آخرین اخبار از آیفون ۶S : فورس تاچ پیشرفته ، امکانات جدید دوربین جلو و در خواست تغییر نام به آیفون ۷

دیگر چیزی به رونمایی اپل از نسل جدید گوشی های هوشمند آیفون درتاریخ نهم سپتامبر ( ۱۸ شهریور ) باقی نمانده است. اپل در حال آماده سازی سالن همایش و نصب بنرهای ویژه این کمپانی در محل می باشد و فقط ۳ روز دیگر با این رویداد بزرگ فاصله داریم.نسل جدید آیفون ها یعنی iPhone 6S و iPhone 6S Plus و شاید هم یک مدل ارزانتر با نام iPhone 6C محصولاتی هستند که اپل قرار است از آنها رونمایی کند.همچنین صحبت هایی درباره iPad های جدید و همچنین مدل بروز شده ای از Apple TV هم به گوش می رسند.

حالا در آستانه این رویداد انتشار اخبار مربوط به آیفون های جدید شدت بیشتری به خود گرفته و هر روز شاهد اطلاعاتی تازه از آیفون ۶ اس هستیم.بر اساس اطلاعات جدید ، اپل نوع پیشرفته ای از فناوری فورس تاچ را در آیفون ها به کار گرفته و نام آن را ۳D Touch Display خواهد گذشت.همچنین گفته می شود دوربین جلوی آیفون جدید قادر به ثبت تصاویر سلفی به صورت پانوراما و همچنین فیلم برداری Slow Motion خواهد بود.

در خبری دیگر یک شرکت تبلیغاتی از اپل در خواست کرده که نام ۶s را تغییر داده و این نام را برای نام نسل بعدی گوشی‌اش انتخاب نکند.در ادامه با مشروح این خبر ها گجت نیوز را همراهی کنید.

فناوری فورس تاچ پیشرفته در آیفون ۶S :

حضور فناوری Force Touch را پیش از این در ساعت هوشمند اپل و ترک پد لپ تاپ های ۱۳ اینچی سری مک بوک کوپرتینویی ها شاهد بوده ایم. گفتنی است استفاده از این فناوری که منجر به حساسیت بیشتر نمایشگر در برابر لمس و تشخیص نیروی وارد شده از سوی کاربر می شود، تا حد زیادی در نسل بعدی اسمارت فون های این شرکت یعنی iPhone 6s نیز، تایید شده است.

حال بر اساس اخبار غیر رسمی جدید، اپل فناوری فورس تاچ به کار گرفته شده در آیفون ها را ارتقا داده و نام آن را ۳D Touch Display خواهد گذشت. همان طور که در بالا نیز اشاره شد اپل پیش از این فورس تاچ را در بخش محدودی از تولیدات خود لحاظ کرده بود تا نمایشگر اپل واچ یا ترک پد مک بوک توانایی تشخیص دو سطح از تماس (تپ کردن بدون فشار انگشت و فشار دادن انگشت) را تشخیص دهند، اما شنیده ها حاکی از این موضوع می باشند که با کمک ۳D Touch Display، آیفون قادر به تشخیص ۳ سطح از تماس (دو سطح ذکر شده در حالت قبلی و تماس با کمی فشار) می باشند.

شایان ذکر است این تکنولوژی منجر به گسترش کارکردهای گجت خواهد شد، چرا که توسعه دهندگان نرم افزاری با کمک آن می توانند طیف گسترده و متنوع تری از اپلیکیشن ها را ارائه نمایند.

به هر حال تا معرفی رسمی iPhone 6s نمی توان با قطعیت در مورد هیچ یک از ویژگی های احتمالی آن از جمله حضور ۳D Touch Display، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، دوربین دوم قوی تر و یا نمایشگر ۵ اینچی اظهار نظر کرد.

دوربین جلو با قابلیت ضبط تصاویر اسلوموشن و پانوراما :

دوربین های استفاده شده در تلفن های همراه همیشه یکی از کلیدی ترین فاکتورها برای بسیاری از خریداران بوده اند. اما شاید کمتر کسی تصور می کرد دوربین جلوی این دستگاه ها که قبلا فقط برای برقراری مکالمه های ویدئویی از آن استفاده می شد تا این حد محبوب شود. خواسته یا ناخواسته این روزها سلفی (یا به قول دوستان فرهنگستانی، خود گرفت) جزو مواردی است که گوشی ها بر اساس آنها مقایسه می شوند. قضیه تا آنجا پیش رفته که حتی گوشی های مخصوص سلفی هم به بازار آمده اند تا طرفداران این نوع از عکاسی را بی نصیب نگذارند.

اپل هم هر چقدر که سعی کند بر خلاف جریان شنا کند باز هم مجبور است در مواردی به خواسته های کاربران اهمیت دهد؛ هر چند اعمال تغییرات “قطره چکانی” باشد. همان طور که می دانید iPhone 6 و iPhone 6 Plus دارای دوربین های پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱.۲ مگاپیکسلی بودند. با وجود تغییراتی که در سنسور دروبین پشتی و اصلی دستگاه اعمال می شود، اپل از سال ۲۰۱۲ و از زمان iPhone 5 دوربین جلوی دستگاه های خود را تغییر نداده است. اما حالا گفته می شود iPhone 6S و iPhone 6S Plus دارای دوربین های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی خواهند بود تا بتوانند تا حدی با رقبای بزرگ خود در بازار رقابت کنند. البته آن طور که ۹to5mac ادعا می کند، بهبود سنسورها تنها تفاوت مدل های جدید آیفون نیست و گفته می شود دوربین جلوی این دستگاه قادر به ثبت تصاویر سلفی به صورت پانوراما و همچنین فیلم برداری Slow Motion خواهد بود.

همچنین قبلا هم اخباری مبنی بر استفاده از یک فلش نرم افزاری برای دوربین جلوی آیفون ها منتشر شد؛ به این صورت که صفحه نمایش دستگاه در حکم فلش عمل خواهد کرد. البته این را هم باید اضافه کنیم که عکاسی پانوراما تقریبا همان چیزی است که قبلا در گوشی های دیگری مانند Galaxy Grand Prime از کمپانی سامسونگ دیده بودیم و در آنجا از آن با عنوان wide angel selfie یاد می شود.

در خواست یک شرکت تبلیغاتی از اپل برای تغییر نام iPhone 6S :

براساس سیستم نا‌م‌گذاری اپل در سال‌های گذشته، اکثر افراد فکر می‌کند که نام آیفون جدید امسال آیفون ۶s خواهد بود. اما روز هجدهم شهریور در جریان مراسم اپل همه‌‌ی جزییات از جمله نام آیفون بعدی مشخص خواهد.هرچند که در این میان به نظر می‌رسد شرکتی وجود دارد که ترجیح می‌دهد اپل نام ۶s را برای نام نسل بعدی گوشی‌اش انتخاب نکند.

این خواسته‌ی یک شرکت تبلیغاتی در ایالت نیویورک آمریکا است که ۶S Maketing نام دارد. به نظر می‌رسد که این شرکت امیدوار است اپل آیفون بعدی را آیفون ۶s نام‌گذاری نکند. البته این یک مسئله‌ی قانونی ندارد؛ بلکه مسوولان این آژانس تبلیغاتی می‌خواهد در روزهای نزدیک به آیفون ۶s از فرصت استفاده کرده و توجه همه را به برند شرکت‌شان جلب کند تا به کمک آیفون اپل تبلیغ شود.

بنیان‌گذار این آژانس گفته است:

من فکر نمی‌کنم کسی یک سازنده‌ی تلفن همراه را با یک آژانس دیجیتالی اشتباه بگیرد. ما فکر می کنیم این احتمال وجود دارد که آیفون بعدی ۶s نام نداشته باشد، اما اگر این طور باشد می‌خواهیم یادآوری کنیم که ما را فراموش نکنند. نام شرکت ما چیزی بیشتر از یک شماره‌ی مدل است.

البته با توجه به سابقه‌ی اپل، بعید به نظر می‌رسد که اپل گوشی بعدی‌اش را آیفون ۷ نام‌گذاری کند.

منابع : Ubergizmo & 9to5mac & phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*