google play جایگزین اندرویید مارکت می شود

 


اندروید مارکت از زمان آغاز تاسیس خود، به آهستگی تغییرات گسترده و معنی داری پیدا کرده است. و هم اکنون تبدیل به جایی شده که به کاربران اجازه می دهد کتاب و موسیقی بخرند و یا فیلم کرایه کنند. همه این کارها هم درست در جایی انجام می شود که از ابتدا به شکل اصیلی تنها برای اپلیکیشن طراحی شده بود.
برای رسمیت بخشیدن به این تغییر ماهیت بنیادین و همچنین تاکید بر محتوای قابل دسترس برای فروش، گوگل ساعاتی پیش با ادغام Android Market و Google Music پلتفرم جدیدی با نام Google Play را معرفی و راه اندازی کرد.
این استراتژی جدید احتمالا اشاره به حرکت از سمت تاکید صرف بر اندروید، به سوی فضای ابری همه جانبه است ، که قرار است یک چتر برند گوگل را بر روی محتوای گوناگون مورد استفاده کاربر باز کند. برای مثال Books ، Music یا Videos از این پس تبدیل به Play Books، Play Music و Play Movies خواهند شد، در حالی که خود اندروید مارکت به صورت غیر رسمی تبدیل به Play Store می گردد.
شاید یکی از بزرگترین تغییرات گوگل پلی، تبدیل خدمات ابزارهای اندرویدی به سرویس ابری فراگیر باشد. یعنی اینکه شما می توانید استفاده از محتوای دیجیتال تان را بر روی هر یک از ابزار اندرویدتان متوقف کرده و کار را بر روی دستگاه بعدی ادامه دهید. وقتی آهنگی را روی تبلت متوقف می کنید، فیلمی را Pause می کنید، مرحله ای از بازی را ذخیره می کنید یا کتابی را در صفحه مورد نظر می بندید، این امکان را دارید که کار را بر روی گوگل تی وی یا موبایل اندرویدی تان از همان صحنه فیلم، ثانیه آهنگ، مرحله بازی یا صفحه کتاب ادامه دهید.
این در حالی است که در حال حاضر دیگر سرویس ها همانند آمازون و آی تیونز، تنها امکان استفاده مجزا از محتوای دیجیتال بر روی دستگاه های مختلف را به شما می دهند. البته اگر هم سرعت اینترنت تان اجازه چنین کاری را نمی دهد، می توانید به راحتی محتوای مورد نظر را بر روی ابزار اندرویدی تان پین کرده و از آن به صورت آفلاین استفاده کنید.
هرچند که به نظر می رسد این یکپارچه سازی در گوگل قرار نیست به همین جا ختم شود. زیرا پس از معرفی Google Play، خبر دیگری هم منتشر شد که مدیر گروه محصول لایه اجتماعی گوگل پلاس در کنفرانس توسعه دهندگان بازی سانفرانسیسکو گفته است که گوگل قصد دارد تا سال آینده پلتفرم های مختلف گیم خود را در یکدیگر ادغام کرده و آنها را تبدیل به یک پلتفرم متحد کند، تا کار برای توسعه دهندگان بسیار راحت تر شود. پونیت سونی گفته:

«در سال آینده، ما اینجا درباره بازی های گوگل پلاس، بازی های کروم یا بازی های اندروید صحبت نخواهیم کرد. بلکه ما درباره Google Games با بازی های گوگل بحث خواهیم نمود.»
به نظر شما این یکپارچه سازی گوگل تا کجا قرار است پیش برود و گستردگی این چتر برند گوگل تا چه ابعادی از زندگی ما را پوشش خواهد داد؟

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*