اسمارت فون ها به دکمه مرگ مجهز خواهند شد !

killswitch

یکی از خطراتی که دارندگان تلفن های همراه با آن مواجه هستند خطر دزدیده شدن گوشی آنهاست. با افزایش روز افزون استفاده از تلفن های هوشمند، این تلفن ها به دستگاه های ارزشمندی برای صاحبان خود بدل گشته اند که گم شدن یا دزدیده شدن آنها می تواند اطلاعات مهم و خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد. از طرفی از آنجا که اکثر این گوشی ها قیمت های بالایی دارند اهداف خوبی برای دزدها به شمار می روند تا با دزدیدن و فروش آنها بتوانند پولی به جیب بزنند.

افزایش میزان دزیده شدن گوشی های تلفن همراه و به خطر افتادن اطلاعات شهروندان موجب شد تا دولت فدرال آمریکا برای مقابله با این مسئله قانونی پیشنهاد کند تا برای حفظ امنیت تلفن شهروندان قابلیتی موسوم به دکمه مرگ در سیستم عامل گوشی های هوشمند تعبیه شود. این ویژگی باید به کاربران این امکان را بدهد تا در مواقع لزوم بتوانند دستگاه خود را از کار انداخته و اطلاع روی آن را پاک کنند.

دادستانی کل نیویورک امروز اعلام کرد که با شرکت های گوگل و مایکروسافت توافق نامه ای امضا کرده است که این دو شرکت را ملزم به اضافه کردن قابلیت دکمه مرگ در نسخه بعدی سیستم عامل های اندروید و ویندوز فون می کند. اگر چه در حال حاضر بیشتر تلفن های هوشمند این قابلیت را دارند که بتوان از راه دور اطلاعات مهم روی گوشی را پاک کرد ولی در بسیاری از موارد دزدها می توانند با انجام عملیات Reset Factory گوشی را مجددا راه اندازی و به فروش برسانند. این قانون تاکید دارد که ویژگی دکمه مرگ باید در همه گوشی های جدید بصورت پیش فرض نصب باشد و بتواند علاوه بر پاک کردن اطلاعت، دستگاه را بلا استفاده کند آنچنان که دزدها با سرقت گوشی دیگر نتوانند آن را به عنوان یک گوشی سالم به فرد دیگری بفروشند.

killswitch

در گزارش دادستانی کل آمده است که داشتن قابلیت دکمه مرگ در آیفون موجب شده که میزان سرقت تلفن های اپل 19 درصد کاهش بیابد و در عوض سرقت تلفن های سامسونگ که از این قابلیت بی بهره هستند 40 درصد افزایش یافته است که این خود نشان از موثر بودن ویژگی دکمه مرگ است. هنوز مشخص نیست که این قابلیت از چه زمانی به دستگاه های اندرویدی و ویندوز فونی افزوده خواهد شد ولی می توان امیدوار بود که به زودی و به لطف این قانون جدید دارندگان تلفن های همراه بتوانند در خیابان بیشتر احساس امنیت کنند و خیالشان از اینگونه سرقت ها راحت شود.

منبع : gsmarena

 

Android and Windows Phone devices will add a kill switch

The New York Attorney General has signed agreements with Google and Microsoft to add “kill switches” to Android and Windows Phone devices.

It comes as part of the “Secure our Smartphones” initiative, where the report stresses the importance of kill switch safeguards for mobile phone platforms in order to keep user data safe. With these “kill switches”, you’ll be able to render your phone useless, remotely, in the event of its theft.

The kill switch issue has been one that’s been hotly discussed. For example, in California, the kill switch idea was immediately rejected, but then the state recently approved it this May. This bill states that whenever a new phone is purchased in the state of California, it must be loaded with the kill switch software.

Apple already has a kill switch feature loaded on its iPhones, and the New York City Attorney General cited that there was a 19% decrease in iPhone thefts ever since the feature was implemented; whereas Samsung phones that still didn’t carry the feature experienced a 40% increase in robberies.

Now it’s unclear as to when the kill switches will be added to the Android and Windows Phone platforms, but when they are, every one of Google and Microsoft’s phones will have a kill switch.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*