هکرها از سیستم اثر انگشت گوشی های اندرویدی عبور می کنند !

اثر انگشت روش جدید برای حفظ امنیت کاربران در گوشی های هوشمند است. این مسئله عجیب نیست چون حدس زدن اثر انگشت بر خلاف پیدا کردن رمز عبور، غیر ممکن است. اگرچه، طبق گفته چند هکر، به نظر می رسد که ممکن است حتی اثر انگشت ما نیز ۱۰۰ درصد امن نباشد.

استفاده از سنسور های بایومتریک نظیر سنسور تشخیص اثر انگشت و یا انواع سنسور های چشمی ، روش های بسیار ایمن تری از پسورهای رایج می باشد.اما براستی آیا روش های بایومتریک غیر قابل نفوذ هستند ؟

شاید اینگونه نباشد ، دست کم در مورد سنسور های اثر انگشت !

به تازگی دو هکر ادعا کرده اند که سیستم های امنیتی مبتنی بر تشخیص اثر انگشت کاربر ، خصوصا در گوشی های اندرویدی مجهز به این ویژگی هم غیر قابل نفوذ نبوده و دارای نواقصی هستند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

این موضوع اخیرا توسط دو نفر از محققان FireEye به نام های Tao Wei و Yulong Zhang  بر ملا شده است که قرار است نتیجه تحقیقشان را در کنفرانس آینده Black Hat در لاس وگاس ارائه کنند،. طبق اظهارات این دو نفر، به نظر می رسد که این نقص امنیت در سیستم اثر انگشت، بیشتر در دستگاه های اندروید که دارای سنسور اثر انگشت می باشند مشاهده شده است.

هر دو محقق روششان را آزمایش کرده و آن را بر روی دستگاه هایی نظیر HTC One Max و Samsung Galaxy S5 تایید کرده اند. از آنجایی که هر دوی این OEM ها(شرکت های سازنده) سنسور اثر انگشت را به طور کامل قفل نمی کنند، بنابراین دسترسی هکرها به اطلاعات اثر انگشت ممکن به نظر می رسد. خوشبختانه OEM هایی که تحت تاثیر قرار گرفته بودند توسط این محققین با خبر شدند و این مشکل را حل کرده اند.

این محققان همچنین از اعلام اینکه کدام OEM بهترین امنیت را دارد امتناع کرده اند، اما در مورد ID لمسی اپل، این مطلب را بیان کرده اند که سیستم رمز گذاری اطلاعات این شرکت نسبتا امن می باشد. دلیل این امر رمزگذاری اطلاعات اثر انگشت از خود اسکنر است، که طبق گفته Zhang “حتی اگر هکر بتواند سنسور را به طور مستقیم بخواند، بدون دسترسی به کلید رمز گذاری، قادر به دریافت تصویر اثر انگشت نمی باشد.”

منبع : ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. در همه زمینه ها پرچم اپل بالاست. اون هم بدون بوق و کرنا.
    به قول شاعر : تو که سود و زیان خود ندانی/ به یاران کی رسی هیهات هیهات
    واقعا بقیه گوشی ها کی میخوان به گرد ای اپل برسن؟

  2. هکرها فقط بلد حرف بزنن
    تو اپارات بزنین هک ایفون کلی کلیپ میاره مه خودم یکیشونو دیدم طرف هک کرد تاچ ایدی رو
    انقد امنینت امنیت نکنید
    اگه امنیت مهمه برید بلکبری پاسپورت بخرید
    کارمندای سونی پیکچرز بعد از هک شدن رفتن بلکبری خریدن

    • بلک بری کجاش امنیت داره ؟ صد در صد جاسوسیه و امریکا ازش سو استفاده میکنه اینو همه میدونن و شما برید تحقیق کنید به صحت حرف من میرسید که کارشناسان امنیتی چه حرف هایی در مورد بلک بری میزنن