نرم افزار آنلاین ناسا برای گشت و گذار در سیاره مریخ

سیاره اسرار آمیز مریخ ، به دلیل ویژگی های خاصی که دار همیشه یکی از اولین گزینه های بشر برای زندگی خارج از زمین بوده و تا امروز تحقیقات بسیار زیادی برای کشف علائم حیات بر روی آن انجام شده است.به جرات می توان گفت که بشر تا کنون یکی از بیشترین فعالیت های فرازمینی خود را در مورد سیاره مریخ انجام داده است.

از ارسال انواع و اقسام کاوشگر ها و مریخ نورد ها به مدار و سطح این سیاره گرفته تا بررسی های انجام شده توسط تلسکوپ ها و دیگر تجهیزات تحقیقاتی ، همه و همه اکنون اطلاعات و عکس های بسیاری را در از مریخ در اختیار ما قرار داده اند.

حالا ناسا با جمع آوری تصاویر سطح سیاره مریخ یک اپلیکیشن آنلاین ( صفحه اینترنتی ) را طراحی که که کاربران را قادر به گشت و گذار در سیاره مریخ ساخته است.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

این نرم افزار آنلاین که توسط ناسا ” مارس ترک ” ( Mars Trek ) نام گذاری شده است ، کاربران را قادر می سازد سطح سیاره مریخ را بصورت دو بعدی یا سه بعدی کاوش نموده و حتی روی تصاویر و اشیاء مختلف بزرگنمایی کنند.( چیزی شبیه به گوگل ارث )

NASA-Mars-Trek-1

علاوه بر این، امکان جابجایی سریع بین نقاط مختلف مریخ از قطب شمال تا قطب جنوب سیاره فراهم شده است.فهرستی از بوکمارک‌های آماده از نقاط جذاب مریخ نیز آماده شده که کاربران را برای یافتن چنین نقاطی یاری خواهد کرد.

طراحان ناسا، مارس ترک را به ابزارهایی برای اندازه گیری مسافت مجهز نموده اند. به عنوان مثال با اندازه گیری قطر دهانه یکی از آتشفشان‌های مریخ، به قطری معادل طول ۹۰۹ زمین فوتبال خواهید رسید.

برای دسترسی به این ابزار آنلاین جالب و گشت و گذار در سیاره اسرارآمیز مریخ به این آدرس مراجعه فرمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالیه میشه دانلود کرد نرم افزارش رو یا پولیه