سامسونگ در حال کار بر روی گلکسی اس ۷ با چیپست اسنپدراگون کوالکام !

یک خبرگزاری کره ای به تازگی در گزارشی اعلام کرده که کمپانی سامسونگ در حال حار بر روی پرچم دار بعدر خود یعنی گلکسی اس ۷ با کد رمز Jungfrau می باشد.البته آغاز به کار پروژه Galaxy S7 با توجه به بازه‌ی یکساله‌ی عرضه‌ی پرچمدارها امری طبیعی است اما نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، احتمال استفاده‌ی سامسونگ از چیپست های ساخت کوالکام در کنار چیپ‌ست‌های Exynos خود است.

قبلا خبرهایی درباره اختلاف سامسونگ با شرکت کوالکام شنیده شده بود، اما با توجه به منتشر شدن این خبر به نظر میرسد که رابطه‌ی این دو شرکت چندان هم با مشکل مواجه نشده و ممکن است سامسونگ دوباره یک پرچمدار را با چیپست های اسنپدراگون ( Snapdragon ) کوالکام تولید کند.

سامسونگ و شرکت کوالکام سال گذشته برسر مسایل مالی با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند، اما به نظر میرسد که کوالکام توانسته برای تولید چیپ‌ست گوشی S7 با شرکت سامسونگ به توافق برسد. سامسونگ گوشی‌های گلکسی S6 در کشور کره را با چیپ‌ست Exynos عرضه کرده بود. همچنین اخبار جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که این شرکت از چیپ‌ست Exynos 7422 روی گوشی نوت ۵ استفاده خواهد کرد. به‌نظر میرسد که شرکت سامسونگ قصد دارد وابستگی خودش به شرکت کوالکام را کمتر کند و احتمالا از چند سال دیگر پردازنده تمام گوشی‌های خودش را تولید خواهد کرد.

شایان ذکر است که حتی در صورت صحت داشتن این خبر، این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ به قصد مقایسه عملکرد Galaxy S7 با چیپ‌ست‌های مختلف، از محصولات شرکت کوالکام استفاده کرده باشد. این فرضیه با توجه به زمان نسبتا زیاد باقیمانده تا معرفی این محصول به بازار، بیشتر از هرچیز قابل قبول است.شما چه فکر می کنید ؟

منبع: phonearena