درآمد ۷ میلیون دلاری جوان سوئدی از کانال خود در یوتیوب

فلیکس شلبرگ (Felix Kjellberg) نام یک جوان ۲۴ ساله سوئدی است که به واسطه کانال خود در یوتیوب میلیونر شده است.کانال فلیکس با نام PewDiePie در یوتیوب در سال گذشته رکورد ۳۷.۷ میلیون دنبال کننده را برای خود به ثبت رساند.از آنجا که گوگل درصدی از درآمد تبلیغ‌هایی که به واسطه‌ی کانال های یوتیوب به دست می آورد را به صاحبان کانال ها می دهد ،  کانال PewDiePie  در سال ۲۰۱۴ درآمدی ۷ میلیون دلاری را برای فلیکس شلبرگ به ارمغان آورده است.

وب سایت یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد.این وب سایت در نوامبر ۲۰۰۶، توسط شرکت گوگل با قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد و هم‌اکنون از شاخه‌های گوگل است.

طی ۱۰ سال فعالیت یوتیوب تعداد بی‌شماری از افراد کانال‌های خود را در این پلت‌فرم تاسیس کرده‌اند که در میان آنها تنها عده‌ی محدودی هستند که به رسانه‌ی بزرگ تبدیل شده‌اند و دنبال‌کننده‌های میلیونی را به خود اختصاص داده‌اند.فلیکس شلبرگ یکی از آنهاست که اکنون با کانال PewDiePie خود در یوتیوب صاحب اسم و رسمی شده است.

کانال او در رسته‌ی کانال‌های Let’s Play «بیایید بازی کنیم» جای دارد، به این ترتیب که از روند بازی خود (که معمولا بازی‌های ژانر وحشت هستند) و واکنش‌هایش هنگام بازی فیلم‌برداری کرده و به کانال‌اش در یوتیوب آپلود می‌کند.سال گذشته فلیکس ۴ میلیون دلار درآمد داشت و در آن زمان ۲۷ میلیون نفر کانال او را دنبال‌ می کردند. اکنون که تعداد دنبال‌کننده‌های او به ۳۷.۷ میلیون رسیده، درآمداش در سال ۲۰۱۴ میلادی مبلغ ۷.۴ میلیون دلار بوده است.

وقتی که در سال گذشته ارقام درآمد او منتشر شد، او تحت آماج سوال‌های مختلف و پیام‌های شک و تردید قرار گرفت. تعداد این پیام‌ها آنقدر زیاد بود که درنهایت فلیکس برای شفاف‌سازی در وب‌سایت Reddit یک AMA (هر چیزی از من بپرس) راه انداخت. او رقم ۴ میلیون دلار را تایید کرد و متذکر شد که در کنار ویدیوهای Let’s Play کارهای خیریه هم انجام می‌دهد: “من بسیار بیشتر از آنچه که برای خودم خرج می‌کنم صرف کارهای خیریه می‌کنم و به این موضوع افتخار می‌کنم” او در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که طرف‌داران‌اش بیش از ۱ میلیون دلار برای خیریه‌های مختلف جمع‌آوری کردند. در ماه مارچ همین سال میلادی فلیکس به ۱۰۰۲۸ نفر در رواندا کمک کرد تا به آب پاکیزه دسترسی پیدا کنند.

پروژه‌ی مهم بعدی فلیکس انتشار کتاب‌اش با عنوان «این کتاب شما را دوست دارد» (This Book Loves You) بوده که مجموعه‌ای است از نقل‌قول‌های الهام‌بخشی که در طول این سال‌ها در ویدیوهایش گفته است. به عنوان مثال: “خودت نباش. پیتزا باش. همه پیتزا را دوست دارند.”

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چه فایده ما تو ایران فقط باید حسرتشو بخوریم از هر دو طرف هیتلریم!

  2. میشه زیادتر توضیح بدین مدیر محترم که این کانال PewDiePie چی هستش چ کار میکنه ی یه توضیح مختصر ساده بدین