نگاهی به 5 بازی رایانه‌ای ایرانی

صنعت بازی‌های کامپوتری امروزه به یکی از پر سودترین صنایع و وسایل تبلیغی در دنیا تبدیل شده است. در کشور ما نیز چندین سال است که جوانان طراح ایرانی به طراحی و عرضه بازی‌های کامپیوتری ایرانی پرداخته اند.
 صنعت بازی‌های رایانه ای چندسالی است که در کشور ما از رونق خوبی برخوردار شده است. چندین شرکت نرم افزاری با تکیه بر متخصصین جوان داخلی چندین بازی کامپیوتری زیبا را طراحی کرده و به بازار ارائه کردند.
شاید در نگاه اول و در مقایسه با بازی‌های روز که عمدتا در کشورهای غربی ساخته می شوند این بازی ها از کیفیت آنچنانی برخوردار نباشند، اما باید به گفت که بازی های ایرانی در چند سال اخیر از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده اند و نوید بخش آینده درخشانی را در این زمینه هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند بازی کامپیوتری معروف ایرانی آشنا کنیم.

"نجات بندر" دفاع در خط آتش

این بازی به نوعی یکی از بازی های اولیه ایرانی بود که توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان طراحی و ساخته شده است.

"نجات بندر" داستان بخشی از ارتش ایران را در شهریور سال 1320 هجری شمسی در زمان حمله ارتش شوروی سابق به خاک ایران حکایت می کند. این بازی دارای 8 مرحله است و شما بایستی در این مراحل در نقاط مختلف با دشمن درگیر شوید. دو مرحله از این بازی به صورت اکشن اول شخص و باقی مراحل به صورت استراتژیک دنبال می شود. این بازی به عنوان یکی از اولین تجربیات در زمیینه طراحی و ساخت بازی های کامپیوتری بسیار مناسب و موفق ظاهر شده و نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند. این بازی با قیمتی در حدود 3000 تومان در اکثر فروشگاه های اینترنتی برای فروش عرضه شده است.

"لطفعلی خان زند"

داستان ها و سرگذشت شخصیت های تاریخی همیشه سوژه جالبی برای ساخت بازی های کامپیوتری بودند. یکی بازی های معروف ایران بر اساس زندگی " لطفعلی خان زند" آخرین پادشاه زندیه ساخته شده است. این بازی که در 22 مرحله ساخته شده است به داستان های پیش آمده برای لطفعلی خان زند پس از شکست در مقابل ارتش قاجاری و بازگشت وی به شیراز و خیانت ابراهیم کلانتر بی او می پردازد. این بازی به سبک اکشن سوم شخص طراحی شده است. بازی " لطفعلی خان زند" توسط شرکت " پردیس رایانه مهر" طراحی و ساخته شده است و هم اکنون با قیمت 5 هزار تومان در فروشگاههای اینترنتی در دسترس است.

" والفجر 8"

عملیات والفجر 8 یکی از موفق ترین و مشهورترین عملیات های نظامی ایران در طول 8 سال دفاع مقدس بود که به تصرف جزیره " فاو" در خاک عراق انجامید. موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی " تبیان" به عنوان سازنده این بازی و بر اساس داستان واقعی عملیات " والفجر 8 " اقدام به طراحی و ساخت یک بازی به سبک استراتژیک کرده است. در این بازی شما بایستی کنترل رزمندگانی را به عهده گرفته و ماموریتهای متفاوتی را انجام دهید. این بازی با قیمتی در حدود 3 هزار تومان در فروشگاه های اینترنتی در دسترس است.

" شمشیر نادر شاه"

یک بازی اکشن سوم شخص بسیار جذاب و جالب ایرانی که به زندگی نادر شاه افشار ، پادشاه مقتر ایرانی و داستان مبارزه او با اشغالگران می پردازد. در این بازی شما بایستی کنترل نادر شاه را مراحل مختلف زندگی بر عهده بگیرید و با مبارزه با دشمنان راه خود را به سوی پیروزی باز کنید. در این بازی شما پیشرفت محسوسی را به نسبت بازی های قبلی ایرانی از لحاظ کیفیت گرافیکی و صدا گذاری شاهد هستید. داستان بازی نیز جذاب است و مخاطب را به سمت خود جلب می کند. این بازی توسط موسسه"هنرهای پویا " ساخته شده است و با قیمتی در حدود 5 هزار تومان در فروشگاه های اینترنتی عرضه می شود.

" گرشاسب"

اما شاید بتوان بازی گرشاسب را یکی از موفق ترین بازی های ایرانی که تا به حال ساخته شدند نامید. یک بازی با موضوعی اساطیری – پهلوانی که به زندگی و مبارزه " گرشاسب " پهلوان معروف ایرانی با شیاطین و دیوان که سرزمین ایران را به تصرف خود درآورده اند می پردازد. بسیاری از کارشناسان " گرشاسب " را یک حرکت رو به جلو در صنعت بازی داخلی می دانند. بسیاری از منتقدان و مخاطبان از پیشرفت چشم گیر گرافیک و صداگذاری در این بازی به نسبت سایر بازی های ایرانی ابراز تعجب کردند. این بازی توسط شرکت " افزار شریف" طراحی و ساخته شده است و هم اکنون با قیمت 5 هزار تومان در فروشگاه های اینترنتی عرضه شده است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*