ساختاری شگفت‌انگیز در شارون،بزرگ ترین ماه پلوتو : یک فرورفتگی با کوهی در میانش!

آن طور که پیداست ، پلوتو و قمرهایش حالا حالاها قرار است ما و دانشمندان علم نجوم را هیجان زده کند.بررسی های انجام شده بر روی تصویر ارسالی فضاپیمای نیوهورایزنز ساختاری عجیب و شگفت‌انگیز را در شارون،بزرگ ترین ماه پلوتو نشان می دهد.در چارچوب سمت راست این تصویر یک فرورفتگی با کوهی در میانش دیده می شود که محققان ناسا را شگفت زده کرده است.

درازای این چارچوب حدود ۳۹۰ کیلومتر است و در آن چند دهانه هم دیده می شود. جف مور از مرکز پژوهشی ایمز ناسا در مافت‌فیلد کالیفرنیا و رهبر گروه زمین شناسی، ژئوفیزیک، و تصویربرداری نیوهورایزنز می گوید:

فریبنده ترین ساختار این ناحیه یک کوه بزرگ است که درون یک خندق جای گرفته. این ساختاریست که زمین شناسان را شگفت زده و بر جا میخکوب کرده است.

charon-closeup1

این تصویر پیش-نمایشی از چیزیست که در آینده در نماهای نزدیکی که نیوهورایزنز از سطح این ماه بزرگ گرفته خواهیم دید. این تصویر به شدت فشرده و کم حجم شده؛ انتظار می رود هنگامی که داده های دوربین شناسایی برد بلند نیوهورایزنز (لوری، LORRI) به طور کامل دریافت شد، نگارش های واضح تری از آن را ببینیم.

در سمت چپ، جایگاه تقریبی چشم انداز درون چارچوب سمت راست بر روی سطح شارون نشان داده شده. ( عکس خود شارون را اینجا دیده بودید.)

این عکس در حدود ساعت ۱۰:۳۰ به وقت جهانی روز ۱۴ ژوییه ی ۲۰۱۵، حدود ۱.۵ ساعت پیش از نزدیک ترین گذر، و از فاصله ی ۷۹ هزار کیلومتری شارون گرفته شده.

منبع : Nasa

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*