آیا مایکروسافت لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL را ۱۸ مهر ماه رونمایی خواهد کرد ؟

همانطور که می دانید ، کمپانی مایکروسافت در حال آماده سازی دو پرچم دار جدید با نام های Lumia 950 (با نام رمز Talkman) و Lumia 950 XL (با نام رمز Cityman) می باشد.مدتی پیش شایعه شده بود که مایکروسافت قرار است این دو گوشی را که اسمارت فون‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ این شرکت می باشند را در مهر ماه سال جاری رونمایی کند.حالا ایوان بلاس ( یکی از لو دهندگان صاحب نام دنیای تکنولوژی ) خبر داده که مایکروساقت قرار است لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰Xl را در در تاریخ دهم اکتبر (۱۸ مهر ماه) رونمایی کند.

lumia-950-2

لومیا ۹۵۰ ( Lumia 950 )

البته هنوز مشخص نیست که در روز مذکور دو تلفن فوق صرفاً مورد معرفی قرار خواهند گرفت و یا برای فروش نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

پیش از این شایعاتی مبنی بر فلزی بودن جنس بدنه‌ی این دو گوشی مطرح گردید اما اکنون به نظر می‌رسد پلی‌کربنات که پیش از این در ساخت دیگر گوشی‌های لومیا نیز به کار رفته بود، جایگزین آلیاژ فلزی شده است.

Lumia-950-xl

لومیا ۹۵۰ ایکس ال ( Lumia 950 XL )

گفتنی است همانطور که از نام این دو اسمارت فون نیز مشخص است Lumia 950 XL ابعادی بزرگتر و نمایشگری Quad HD برابر با ۵.۷ اینچ داشته و از ویژگی‌هایی همچون اسکنر مردمک چشم، چیپ‌ست ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ و باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است؛ از سوی دیگر لومیا ۹۵۰ نیز از نمایشگر کواد اچ‌دی ۵.۲ اینچی، چیپ‌ست ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می برد. ضمناً یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با تکنولوژی PureView و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی نیز تجهیزات تصویربرداری دو پرچمدار آینده‌ی مایکروسافت را تشکیل می‌دهند.

منبع : PhoneArena