اینتل نسل ششم از پردازنده های Skylake را در IFA 2015 معرفی کرد

کمپانی اینتل نسل ششم پردازنده های سری Skylake را برای نوت بوک ها و رایانه های شخصی در نمایشگاه IFA 2015 معرفی کرد.اینتل در این پردازنده های جدید تغییرات محسوسی را ایجاد کرده است که می تواند بهبود و ارتقا در کارایی، سرعت پردازش و طول عمر باتری دستگاه را به دنبال داشته باشد و به احتمال فراوان این تراشه ها در مدل های آتی محصولاتی همچون موبایل، تبلت، لپ تاپ و رایانه های شخصی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این شرکت پیشتر در ماه آگوست و جریان مراسم گیمزکام ۲۰۱۵ دو نمونه از پردازنده های خود به نام های Core i7-6700K و Core i5-6600K را معرفی کرد و  این پردازنده ها را انتخابی مناسبی برای گیمرها دانست.

اینتل با اشاره به همکاری نزدیک با مایکروسافت برای تولید این پردازنده ها و تغییراتی که در آنها اعمال شده است عنوان کرد:” تغییراتی در ششمین نسل از پردازنده های Core اینتل اعمال شده است که می تواند بهبود عملکرد ویژگی هایی همچون کورتانا و Windows Hello را در ویندوز ۱۰ به دنبال داشته باشد. دستگاه هایی که به دوربین های RealSense اینتل مجهز باشند و این دوربین ها با ویژگی Windows Hello هماهنگ شده باشند، به کاربران این امکان را می دهند تا از طریق فناوری تشخیص هویت از طریق چهره به سیستم لاگین کنند. این تکنولوژی پیشرفته در بسیاری از پردازنده های نسل ششم Core این شرکت تعبیه شده است و همین امر می تواند به منزله آغازی بر پایان استفاده از پسورد ها در سیستم ها و وب‌سایت ها باشد.”

اینتل در طراحی این پردازنده ها کمتر به قدرت پردازشی پرداخته و تمرکز خود را بیشتر بر روی فاکتورهایی از قبیل کاهش مصرف انرژی، قدرت پردازش گرافیکی و اتصال دهنده های جدیدی همانند پورت USB مدل C و Thunderbolt 3 معطوف کرده است.

پردازنده های گرافیکی سری HD 500 اینتل قادرند تا ۴۰ درصد نسبت به پردازنده های نسل Broadwell عمل پردازش را سریع‌تر انجام دهند و با استفاده از آنها می توان از چندین نمایشگر ۴K به صورت همزمان استفاده کرد.

اگرچه اینتل برخی از پردازنده ها را آپگرید کرده است اما در این بین، برخی تراشه ها نیز برای اولین بار مشاهده شدند که از میان آن ها می توان به اولین تراشه لپ تاپ Xeon، اولین چیپ موبایل چهار هسته ای آنلاک شده با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز و همچنین اولین چیپست های چهار هسته ای Core i5 با سرعت کلاک ۲.۳ و ۲.۶ گیگاهرتز اشاره کرد. از این رو، دیگر برای داشتن یک لپ تاپ بازی، دیگر لازم نیست هزینه های سنگینی را بپردازید چرا که می توانید با استفاده از قابلیت اورکلاک (Overclock) و البته یک سیستم خنک کننده قوی، لذت اجرای بازی هایی با گرافیک بالا را با این تراشه ها تجربه کنید.

البته بیشترین تغییر را می توان در پردازنده های سری Core M مشاهده کرد. در این تراشه ها، در کنار تغییراتی که افزایش قدرت گرافیکی و طول عمر باتری ها را به دنبال داشته است، شاهد کاهش اندازه و همچنین افزایش تراکم تراشه ها بوده ایم. علاوه بر این، اسم های جدیدی نیز برای این سری معرفی شدند که باید با آنها آشنا شده و آنها را در خاطر بسپاریم. این اسامی جدید عبارتند از: Core m3، Core m5 و Core m7. تفاوت این سه مدل در سرعت کلاک و پردازش گرافیکی آنهاست.

به نظر می رسد تا چند ماه دیگر شاهد استفاده از چیپست های Skylake اینتل در محصولات کمپانی های مختلف باشیم. به هر حال باید منتظر ماند و دید که چه محصولی برای اولین بار افتخار میزبانی چنین تراشه های قدرتمندی را به نام خود ثبت خواهد کرد. البته گفته می شود که لپ تاپ های Alienware کمپانی دل، در شمار اولین محصولات مجهز به این تکنولوژی جای خواهند گرفت.

منبع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*