هكرهاي چيني به اطلاعات مركز كنترل 23 فضاپيماي ناسا دست یافتند

 


هكرهاي چيني موفق به دستيابي كامل به شبكه رايانه‌يي آزمايشگاه پيش‌رانش جت(JPL)، يكي از اصلي‌ترين مراكز كنترل ناسا شدند كه به مديريت 23 فضاپيماي در حال انجام ماموريت در فضا مي‌پردازد.


اين هكرها كه از يك آدرس اينترنتي در چين به انجام اين كار پرداخته‌اند، توانستند در نوامبر 2011 دسترسي كاملي به تمام سيستم پيدا كرده و با آپلود ابزارهاي هك كردن به سرقت شناسه‌هاي كاربري، كنترل سيستم‌هاي ناسا و همچنين نسخه‌برداري از فايلهاي سري اين مركز بپردازند.
به گفته پل مارتين، بازرس كل سازمان ملي هوانوردي و فضاي آمريكا، اين هكرها همچنين توانستند ورود به سيستم‌ها را اصلاح كنند تا عمل آنها شناسايي نشود.
اين حمله سايبري يكي از هزاران مشكل امنيتي رايانه‌يي در سازمان فضايي آمريكا محسوب مي‌شود.
در يك حمله مشابه در سال گذشته، هكرها براي دسترسي به سيستم‌هاي ناسا به سرقت گواهينامه‌هاي بيش از 150 كارمند اين سازمان پرداختند.
بازرس كل ناسا از شناسايي هزاران خطاي امنيتي رايانه‌يي در ناسا در سال 2010 و 2011 خبر داد و تلاش اين سازمان را براي رمزگذاري داده‌هاي درون رايانه‌هاي لپ‌تاپ آن براي حفاظت از اطلاعات و جلوگيري از دستيابي عاملان شرور به آنها، كند خواند.
وي همچنين اظهار كرد كه در ميان نوت‌بوك‌هاي رايانه‌يي گم يا دزديده‌شده، رايانه‌اي قرار داشت كه شامل كدهاي كنترل ايستگاه فضايي بين‌المللي و همچنين داده‌هاي حساس در مورد برنامه صورت فلکي يا اوريون ناسا بود.
به گواهي مارتين در كنگره آمريكا، در دو سال گذشته 48 دستگاه مرتبط با سازمان ناسا گم يا دزديده شده‌اند. همچنين اين سازمان در دو سال گذشته در معرض 5408 رخنه‌ امنيتي رايانه‌يي بوده كه شامل دسترسي غيرمجاز به سيستم‌ها يا نصب نرم‌افزارهاي غيرمجاز بوده است. اين رويدادها در سال‌هاي 2010 و 2011 هزينه‌اي در حدود هفت ميليون دلار براي ناسا در بر داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*