راهنمای خرید : گوشی چی بخرم ؟ (بخش اول)

با بازار داغی که در تلفن های هوشمند به وجود آمده است انتخاب یک گوشی مناسب بسیار سخت شده است ،گاهی اوقات گوشی تهیه میکنیم که از خرید آن پشیمون میشویم و حسرت را در دل خود باقی میگذاریم.سوالات زیادی برای شما به وجود آمده که پاسخی برای آن ندارید سوالات مانند پردازنده چیست،چه مقدار رم برای من کافیه،چه برندی مناسب و….
در این مقاله ما به تمامی عناصر تاثیر گزار در انتخاب یک گوشی میپردازیم و قدم به قدم به مرحله نهایی میرسیم با گجت نیوز همراه باشید.

اولین نکته مهم که باید در انتخاب گوشی دقت کنید و انتظار خودتان از گوشی میباشید.اگر فقط برای مکالمه میخواهید از گوشی استفاده کنید پس دیگر نیاز نیست که گوشی های رده بالا شرکت ها را خریداری کنید.با یک گوشی ۱۰۰ هزار تومنی ساده میتوانید به نتایج قابل قبولی از گوشی خود برسید.

Alcatel-Pop-Star-(4)

ولی نه اگر شما به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که میخواهید از سیستم عامل های به روز و سخت افزار و دوربین کار آمد استفاده کند باید یک سری فاکتور ها را در نظر خود نگه دارید.

جه میزان رم کافی است؟

سوالی آشنا که اکثر اوقات هنگام خرید گوشی از خود میپرسید.پاسخ به این سوال بستگی با نوع گوشی شما دارد،اگر شما از یک گوشی ویندوزفونی استفاده میکنید شما به میزان رم زیادی نیاز ندارید زیرا این سیستم عامل بسیار بهینه است.اما اگر از گوشی های اندرویدی میخواهید استفاده کنید پیشنهاد میکنیم که به رم بالا ۱GB فکر کنید همچنین به رابط کاربری گوشی شما نیز تاثیر بسازیی دارد برای مثال رابط کاربری سامسونگ به نام تاچ ویز که تقریبا سنگین است وبه میزان رم زیادی نیاز دارد.

z5-premium-vs-Note-5-(1)

البته سیستم عامل و رابط کاربری فقط یکی از عوامل برای انتخاب میزان رم است.اگر شما عادت دارین چندین برنامه رو باهم باز نگه دارید و بخواهید به صورت روان بین آنها جابه جا شوید به میزان رم بیشتری نیاز خواهید داشت.

صفحه نمایش

یکی از مهم ترین معیار های انتخاب تلفن همراه شما صفحه نمایش آن است اگر استفاده شما شرایطی را ایجاد میکند که به صفحه نمایش بزرگ نیاز داری از فبلت هایاستفاده کنید اگر نیازی به صفحه نمایش بزرگ ندارید و کار شما به یک صفحه نمایش کوچک راه میوفتد پس به سراغ تلفن هایی با صفحه نمایش غول آسا نروید و انتخاب خود را به گوشی های شیک محدود کنید.

۱۰۵۶۳-۲۸۵۲-iPhone6091914000-l

کیفیت صفحه نمایش یک گوشی یکی از معیار های بسیار مهم برای شما میباشد . اگر شما در شهری کار میکنید که بیشتر مواقع در زیر افتاب هستید پس از صفحه نمایش با روشنایی بالا استفاده کنید . چنان چه با گوشی خود به تماشای فیلم و وب گردی و اجرای بازی میپردازید برای بهتر کردن هرچی بهتر تجربه کار با گوشی از صفحه نمایش با کیفیت تر با زاویه دید خوب استفاده کنید.

سیستم عامل و رابط کاربری

شاید یکی از سوال های بزرگ شما این باشد که چه سیستم عاملی مناسب من است؟پاسخ این سوال به صورت کامل وابسته به طرز استفاده شما از تلفن همراه شماست.اگر شما زیاد به تنوع نرم افزار در تلفن همراه خود اهمیت نمیدهید و فقط به چند پیام رسان ساده نیاز دارید پس بی شک سیستم عامل ویندوز فون انتخابی مناسب است.ویندوز فون با رابط کاربری بسیار ساده دستورات را بدون لگ و روان اجرا میکند.

iPhone6PlusCompared

شاید شما زیاد علاقه به سادگی ندارید و به یک سیستم عامل با تنوع نرم افزاری و امکانات زیاد نیاز داشته باشید.هم من و هم شما میدانیم که آن سیستم عامل اندروید است.به لطف گوگل اندروید یک سیستم عامل با امکانات عالی به شمار می آید ولی یکی از مهم ترین عوامل رابط کاربری مورد استفاده میباشد.انتخاب رابط کاربری خوب به تصمیم شما بستگی دارد،اگر شما یک گوشی از کمپانی LG تهیه کنید یک دید و اگر از Samsung تهیه کنید دید دیگری از اندروید خواهید داشت البته هسته سیستم عامل یکی بود و تفاوت رابط کاربری در امکانات آن میباشد.رباط کاربری نسبتا سنگین Touch Wiz دریای از امکانات در اختیار شما میگذارد که برا کشف بعضی از آنها به چند روزی زمان نیاز خواهید داشت.

نتیجه گیری بخش اول

در این بخش از گوشی چی بخرم فهمیدیم در حقیقت عدد بالا برای رم نباید روی ما تاثیر داشته باشد و ما باید به سیستم عامل و کاربرد خودمان از گوشی دقت کنیم.یاد گرفتیم که باید اندازه صفحه نمایش مورد نظر خود را تعیین کنیم و بعدا گوشی تهیه نکنیم که به اندازه ای بزرگ باشه که تو جیب جا نشه و به اندازه ای کوچک باشه که نتونیم پیام کوتاه بنویسیم.باید به سیستم عامل و رابط کاربری گوشی خود اهمیت دهیم و گوشی تهیه نکنیم که نتونیم با آن کار کنیم.

اگر شما از اسمارت فون استفاده میکنید لطفا نقاط قوت و نقاط ضعف آن را با بقیه به اشتراک بگزارید.

منبع : گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. راستشو بگید..
    مطلب نداشتید؟ از سر نداشتن خبر، خواستید همینطوری یه پست آپ کنین؟! ها؟
    یه نگاه دوباره به مقاله ای که نوشتید بندازید…
    واقعا فکر میکنید اینایی که الان گفتید رو کسی نمیدونه؟
    واقعا فکرمیکنید کسی که سوالی تو ذهنش داره و سوالش، تیتر این پست، هست؛ جواب سوالشو گرفته؟ با کلی گویی هایی که اونقدر بدیهی و مملوس هست که یه بچه ۱۲ ساله هم به ۵ دقیقه فکر کردن بهش میرسه.
    جای این کلی گویی های کاذب و تا حدودی خنده دار،
    بهتر نبود اطلاعت تخصصی، منتهی به صورت یه حکم قطعی میداید.
    مثلا،
    صفحه نمایش: سوپر امولد بهترینه، IPs هم خوبه… رزولیشن اچی دی یا بهتر از اون فول اچ دی. نکته مهم در PPi هست که تا وقتی بودجه اجازه بده هرچه بیشتر بهتر. یه مثال خوب galaxy e5، یه صفحه اچ دی به ۳۰۰ ppi داره که برای صفحات گوشی های میان رده استاندارده و با توجه به سوپر امولد بودنش از استاندارد هم یه مقدار بهتره… والخ

  2. من از galaxy s4 استفاده میکنم نقطه قوتش رم و سرعت فوق العاده گوشی است و نقطه ضعف عمر باطری و گرم امدن بیش از حد.

    تشکر گجت نیوز از مقاله بسیار مفید تان.