کشف یک اسکلت 12 هزار ساله در اعماق اقیانوس : آيا منشأ نخستین ساکنان آمریکا پيدا خواهد شد ؟

12000-year-old-skeleton

تصور بیشتر دانشمندان این است که بین ۲۶ هزار تا ۱۸ هزار سال پیش، ساکنان باستانی سیبری از طریق تنگه برینگ که پلی بین آسیا و شمال آمریکا بود، خود را به آمریکا رسانده‌اند و همه بومی‌های آمریکا اصل و نصبشان به همین سیبریایی‌ها برمی‌گردد.

12000-year-old-skeleton

اما مشکل این است که بومی‌های باستانی آمریکا به جای اینکه به چینی‌ها، کره‌ای‌ها یا ژاپنی‌ها شباعت داشته باشند، بیشتر شبیه  آفریقایی‌ها و استرالیایی‌ها هستند.این تناقض، مدتهاست که ذهن دانشمندان را متوجه خود کرده است.

12000-year-old-skeleton

در سال ۲۰۰۷، اسکلت کامل و دست‌نخورده یک انسان در یک غار زیرآبی پیدا شد، این غار پس از مدت‌های طولانی با ذوب شدن یخ‌ها، پدیدار شده بود.غواصان در کنار بقایای حیواناتی مثل ببر و خرس و فیل، اسکلت این انسان را پیدا کردند.با بررسی اسکلت مشخص شد که اسکلت متعلق به یک دختر حدودا ۱۶ ساله بوده است که بعد از سقوط از ارتفاع ۶۰ متری لگنش شکسته و احتمالا در جا فوت کرده است.اسکلت این دختر، معدنی شده و با گذشت سال‌ها محفوظ مانده است.

12000-year-old-skeleton

دانشمندان توانسته‌اند DNA سالم این دختر را بافت دندانی او استخراج کنند، آنها تلاش می‌کنند با بررسی DNA او و به خصوصی DNA میتوکندریایی‌اش، و مقایسه آن با انسان‌هایی نخستین پی ببرند که واقعا نخستین آمریکایی‌ها چه اصلیتی داشته‌اند.

اسم این «عمه بزرگ» آمریکایی‌ها را نایا گذاشته‌اند که در زبان یونانی به معنی آب است.

منبع : smithsonianmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*