شرایط عکسبرداری در نور کم از کیفیت تصاویر اندکی کاسته می شود، که خیلی شوک اور و نگران کننده نیست، چنانکه تصاویر برای افشای جزئیات به اندازه کافی همچنان شفاف می باشند. مطمئنا جزئیات کمی ضعیف تر ظاهر می شوند، اما دانه دانه شدن و نویزها در حداقل حفظ می شوند، که بسختی متوجه حضور انها خواهیم شد. خوشبختانه، فلش LED این فبلت به همان اندازه فلش دوربین S6 edge قوی است، چنانکه اجازه پخش مقدار موثری از نور را برای روشن کردن صحنه ها می دهد.

S6 edge تقریبا همان چیزی که ما از تجربه دوربین خواستار بودیم را در حالت ‘Pro’ ارائه داده، جز اینکه فاقد تنظیمات سرعت شاتر است. سامسونگ به نظرات کاربران خود گوش داده و همین روند را در نرم افزار +Galaxy S6 edge البته با ارائه قابلیت تنظیم سرعت شاتر دنبال کرده است. این مشخصه فوق العاده برای افراد خواستار عکاسی در نور کم یا دریافت رگه های نور نیز کاربردی می باشد.

با استفاده از حالت اتوماتیک تصویری از حیوانات بر روی نیمکت را گرفته ایم. همانطور که انتظار می رفت، تصویر از نمای مناسب و قابل قبولی برخوردار بوده، اما نمای کلی از لحاظ نمایش تن رنگ و جزئیات ریز ضعیف تر ظاهر می شود، و بطور قابل توجهی برفکی می باشد. از حالت Pro و تنظیم سرعت شاتر از ۱ تا ۱۰ با مقدار ایزوی ۱۰۰ را تست کردیم، می بینیم که تصاویر گرفته شده در طولانی ترین زمان سرعت شاتر ۱۰ ثانیه شفاف تر، پرجزئیات تر بوده و از نمای ضعیف تصاویر اتوماتیک برخوردار نیستند.

حالت عکسبرداری HDR دستگاه +Galaxy S6 edge در تنظیم نوردهی در تصاویر کمک بسزایی می کند. بطور خاص، تصاویر گرفته شده از مجسمه باغ نشان می دهد که چگونه این حالت قادر به تنظیم پارامترها برای سایه ها و بخش های پرنورتر می باشد تا در افشای جزئیات از دست رفته در تصاویر معمولی کمک نماید. در صحنه های با کنتراست بالا خیلی خوب کار می کند. برخلاف دیگر حالت های HDR که تصنعی بنظر می رسند، +Galaxy S6 edge کار خود را با اشباع رنگ ها پیش نمی برد.

برخی تصاویر سلفی گرفته شده خوب هستند، البته تا زمانی که نور فراوانی در محیط وجود داشته باشد. نه تنها با لنز گسترده خود قادر به ضبط گروهی از افراد زیاد درون تصاویر است، بلکه این دوربین دارای ابزار های ویرایشی است که قادر به انجام تغییرات به‌ صورت آنی بر روی عکس می باشد. با این حال دریافتیم که این اپشن ها بسیار تصنعی بوده و تصاویر ما را به شخصیت های پویانمایی تبدیل می نماید.

کیفیت ویدئوها

Galaxy-S6-edge-plus-51

حالت های فیلمبرداری ۳۸۴۰x2160 UHD ،۲۵۶۰ x 1440 QHD ،۱۰۸۰p 60fps ،۱۰۸۰p 30fps ،۷۲۰p و VGA در ادج پلاس ارائه شده است. لازم به گفتن نیست که همچنین ما دارای فیلم‌برداری صحنه آهسته و صحنه تند در جعبه‌ابزار خود هستیم.

در میان حالت های مختلف ارائه شده، تنها تفاوت عمده انها مربوط به ارائه جزئیات است. اگر خواستار تصاویر با بالاترین جزئیات هستید، ضبط UHD بهترین حالت است. فراتر از این، از وجود لرزشگیر به منظور ضبط ویدئوهای ثابت و بدون لرزش، ضبط صدای واضح و تمیز، تنظیمات نوردهی تدریجی و فوکوس خودکار مداوم این بخش شگفت زده شده ایم. در کل، دوربین این دستگاه جامع و همه کاره است، نه تنها از لحاظ کیفیت تصاویر عالی خود، بلکه برای استفاده نیز راحت و بی دردسر می باشد.

گرچه متوجه تفاوت ناچیزی در جزئیات تصاویر ضبط شده با دوربین دستگاههای Note5 و +Galaxy S6 edge شده ایم، اما عملا این مشکل نه چندان مهم در بخش فیلمبرداری مطرح نبوده و هر دو فبلت در مجموع قادر به ضبط ویدئوهای تر و تمیز می باشند.

چندرسانه ای

اپلیکیشن پلیر موزیک تاچویز ارائه شده در این دستگاه شامل همان تغییرات طراحی اعمال شده با نسخه جدید تاچویز می باشد که در شروع با s6 ارائه شده بود. بسهولت اصل هسته موزیک پلیر تغییری نکرده، اما در حال حاضر از نمای تمیزتری نسبت به قبل برخوردار می باشد. نخواهیم گفت که به اندازه موزیک پلیر جدید سنس۷.۰ فوق العاده است، اما در حال حاضر ساده و کاربرپسندتر احساس می شود. بعلاوه اپلیکیشن Google Play Music هم به عنوان جایگزین وجود دارد.

با انتقال اسپیکر به پشت تلفن، صدای خروجی به ۷۳.۱ دسی بل رسیده که نسبت به سلف خود کمتر است. هیچ مشکلی با صدای تولید شده نخواهید داشت، چنانکه به اندازه کافی برای شنیده شدن در یک اتاق کوچک بلند است. صدای کرکننده و گوشخراش مانند سلف خود را ارائه نمی دهد.

نکته جالبتر، وجود مشخصه ‘UHQ Upscaler’ در منوی تنظیمات +Galaxy S6 edge است، به ادعای سامسونگ از این مشخصه می توانید برای بهتر کردن صدا به منظور شنیدن صدای شفاف استفاده کرد. برخلاف ادعای سامسونگ با استفاده از جفت هدفون های V-Moda M-100، بسختی متوجه تفاوت در کیفیت صدا شده ایم. این قابلیت بیس بیشتری به صدا می افزاید و فقط همین! اما در تست های ما اینطور نبوده و متوجه تفاوت قابل توجهی نشده ایم. همچنین سامسونگ مدعی شده که که UHQA توسط نسل بعدی لوازم جانبی بلوتوث سامسونگ نیز پشتیبانی می‌شود.

با تنظیم نمایشگر در حالت adaptive، دستگاه بطور خودکار کنتراست و اشباع رنگ ویدئوها را تنظیم می نماید تا حتی کلیپ های با روح تری را از طریق پانل نمایشگر خود ارائه دهد. اگر Pop Up Play نباشد، باید شک کنیم که این دستگاه ساخت سامسونگ است، مشخصه ای که در دستگاههای پیشرفته این شرکت ارائه می شود. با این قابلیت ویدئو بر روی هر برنامه ای پخش می شود. بعلاوه با مالتی ویندوز می توانیم برای پخش همزمان ویدئو در حین انجام دیگر کارها استفاده نماییم.

ابزارهای ویرایش متنوعی در سراسر اپلیکیشن گالری دردسترس است. علاوه بر اپشن های معمولی مانند کراپ، فیلترها و افکت های shaping، اپشن جدید ساخت کولاژ به این اپلیکیشن افزوده شده که به ندرت در اپلیکیشن گالری ها دیده می شود.

کیفیت تماس

Galaxy-S6-edge-plus-55

مانند s6 Active، حالت ‘extra volume’ در فبلت +Galaxy S6 edge وجود دارد که در شرایطی که ولوم معمولی earpiece برای شنیدن کافی نباشد، بکار می رود، چنانکه تن صدا را کمی تقویت می کند، برخلاف نوت۵، در این حالت خش خش با صدا همراه نمی شود. راستش را بخواهید کیفیت صدای معمولی بسیار خوب و قابل شنیدن است.

Galaxy-S6-edge-plus-54

میکروفون این دستگاه نسبت به نوت۵ بهتر کار می کند، چنانکه صدای واضح و قابل تشخیصی را بدون عناصر تصنعی تولید می کند. مشخصه لغوکننده نویز نیز با حذف نویزهای ناخواسته خیلی خوب ایفای نقش کرده است.

باتری

Galaxy-S6-edge-plus-56

+Galaxy S6 edge دارای باتری ۳۰۰۰mAh است که نسبت به سلف خود کمتر می باشد. این باتری در تست های بنچمارک ما به زمان فوق العاده ۹ ساعت و ۲۹ دقیقه از یک بار شارژ کامل دست یافته که بهتر از نتایج Galaxy S6 ،S6 edge و Note5 بوده است.

Galaxy-S6-edge-plus-57

گرچه باتری ادج پلاس برخلاف نسخه های قبلی قابل تعویض نبوده، اما برای شارژ دوباره تنها به ۸۰ دقیقه زمان نیاز دارد که جزء سریعترین ها بوده و بعلاوه تقریبا همتراز با زمان شارژ کامل Galaxy S6 و S6 edge است. بعلاوه دارای قابلیت شارژ وایرلس داخلی است.

نتیجه گیری

Galaxy-S6-edge-plus-58

سامسونگ در تابستان امسال دو فبلت Galaxy Note5 و +Galaxy S6 edge را به ارمغان اورده است. با بررسی نوت۵ به این نتیجه رسیدیم که یک دستگاه همه کاره و بی نظیر در فضای فبلت ها بحساب می اید.

اما دستگاه جدید +Galaxy S6 edge از نمای جالب و البته عجیب و غریب نمایشگر منحنی در دو لبه برخوردار است. گرچه ایده نمایشگر منحنی بر هر چه زیباتر ساختن این فبلت افزوده، اما از لحاظ کارایی چیز های فوق العاده ای را با خود به همراه نیاورده و حتی به پای انچه که ما در Galaxy Note Edge دیده ایم نمی رسد.

Galaxy-S6-edge-plus-59

از لحاظ قیمت، مدل ۳۲ گیگابایتی بین رنج قیمت ۷۶۸ و ۸۱۵ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی بین رنج قیمت ۷۸۰ و ۹۲۰ دلار فروخته می شود. متاسفانه بین ۵۰ تا ۹۰ دلار از نوت۵ گران تر است و ما بسختی ان را به شما پیشنهاد می کنیم.

نسخه نرم‌ افزاری دستگاه مورد بررسی

  • نسخه اندروید: ۵.۱.۱
  • شماره ساخت: LMY47X.G928FXXU1AOGJ
  • نسخه کرنل: ۳.۱۰.۶۱-۵۴۱۲۴۶۸

نقاط قوت

  • طراحی جدید پریمیوم
  • عمر باتری طولانی
  • زمان کمتر برای شارژ باتری خود
  • عملکرد سریع
  • کیفیت عالی دوربین
  • کیفیت تماس عالی

نقاط ضعف

  • گران تر از نوت۵
  • چشمگیر نبودن مشخصه های دو لبه منحنی
  • جذب اثرانگشت
  • فاقد بلستر IR
  • روشی برای دیدن کامنت ها در سرویس پخش یوتیوب از طریق دوربین نیست

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من خریدمش اما زود باتریش ضعیف شد اولا خیلی خوب بود اما الآن حتی میخوام بزنمش ب شارژ باید دو یا سه بار درش بیارم دوباره بزنم ب شارژ مشکل از کابلش نیست چون بار اول هم میزنه در حال شارژ اما شارژ نمیکنه اگه کسی میدونه دردش چیه بگه

    • عسل روز اولی که گرفتی گوشیتو ذوق داشتی و درست به شارژ نزدی از زمانی که خریدیش باید چهار الی پنج ساعت به شارژ میزدی مشکلی از کابل هست احتمالا از جایی که خریدی شارژر قلابی بهت انداختن

  2. خیلی جالبه ولی قیمت آن خیلی بالاست ولی باتوضیحاتی که داده شده ارزشش داره بخرید