پليس دبي براي کنترل تخلفات رانندگي از عينک گوگل استفاده مي کند !

google-glass-police

ظاهرا پليس دبي به استفاده از جديدترين ابزارهاي روز دنيا علاقه بسيار زيادي دارد.چندي پيش بود که از استفاده بوگاتی ویرون در ناوگان پلیس دبی برايتان نوشتيم و امروز خبر آمده که پليس دبي به عينک هوشمند گوگل هم مجهز مي شود.

سرهنگ خلید ناصر الرزوقی، مدیر بخش سرویس های هوشمند پلیس دوبی می گوید اگر دوران آزمایشی استفاده افسران راهنمایی و رانندگی دبی به خوبی پیش برود، استفاده از این عینک طی ماه های آینده و زمانی که این محصول به صورت عمومی عرضه شود، قطعی خواهد بود.

الرزوقی همچنین اعلام کرده اپلیکیشنی توسط کارمندان اش طراحی شده که چندین قابلیت حیاتی و مهم دارد. از جمله اینکه دارنده عینک می تواند با هر بار لمس بدنه (ترک پد لمسی در کنار)، سریعا از سوژه عکس بگیرد و آن را بلافاصله به دیتابیس مرکزی پلیس ارسال کند. اما ویژگی فوق العاده بعدی، استفاده از عینک برای کنترل کردن پلاک ماشین ها است.

اوایل این ماه عینک گوگل در ایالات متحده به صورت عمومی عرضه شد اما برای باقی نقاط دنیا باید به گوگل زمان بیشتری داد.

اینگونه که گفته شده، پلاک ها به صورت همزمان تصویر برداری و آپلود می شود و اگر مطابقتی با یک مورد غیر قانونی دیده شود، افسری که از طریق عینک وی این تصاویر مخابره شده، سریعا این موضوع را متوجه می شود. امیدواریم هیچ وقت پلیس های GTA به تکنولوژی های گوگل دست پیدا نکنند!

چندین دپارتمان پلیسی ایالات متحده، از جمله پلیس نیویورک در حال حاضر از عینک گوگل استفاده می کنند و برخی ایالات دیگر هم از تکنولوژی هایی همچون دوربین و تلفن های هوشمند برای ایجاد امنیت استفاده می کنند.

فارغ از موضوع امنیت، در حال حاضر صحبت هایی پیرامون نقض حریم شخصی نیز شنیده می شود. اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا چندی پیش مخالفت خود را با استفاده پلیس از دوربین اعلام کرده، گرچه اعضای این اتحادیه معتقدند که استفاده از این فناوری ها بسیار می تواند اهمیت داشته باشد اما تحت شرایط و قوانین دقیق و شفاف. باید دید بقیه دنیا با گوگل گلس چطور روبرو می شود.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*