به زودي ايکس باکس وان به امکان استفاده از هارددیسک‌های اکسترنال مجهز خواهد شد

خبری خوش برای طرفداران اکس باکس وان در شبکه اینترنت منتشر شده است که بر اساس آن به‌زودی این دستگاه به امکان استفاده از هارددیسک‌های اکسترنال مجهز خواهد شد.در ادامه با گجت نييوز همراه باشيد.

البته هنوز این خبر به‌صورت رسمی توسط مایکروسافت تائید نشده است ولی تمامی نشانه‌ها حاکی از آن هستند که به‌زودی این رخداد برای طرفداران این کنسول بازی به حقیقت خواهد پیوست. ماجرا از آنجایی نشأت می‌گیرد که تصاویری در شبکه اینترنت منتشر شده‌اند که در آ‌ن‌ها یک دستگاه اکس باکس وان، به یک عدد هارددیسک اکسترنال متصل می‌شود.

مسلما این خبر برای هواداران این کنسول بسیار خوشحال‌کننده است زیرا برای مدتی طولانی در انتظار این رخداد بوده‌اند. چند روز پیش نیز عکس دیگری در شبکه اینترنت منتشر شد که رابط کاربری اکس باکس وان را نشان می‌داد و در آن پیامی به نمایش درآمده بود که باز به‌عنوان حکم تائید دیگری برای امکان استفاده از هارددیسک‌های اکسترنال بر روی این کنسول بود. در این پیام نوشته شده بود که هارددیسک اکسترنال متصل شده به دستگاه، آماده استفاده است. اگر این تصاویر حقیقت داشته باشند آنگاه به این تغییرات، تنها در فاز سخت‌افزاری رخ نخواهند داد و نرم‌افزار مجری کنسول نیز دستخوش تغییراتی مثبت خواهد گشت.

از زمانی که اکس باکس وان در سال گذشته میلادی عرضه گردید، مایکروسافت هواداران کنسول خود را با قول مساعد مبنی بر افزودن این امکان، امیدوار نگاه داشته است. البته همیشه عبارت به‌زودی در میان گفته‌های مسئولان مایکروسافت و بخش اکس باکس شنیده می‌شود ولی زمان این به‌زودی هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است.

اکس باکس وان دارای هارددیسک 500 گیگابایتی است و در نخستین گام، این حجم برای یک کنسول بسیار مناسب و کافی به نظر می‌رسد. ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که داده‌های قابل دانلود و فایل‌های ذخیره‌سازی بازی‌ها بر روی هارددیسک انباشته می‌شوند و پس از مدتی کوتاه، یافتن فضای خالی کافی در این هارد 500 گیگابایتی به امری دشوار تبدیل خواهد شد و کاربران مجبورند برای دست‌یابی به داده‌های جدید، بخشی از داده‌های باارزش روی هارد خود را پاک کنند.

در نسل پیشین نیز مایکروسافت با مشکلاتی ازاین‌دست روبرو بود ولی طرفداران کنسول پلی‌استیشن 3، بدون مشکل به ارتقای هارددیسک دستگاه خود دست می‌زدند و همیشه این موضوع را به‌عنوان یک برتری، در بخش رقابت و کل‌کل میان طرفداران دو کنسول یا همان فن بوی‌ها، به رخ هواداران اکس باکس می‌کشیدند.

با ورود به نسل هشتم دیگر خبری از این انحصار در برتری نخواهد بود، کنسول مایکروسافت از نظر آزادی‌های سخت‌افزاری، پیشرفت بالایی را تجربه می‌کند و به همین دلیل نیز داشتن آن برای بسیاری از افراد که به دنبال استفاده راحت از سخت‌افزار پلی‌استیشن 3 بودند، مقرون‌به‌صرفه شده است و همین امر مهاجرت برخی از هواداران جبهه سونی به جبهه مایکروسافت را در پی داشته است.

البته هنوز آمار کلی فروش پلی‌استیشن چهار از اکس باکس وان بالاتر است و باید دید که با افزوده شدن مواردی ازاین‌دست به جبهه مایکروسافت، و افزوده شدن امکانات سخت‌افزاری واقعیت مجازی به کنسول سونی یا همان پلی‌استیشن 4، چه بازخوردی از سوی جامعه مخاطبین نسبت به دو کنسول شکل خواهد گرفت و آیا این برتری 10 به 9 سونی ادامه خواهد داشت یا خیر.

ماه گذشته بود که مدیر اجرایی بخش اکس باکس لایو، که لری هیرب نام دارد، اعلام کرده بود که زمان اندکی تا افزوده شدن امکان استفاده از هارددیسک اکسترنال در اکس باکس وان باقی مانده است، البته بهتر است نام این فرد را میجر نیلسون (Major Nelson) اعلام کنیم تا هواداران کنسول مایکروسافت بتوانند او را که با این نام مشهور است، به‌سادگی هر چه تمام شناسایی نمایند.

جالب اینجاست که پیش از منتشر شدن این تصاویر، تعداد زیادی از رسانه‌های فعال در صنعت بازی‌های کامپیوتری به سراغ مایکروسافت و مسئولان این شرکت در بخش بازی‌های کامپیوتری رفتند ولی نتوانستند پاسخی از این افراد دریافت کنند و همین امر موجب شده است تا صحت این شایعات، هنوز با تردید روبرو باشد. اکس باکس به‌زودی با قیمت 399 دلاری و در بسته‌هایی فاقد کینکت عرضه خواهد شد که این قیمت رقابتی می‌تواند برای سونی و کنسول پلی‌استیشن 4، دردسرساز باشد.

اکس باکس وان در طول سال گذشته میلادی با دردسرهای فراوانی روبرو بود و چند نام بزرگ از بدنه اجرایی این کنسول کناره‌گیری نمودند که همین امر شبه‌هایی درباره آینده این کنسول به وجود آورده بود و حتی شایعاتی درباره فروش این بخش از مایکروسافت، به شرکتی دیگر به گوش می‌رسید ولی با برنامه‌هایی که در طول یکی دو ماه گذشته به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد که مایکروسافت نه‌تنها قصد ندارد تا اکس باکس را از دست بدهد، بلکه برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود اوضاع این کنسول دارد و می‌خواهد هر طور که شده اکس باکس وان را به اقتدار بالایی رسانده و در رتبه‌ای بالاتر از پلی‌استیشن 4 شرکت سونی قرار بدهد.

منبع : tomsguide

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*