کانن با معرفی یک سنسور دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی غوغا به پا کرد !

کمپانی بزرگ و پرآوزه کانن ( Canon ) با معرفی سنسور دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی خود غوغایی به پا کرده است.این کمپانی ژاپنی ادعا می کند که سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی APS-H CMOS ، با رزولوشن خیره کننده ۱۹۵۸۰ در ۱۲۶۰۰ پیکسل قادر است نوشته های روی بدنه یک هواپیما را از فاصله ۱۸ کیلومتری با وضوح کامل نشان دهد!

سنسورهای APS-H از لحاظ اندازه و ابعاد کمی بزرگ‌تر از APS-C هستند ولی در مقایسه با سنسورهای فول فریم از اندازه کوچک‌تری برخوردارند. برای درک بهتر قدرت خارق‌العاده این سنسور باید گفت که دستاورد جدید کانن می تواند با سرعت ۱.۲۵ میلیارد پیکسل در هر ثانیه، سیگنال ها را بازخوانی کند. همچنین قدرت بالای از بین بردن نویز تصاویر را می توان از دیگر ویژگی های بارز و مثال زدنی این سنسور دانست.

البته این قدرت خارق العاده، تنها در ثبت تصاویر خلاصه نمی شود بلکه کانن عنوان کرده است که علاقه‌مندان به دنیای فیلم برداری نیز، به طور حتم با این محصول شگفت زده خواهند شد.

این سنسور ۲۵۰ مگاپیکسلی می تواند ویدیوهایی با رزولوشن بسیار بالا را برای کاربران ثبت کند به طوری که وضوح ویدیوهایی که توسط این سنسور قدرتمند ثبت می شوند تقریباً ۳۰ برابر بهتر از وضوح ویدیوهای ۴K است.

از دیگر قابلیت های این محصول می توان به ضبط ویدیوها با نرخ ۵ فریم بر ثانیه اشاره کرد که می تواند برای علاقه‌مندان به حوزه فیلم برداری بسیار جالب توجه و یا به عبارتی دیگر باور نکردنی باشد.

این شرکت عنوان کرده است که از این تکنولوژی می توان در زمینه های مختلفی همچون “بخش های امنیتی و همچنین ابزاری برای جلوگیری از وقوع جرم استفاده کرد.” و یا حتی در بخش هایی که استفاده از دوربین هایی با دقت بسیار بالا برای اندازه گیری های دقیق احساس می شود بکار گرفت.

انتظار نداشته باشید که شرکت کانن، نسل بعدی دوربین های DSLR را مجهز به این سنسورها روانه بازار کند، چرا که این تکنولوژی در حال توسعه و پیشرفت است و شاید در آینده ای نزدیک، شاهد عرضه دوربین هایی با رزولوشن ۲۵۰ مگاپیکسلی کانن باشیم.

منبع : canon

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بازار پوکوند