اندروید ۶ مارشمالو ( Marshmallow ) معرفی شد

گوگل سیستم‌عامل اندروید M را در مراسم گوگل Google I/O امسال معرفی کرد و به رسم همیشه نام نهایی و نسخه این پلتفرم را به بعد یعنی امروز موکول کرد.امروز گوگل رسما اعلام کرد که نسخه جدید سیستم عامل محبوب اندروید ششمین نسخه از آن بوده و مارشمالو ( Marshmallow ) نام دارد.

مارشمالو ( Marshmallow ) یا پف نبات ، نوعی شیرینی خمیر مانند است که از مخلوط ژلاتین و سپیدهٔ تخم مرغ و شکر یا شیرهٔ نشاسته تهیه می‌شود و بافتی اسفنجی دارد. پف‌نبات احتمالاً شکل تازه‌ای از نوعی شیرینی سودرسان به بدن است که از گیاه ختمی درست می‌شود.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با شیرینی خوشمزه جدید گوگل بیشتر آشنا شویم.

Marshmallow

از ویژگی‌های اندروید ۶ می‌توان به زمان بیشتر حالت آماده به‌کار (Standby) گوشی اشاره کرد. با اندروید ۶ گوشی شما دوبرابر بیشتر در زمان آماده به‌کار باقی می‌ماند. در این سیستم‌عامل مصرف باتری بسیار کم شده است. همچنین دسترسی‌های جدیدی برای اندروید ۶ در نظر گرفته شده که باعث می‌شوند، کاربران راحت‌تر برنامه‌های خودشان را به‌روز رسانی کنند. قابلیت سنسور تشخیص اثر انگشت هم از دیگر ویژگی‌های این سیستم‌عامل به‌حساب می‌آید.

android-6-Marshmallow-2

همزمان با قطعی شدن نام نسخه جدید اندروید، سومین نسخه پیش نمایش Marshmallow را که روی دستگاه های نکسوس قابل اجراست و همچنین نسخه نهایی SDK اندروید ۶.۰ را عرضه کرده است. گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرده که عکس های پیش نمایش اندروید ۶.۰ بسیار نزدیک به نسخه نهایی ست اما هنوز نمی تواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که بعد از عرضه رسمی بروزرسانی جدید در پاییز امسال، باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه ای بازگردانید تا بتوانید بروزرسانی های OTA را برای دستگاه نکسوس خود دریافت کنید.

android-6-Marshmallow-1با وجود اینکه کاربران می توانند در نسخه جدید کنترل بیشتر و جزیی تری روی دسترسی اپلیکیشن ها به اطلاعات داشته باشند ولی اندروید Marshmallow در زمینه مجوزها توانسته روندهای ساده تری را در پیش بگیرد. کیف پول موبایلی گوگل که اندروید پی نام دارد، پشتیبانی از USB-C و بهینه سازی ها و بهبودهای فراوانی در بروزرسانی جدید اندروید جای گرفته است. گوگل با ارتقا نرم افزاری و ایجاد تغییرات چمشگیری در رابط کاربری و نمای ظاهری اندروید لالی پاپ در سال گذشته توانست موفقیت زیادی کسب کند. انتظار می رود بروزرسانی جدید اندروید نیز مانند نسخه قبلی، مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

گفته می شود گوگل بر روی دو گوشی نکسوس جدید کار می کند تا بتواند اندروید Marshmallow را روی آنها نصب کند و به نمایش بگذارد. یکی از این گوشی ها محصول شرکت ال جی و دیگری محصول شرکت هواوی ست که هر دو به صورت پیش فرض از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می کنند.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*