ساخت سنسور دوربين 133 مگاپيکسلي با قابليت ضبط ويديو در رزولوشن 8K !

8k sensor

یادمان نرفته، درست همین چند سال پیش برای یک مگاپیکسل بیشتر در دوربین ها چقدر قند تو دلمان آب میشد. اما الان وقتی اخبار را دنبال می کنیم برایمان وجود یک دوربین بیست مگاپیکسلی روی یک موبایل به امری طبیعی تبدیل شده است.

با این وجود گاهی مواقع اخباری را می خوانی که نمی توانی به راحتی از کنار آن بگذری. براساس اطلاعات ارائه شده شرکت معروف ژاپنی NHK به تازگی سنسوری با دقت واقعی 133 مگاپیکسل تولید کرده است! این سنسور که از نوع CMOS است قابلیت ضبط تصاویر ویدیویی با دقت 8K را دارد. طبق گفته مدیران NHK این سنسور در 29 می برای استفاده در دوربین و محصولات آینده ارائه خواهد شد.

8k sensor

همچنین این کمپانی اعلام کرده است که سنسور 133 مگاپیکسلی و یک فیلتر RGB به صورت یکپارچه در یک بسته بندی و ساختار واحد طراحی شد. NHK با تعبیه گیرنده های نوری RGB در یک چیپ باعث شده است که اندازه کلی این سنسور کوچکتر از سنسورهای موجود با قابلیت تصویربرداری 8K باشد. این سنسور CMOS جدید دارای قطر 43.2 میلی متر است و قادر است تصاویر ویدیویی را با دقت 7680×4320 پیکسل و سرعت 60 فریم در ثانیه ثبت کند. این شرکت هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این سنسور ارائه نکرده است. اما این طور که به نظر می رسد نباید قیمت کمی داشته باشد.

منبع : guru3d

 

Japanese Company Designs 133 Megapixel sensor for 8K recordings

Impressive, Japanese NHK is announcing a true 133-megapixel camera sensor. The cmos-module can record video in an 8K resolution, the successor to Ultra HD at 4K. According NHK the sensor will be unveiled the 29th of May for a wide audience. The company already shared that is has the 133 MPixels sensor and a Bayer rgb color filter merged together into one package design.

By handling all RGB color information on one chip the overall size for its design will be smaller opposed to existing 8K camera’s which pretty much alll are using three 33 Megapixel sensors, one sensor per color-channel.

The new cmos-sensor has a surface area of 43,2mm diagonally and can handle up-to 60 frames per second at 7680×4320 pixels. NHK did not announce a price just yet, it didn’t announce which manufacturers would use the sensor either.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*