راهنمای دریافت ( آپگرید ) رایگان ویندوز ۱۰ ،حتی ویندوزهای کرک شده !

همانطور که در خبر قبلی گفتیم ، مایکروسافت انتشار نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را برای تمام کاربران نسخه های ۷ ، ۸ و ۸.۱ ویندوز را آغاز کرده و کاربران بسیاری در سراسر جهان در حال آپگرید ویندوز خود به این نسخه می باشند.اگر شما هم بر روی سیستم خود، دارای ویندوز ۷، ۸ و یا ۸.۱ قانونی و فعال هستید و ویندوز ۱۰ را نیز از قبل رزرو کرده اید، رایانه ی شما به زودی ویندوز ۱۰ را نصب خواهد کرد و بر روی جدید ترین سیستم عامل مایکروسافت اجرا خواهد شد. البته اگر هنوز موفق به دریافت ویندوز ۱۰ نشده اید، نگران نباشید، چراکه مایکروسافت به زودی آپدیت ویندوز ۱۰ را به صورت موج موج منتشر خواهد کرد.اما اگر شما دارای ویندوز قانونی نیستید و مثل خیلی از کاربران ایرانی، از ویندوز های کرک شده استفاده می کنید، باز هم راهی خواهید داشت تا به رایگان به نسخه ی قانونی ویندوز ۱۰ آپگرید کنید.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

چه کسانی می توانند نسخه رایگان ویندوز ۱۰ را دریافت کنند ؟

● کاربرانی که بر روی رایانه خود از نسخه اورجینال ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ استفاده می کنند

● کاربرانی که به پروژه ویندوز اینسایدر پیوسته اند

● کاربرانی که از نسخه غیر قانونی و یا کرک شده ویندوز استفاده می کنند !

در ادامه توضیحاتی را در مورد هر یک ارائه می دهیم و در مورد نسخه های کرک شده نیز صحبت خواهیم کرد.

کاربرانی که بر روی رایانه خود از نسخه اورجینال ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ استفاده می کنند

اگر شما بر روی رایانه خود از ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ اورجینال استفاده می کنید، کافیست که آخرین به روز رسانی های ویندوز را دریافت کرده باشید. در این صورت می توانید ویندوز ۱۰ را رزرو کرده و با خیال آسوده ویندوز ۱۰ را هم اکنون دریافت کنید. در ادامه مقاله نیز روش رزرو ویندوز ۱۰ را توضیح می دهیم.

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید و تا به امروز اقدام به تعویض ویندوز دستگاه خود نکرده اید، به احتمال ۹۰ درصد ویندوز اورجینال دارید اما اگر ویندوز را عوض کرده اید، ویندوز اورجینال ندارید. درایران نسخه هایی از ویندوز را مشاهده می کنیم که با نام اورجینال به فروش می رسند اما با قیمتی بسیار پایین! به عنوان مثال ۳۵۰۰ تومان! این ویندوز ها همگی نسخه غیر قانونی هستند که فروشندگان سعی دارند تا با زدن یک هالوگرام، به مشتری بگویند که این نسخه همان نسخه اورجینال است. مطمئنا شما نیز با این نوع محصولات برخورد کرده اید. اما اگر در جریان قیمت ها باشید مطمئنا گفته های فروشنده ها را باور نمی کنید.

ویندوز اورجینال قیمت بسیار بالایی دارد و با توجه به بالا بودن قیمت دلار در ایران، این قیمت بسیار سنگین تر می شود. به عنوان مثال قیمت نسخه اورجینال ویندوز ۸ پرو در ایران ۲۴۰ هزار تومان است! در ایران درصد کمی از کاربران از ویندوز اورجینال یا بهتر بگوییم نرم افزار های اورجینال استفاده می کنند. بنابر این لازم است که به طور جداگانه به این موضوع بپردازیم.

کاربرانی که از نسخه غیر قانونی و یا کرک شده ویندوز استفاده می کنند

مطمئنا بسیاری از شما همانند من، از نسخه غیر قانونی ویندوز استفاده می کنید و تصمیم دارید که ویندوز ۱۰ را نیز به صورت رایگان دریافت کنید. در این صورت نیاز است تا بیشتر وارد جزئیات موضوع شویم. سیستم عامل ویندوز یا به طور کلی بسیاری از نرم افزار ها، توسط هکر های چینی و روسی کرک می شوند اما برای ویندوز ما تنها یک روش کرک نداریم. برخی از روش ها تنها با دور زدن مهلت اکتیو کردن ویندوز، سعی در اکتیو کردن ویندوز دارند که روش های چندان مناسبی نیستند. اما روش های دیگری نیز هستند که ویندوز شما را به نسخه قانونی یا genuine تبدیل می کنند. با این که ویندوز genuine شده است اما هنوز هم در دسته نسخه های غیر قانونی قرار می گیرد ولی با نسخه ای که توسط یک ابزار خاص کرک شده، تفاوت هایی دارد.

اگر شما یک ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ به همراه آخرین آپدیت ها را دانلود کنید و توسط ابزار های مختلف آن را به نسخه قانونی یا genuine تبدیل کنید، پیام رزرو ویندوز ۱۰ را مشاهده خواهید کرد! تفاوت اصلی این نسخه غیر قانونی با نسخه های کرک شده در این جا مشخص می شود. اگر از این نسخه غیر قانونی استفاده می کنید، پیغام رزرو را مشاهده می کنید اما اگر از سایر نسخه ها که به عنوان کرک شده شناخته می شوند استفاده کنید پیام رزرو را مشاهده نخواهید کرد.

اما آیا می توان این ویندوز غیر قانونی که توسط ابزاری خاص genuine شده است را به ویندوز ۱۰ ارتقاء داد؟

جواب هنوز نا مشخص است! اما به احتمال بسیار بالا خیر. مایکروسافت چند ماه پیش اعلام کرد که نسخه های غیر قانونی ویندوز نیز می توانند ویندوز ۱۰ را دریافت کنند اما مدتی پس از این خبر، اعلام کرد که به روز رسانی نسخه های غیر قانونی به ویندوز ۱۰، امکان پذیر نیست. مایکروسافت اعلام نکرد که آیا نسخه های غیر قانونی که genuine شده اند نیز در این دسته قرار می گیرند یا خیر. به هر حال در این خصوص جزئیات بیشتری در دسترس نیست اما اگر شما از این نسخه ویندوز استفاده می کنید و پیغام رزرو ویندوز ۱۰ را نیز دریافت کرده اید، حتما ویندوز ۱۰ را رزرو کنید زیرا ممکن است که امکان به روز رسانی برای شما نیز فراهم شود.

کاربرانی که به پروژه ویندوز اینسایدر پیوسته اند

اینسایدر ها کاربرانی هستند که در کنار مایکروسافت، به توسعه ویندوز ۱۰ کمک کرده اند. بنابر این، مایکروسافت شرایطی را فراهم کرده تا اینسایدر ها نیز بتوانند ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان دریافت کنند. اما به یک شرط! شما یک اینسایدر هستید و باید اینسایدر بمانید! این جمله چه معنایی دارد؟

مایکروسافت می گوید اینسایدر ها نیز می توانند به صورت رایگان ویندوز ۱۰ را دریافت کنند اما برای این که بتوانند همچنان به استفاده خود از نسخه قانونی ادامه دهند و یا به نوعی شماره سریال ویندوز ۱۰ آن ها منقضی نشود، بایستی همچنان در پروژه ویندوز اینسایدر باقی بمانند و به دریافت بیلد های پیش نمایش و آزمایشی ادامه دهند. همان طوری که می دانیم و پیش تر نیز در اخبار گفته شد، ویندوز ۱۰ با شعار “ویندوز به عنوان یک سرویس” عرضه می شود و عرضه به روز رسانی هایی که ویژگی های جدید را با خود به همراه دارند، تا سال ۲۰۲۵ همچنان ادامه می یابد. عرضه ویژگی های جدید به معنای مشکلات جدید است و مشکلات برای این که رفع شوند، نیاز به آزمایش توسط تیم و اینسایدر ها دارند. پس اگر می خواهید به عنوان یک اینسایدر ویندوز ۱۰ را دریافت کنید، می بایست همچنان در پروژه ویندوز اینسایدر باقی بمانید و به دریافت نسخه های آزمایشی که پس از نسخه رسمی عرضه می شوند، ادامه دهید.

متاسفانه در حال حاضر به دلیل انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰، امکان پیوستن به پروژه ویندوز اینسایدر وجود ندارد. بنابر این اگر تا به این لحظه در پروژه ثبت نام نکرده اید، نمی توانید برای دریافت بیلد های ویندوز ۱۰ دسکتاپ اقدام کنید.

در آخر بد نیست بدانید بنا بر گفته مایکروسافت، در روز اول انتشار ویندوز ۱۰ ، ممکن است که ویندوز ۱۰ برای همگان در دسترس نباشد. بنابر این اگر شما هنوز نتوانستید که ویندوز ۱۰ را دریافت کنید نگران نشوید و مدتی بعد تلاش کنید.

منبع: winphone

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام من ویندوز ۷روی لپتاپم نصب است و اپدیت ویندوز ۱۰رو هم تو قسمت نوتفیک هام دارم ولی وقتی وارد پنجره اپگرید ویندوز میشوم گزینه اپگرید رو ک میزنم خود ب خود از پنجره میاد بیرون و دانلود نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید :Thinking: :Thinking: :Thinking:

  2. سلام من ویندوز ۷ داشتم اما پس از نصب ویندوز ۱۰ درایو دی وی دی ام رو نمی شناخت! من هم ویندوز ۸٫۱ رو نصب کردم اما آیکون رزرو ویندوز ۱۰ برام نمیاد و پوشه Windows.~BT توی درایو C وجود نداره با این که ویندوزم اصلیه!آیا چون یکبار ویندوز ۱۰ رو رزرو و آپگرید کردم دیگه نمی تونم رزروش کنم؟لطفا کمک کنید ممنون

  3. سلام
    آقا من وینوزم ۷ بود آپدیت ۱۰ واسش رزرو کردم ۲ روز بعد آپدیت داد،زدم آپدیت کنم ۳ گیگ از حجممو گرفت دانلود کرد تا آخرش هم دانلود شد اما همون آخرش گیر کرد منم stop زدم آخه خیلی طول کشید دوباره که استارت زدم ،دیدم از اول میخواد دانلود کنه ،حجمم هم تموم کرد رودست خوردم دیگه نمیشه کاریش کرد؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون

  4. با سلام
    من لایسنس اورجینال ویندوز۸.۱ رو خریدم البته(ODM) و تا به این لحظه به راحتی ویندوزم رو آپدیت میکردم.
    سوالم این که ویندوز ۱۰ فقط برای سال اول انتشار برای من رایگانه یا به صورت مادام الئمره؟
    :Thinking: :Thinking: :Thinking: :Thinking: :Thinking: :Thinking:

  5. سلام خسته نباشید
    من روی لپ تاپم ویندوز ۸ نصب هست از روزی که خریدیم نمیتونستم ویندوز اپدیت کنم

    علان برا نصب ویندوز ۱۰ مشکل دارم میشه یه راهنمایی کنید

    ممنون

  6. اقا من گزینه ویندوز ابدیت و زدم مشکلی پیش نمیاد که ؟؟

  7. اپدیت چند گیگه؟ از طریق اپدیت خود ویندوز انجام بدم یا بزارم سی دیش بیاد

  8. سلام یه سوال داشتم میخام بدونم الان اگه من ویندوز رو اپگرید کنم انوخت همه برنامه ها رو میخونه؟بدون مشگل اجرا میشن؟