۵ مورد از بهترین گوشی های ضد آب ۲۰۱۵

این روزها قابلیت ضد آب بودن به یک ویژگی یا آپشن نسبتا کاربردی تبدیل شده و تقریبا تمام کمپانی های مطرح سازنده گوشی های موبایل محصولاتی را با این ویژگی روانه بازار کرده اند.اما در بین این همه گوشی ضد آب کدام گوشی ها بهترین هستند ؟

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا بهترین گوشی های ضد آب سال ۲۰۱۵ را به شما معرفی کنیم.

نکته:

۱- این لیست توسط وب سایت فون‌آرنا تهیه شده و گجت نیوز در انتخاب گوشی ها سهمی نداشته است.

۲- گوشی ها به ترتیب الفبای انگلیسی مرتب شده اند و ترتیب قرار گیری آن ها نشانه بهتر یا بدتر بودن آن ها نمی باشد.

۱- Alcatel OneTouch Conquest

Alcatel-OneTouch-Conquest

گوشی هوشمند Alcatel OneTouch Conquest یکی از جدیدترین گوشی های هوشمند ضد آبی است که عرضه شده است. با این که این گوشی هوشمند جزو گوشی های تراز اول محسوب نمی شود ولی قیمت آن بسیار پایین و برابر ۱۲۹٫۹۹ بوده (کمترین قیمت در بین گوشی های این مطلب را دارد) و این مورد می تواند یکی از برگ های برنده آن باشد. گوشی هوشمند Alcatel OneTouch Conquest از سیستم عامل اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی استفاده می کند و مجهز به یک صفحه نمایش ۵ اینچی با دقت تصویری ۷۲۰p می باشد. پردازنده به کار رفته در این گوشی نیز از نوع Snapdragon 410 و چهار هسته ای می باشد. اخذ تاییدیه IP67 توسط این گوشی هوشمند نشان می دهد که در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و همچنین تا عمق یک متری آب، به مدت ۳۰ دقیقه می تواند در برابر نفوذ آب نیز مقاومت کند. میزان حافظه رم این گوشی، یک گیگابایت بوده واز ۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز برخوردار می باشد. دوربین اصلی گوشی هوشمند Alcatel OneTouch Conquest کیفیتی ۵ مگاپیکسلی داشته و از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز برای تهیه عکس های سلفی بهره می برد، که با توجه به قیمت آن به نظر مناسب می آید. این گوشی که از شبکه های LTE هم پشتیبانی می کند، انرژی مورد نیاز خود را از یک باطری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می کند. در کل اگر به دنبال یک گوشی هوشمند ضد آب با قیمت زیر ۱۵۰ دلار هستید، گوشی هوشمند Alcatel OneTouch Conquest مطمئنا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

۲- CAT S40

Cat-S40

گوشی های هوشمند با برند CAT چندان عرضه وسیعی نداشته اند و آخرین گوشی هوشمند از این سری با نام CAT S40 روانه بازار شده است که یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید ۵٫۱ آبنبات چوبی می باشد و می توان گفت مقاوم ترین گوشی CAT می باشد که تا به امروز عرضه شده است. این گوشی هوشمند با این که طراحی زمختی دارد ولی در عین حال بسیار زیبا می باشد و توانسته گواهینامه IP68 را نیز اخذ کند، که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متری و همچنین مقاومت در برابر گرد و غبار می باشد. به علاوه، این گوشی هوشمند با رها شدن از ارتفاع ۱٫۸ متری بر روی سطح بتنی هیچ آسیبی نخواهد دید. گوشی هوشمند CAT S40 مجهز به یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی از نوع IPS و با دقت تصویری ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل می باشد و از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت دستگاه به همراه یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی آن استفاده می کند. پردازنده این محصول، چهار هسته ای و از نوع Snapdragon 210 می باشد و در کنار آن از یک گیابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز بهره می برد. ظرفیت باطری این گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و در ماه اوت با قیمت ۴۳۹ دلار عرضه خواهد شد.

۳- Motorola Moto G 2015

Motorola-Moto-G-2015-Review-001

این گوشی هوشمند که اخیرا و در اوایل هفته گذشته رونمایی و عرضه شد، سومین نسل از گوشی هوشمند Moto G بوده ولی اولین نسلی به شمار می رود که در برابر نفوذ آب مقاوم می باشد. گوشی هوشمند Moto G 2015 دارای تاییده IPx7 می باشد و در نتیجه با این که در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم نیست ولی می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب از نفوذ آب به درون خود جلوگیری کند.

قیمت نسخه آنلاک این گوشی هوشمند ۱۷۹٫۹۹ دلار بوده، که البته این قیمت مربوط به نسخه پایه این گوشی با یک گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی می باشد. مدلی از این گوشی هوشمند با ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز با قیمتی برابر ۲۲۹٫۹۹ دلار عرضه شده است. هر دو مدل این گوشی از سیستم عامل اندروید ۵٫۱ آبنبات چوبی استفاده می کنند و قبل از خرید آن ها می توان با استفاده از ویژگی Moto Maker، بخش های مختلف ظاهری آن را شخصی سازی نمود. بیشتر مشخصات سخت افزاری این دو مدل یکسان بوده و شامل صفحه نمایش ۵ اینچی، پشتیبانی از LTE، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باطری ۲۴۷۰ میلی آمپر ساعتی می باشد.

۴- Samsung Galaxy S6 Active

Samsung-Galaxy-S6-Active-Re

این گوشی هوشمند که بر پایه گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy S6 طراحی شده است، یکی از پیشرفته ترین گوشی های هوشمند این شرکت تا به الان می باشد. بیشتر مشخصات سخت افزاری گوشی Galaxy S6 Active مشابه نمونه اصلی Galaxy S6 می باشد که از آن جمله می توان به صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی با دقت تصویری Quad HD، پردازنده قدرتمند Exynos 7420 با هشت هسته پردازشی، ۳ گیگابایت حافظه رم و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اشاره کرد، که البته برخی ویژگی های جالب نیز به آن اضافه شده است. این گوشی هوشمند در برابر ضربه مقاوم می باشد و با سقوط از ارتفاع ۱٫۲ متری آسیبی نخواهد دید. همچنین گوشی Galaxy S6 Active تاییدیه IP68 را نیز دریافت کرده است که همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، به معنای مقاومت در برابر گرد و غبار و همچنین مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متری می باشد. قیمت نسحه آنلاک این گوشی هوشمند نیز ۶۹۴٫۹۹ دلار تعیین شده است.

۵- Sony Xperia Z3+ / Z4v

Sony-Xperia-Z3-0

گوشی هوشمند +Sony Xperia Z3 که ادامه دهنده راه گوشی هوشمند سال قبل این شرکت یعنی Xperia Z3 می باشد، با ضخامتی برابر ۶٫۹ میلی متر توانسته لقب نازک ترین گوشی هوشمند ضد آب دنیا را به خود اختصاص دهد. همانند گوشی های Samsung’s S6 Active و CAT’s S40، گوشی +Xperia Z3 نیز موفق به اخذ گواهینامه IP68 شده است. این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی بوده و از یک پردازنده هشت هسته ای از نوع Snapdragon 810 نیز برخوردار می باشد. همچنین، گوشی +Xperia Z3 دارای ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می باشد. سونی برای این گوشی هوشمند یک دوربین قدرتمند ۲۱ مگاپیکسلی در پشت بدنه در نظر گرفته است و باطری آن نیز ظرفیتی ۲۹۳۰ میلی آمپر ساعتی دارد که برای دو روز استفاده معمولی کافی می باشد. نسخه آنلاک این گوشی هوشمند نیز ۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

یک نسخه بهبود یافته از گوشی هوشمند +Xperia Z3 با نام Xperia Z4v نیز قرار است به زودی عرضه شود که این مدل از صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی با دقت تصویری Quad HD برخوردار بوده و حتی از +Xperia Z3 نیز نازک تر خواهد بود (۸٫۶ میلی متر).

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام ببخشید من گوشی هانر6ایکس دارم میشه ضد ابش کنم

  2. چقدر گرونه آخرش می افته می شکنه بعد انگار پولت رو هدر دادی

  3. با سلام ببخشید در سونی اکسپرا گفته نشده که می تواند در چه عمقی در اب نفوذ نا پزیر است