تماشا کنید : اولین ویدیو از گوشی سونی اکسپریا Z5 منتشر شد

این روزها اخبار مربوط به پرچم دار جدید سونی یا همان گوشی اکسپریا Z5 به سرعت در حال پخش شدن است.امروز ویدیویی از این گوشی منتشر شده که ظاهرا در مصاحبه با یکی از مسئولین سونی به زبان فرانسوی تهیه شده و توضیحاتی در مورد این گوشی داده شده است. چنانچه اخبار پیشین در مورد زمان معرفی Xperia Z5 نسل بعدی پرچمداران سونی رنگ و بوی حقیقت به خود بگیرد، ژاپنی ها در مراسم اختصاصی روز چهارشنبه خود در جریان نمایشگاه IFA 2015 این اسمارت فون و دو نسخه ی دیگر از آن را به صورت رسمی معرفی خواهند کرد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اکسپریا Z5 در ۳ مدل عرضه خواهد شد. یکی از این مدل‌ها اکسپریا Z5 پریمیوم با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی ۴K و دیگری هم یک مدل کوچک‌تر ۴ اینچی به نام Z5 کامپکت خواهد بود.مدل پایه اکسپریا Z5 هم در واقع مدل اصلی این پرچم دار جدید سونی خواهد بود.

دوربین اصلی هر سه مدل ۲۳ مگاپیکسل خواهد بود و گفته می‌شود یک اسکنر اثر انگشت هم در کلید خاموش روشن دستگاه تعبیه شده است. و البته هر سه دستگاه ضدآب و ضد گرد و خاک هستند؛ ویژگی‌ای که به امضای سری Z گوشی‌های اکسپریا تبدیل شده است. این گوشی قرار است در سه رنگ سفید، طلایی و فیروزه‌ای تیره عرضه شود.

در طراحی هر سه مدل این گوشی از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ استفاده شده که به این ترتیب Z5 به یک پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای و پردازنده‌ی گرفیکی «آدرنو ۴۳۰» (Adreno) مجهز خواهد بود. در خرداد ماه شرکت سونی اذعان داشت که چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در گوشی‌های اکسپریا Z3+ و Z4 منجر به داغ شدن بیش از حد دستگاه می‌شود.

حالا مشخص نیست که سونی برای رفع این مشکل در پرچم داران جدید خود چه تمهیداتی را اتخاذ کرده است. به هر حال جهت آگاهی از جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری این پرچمدار بایستی تا روز چهارشنبه منتظر باشیم تا دریابیم آیا سونی مشکل تولید گرمای بیش از حد در چیپست Snapdragon 810 را رفع کرده یا تنها به بهبود سایر جنبه های محصول جدید خود اکتفا نموده است. در ادامه ویدیوی منتشر شده و تصاویری از آن را مشاهده خواهید کرد :

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چرته همون نوت ۵ بهتره با ان قلم اسپنش اخ جووووون دو ماه دیگه میگیرم