چینی ها اولین کاوشگر تاریخ را به نیمه تاریک ماه می فرستند

بر اساس گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده است ، سازمان فضایی چین قرار است تا قبل از سال ۲۰۲۰ ، یک کاوشگر فضایی را برای اولین بار در تاریخ اکتشافات فضایی بشر به آنطرف ماه که به نیمه تاریک ماه مشهور است ، ارسال کند.

زو یونگ‌لیاو از دانشگاه علوم چین به شبکه‌ی ملی این کشور گفته است که هدف اصلی ماموریت، مطالعه‌ی وضعیت جغرفیایی طرف ناپیدای ماه، یا همان طرف تاریک ماه است. او هم‌چنین به این موضوع اشاره کرد که ممکن است یک تلسکوپ رادیویی را هم برای استفاده‌ی اخترشناسان در ماه قرار دهند. امواج رادیویی که از زمین ساطع می‌شوند، نمی‌توانند به آن‌سوی ناپیدای ماه برسند و بنابراین آن‌جا مکانی خیلی خوب برای نصب یک تلسکوپ رادیویی است.
ماه نسبت به زمین در قفل مداری قرار دارد. بدین معنی که سرعت چرخش آن به دور خودش، با سرعت چرخش آن به دور زمین مساوی است و بنابراین ما از زمین همیشه فقط می‌توانیم یک سوی ماه را مشاهده کنیم. سوی ناپیدای ماه هنوز تا حد زیادی برای ما ناشناخته است.
ماموریت بعدی چین روی ماه برای سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است. این کشور می‌خواهد در این ماموریت، یک سفینه‌ی بدون سرنشین را روی ماه فرود بیاورد و نمونه‌هایی از ماه جمع‌آوری کند. اگر چین در ماموریت‌اش موفق شود، پس از ایالات متحده و شوروی به سومین کشوری تبدیل می‌شود که دست به چنین کاری زده است.
برنامه‌ی اکتشاف ماه چین، با الهام از یکی الهه‌های چین، «چانگ-ای» نام‌گذاری شده است. چین در راه تحقق این برنامه، دو مدارگرد را به ماه فرستاده است. این کشور در سال ۲۰۱۳ هم یک روبات را در ماه فرود آورد.
کشور چین که در سال ۲۰۰۳ اولین فضانورد خود را به فضا فرستاد، هم‌چنین گفته است که برنامه‌هایی برای فرستادن انسان به ماه دارد.

منبع : cnn

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام آقا عرفان لطفا مطالب هوافضا و نجوم رو زودتر آپدیت کن.
    ممنون