۵ تکنولوژی شگفت انگیزی که هنوز راهی بازار نشده اند

با نگاهی به گذشته متوجه خواهید شد که مخترعین و مکتشفین در سال های دور ، چه مصائبی برای به ثمر رساندن ایده خود کشیده اند.باعث خوشحالی است که در عصری زندگی می کنیم که وب سایت هایی نظیر Indiegogo و KickStarter به وجود آمده اند تا بتوانیم ایده های قابل اجرای خود را در آن مطرح کرده و سرمایه مالی لازم برای عملی کردن آن را جمع آوری کنیم.امروزه استارت آپ ها بسیار راحت تر از قبل می توانند ایده های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و آن را به واقعیت مبدل سازند.در این مطلب شما را با ۵ تکنولوژی شگفت انگیزی آشنا خواهیم کرد که در صورت جذب سرمایه مالی کافی ، بزودی شاهد حضورشان در بازار خواهیم بود.

Adaptive Saber Parts: شمشیرهای نوری 

Adaptive Saber Parts

درست است که برای اولین‌ بار چنین ابزاری را در فیلم جنگ ستارگان دیده‌ایم اما از همان زمان تا کنون، آرزوی هر کسی، داشتن یکی از این شمشیرها بوده است. البته این ابزار بر خلاف سایر اسلحه‌هایی که برای اولین بار در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده می‌شود، هنوز وجود خارجی پیدا نکرده و شاید هرگز هم پیدا نکند. اما اگر شمشیرهای لیزری که تنها در فیلم‌ها نمونه‌ی آنها را دیده‌ایم، فراموش کنیم، باید خود را برای یک وسیله‌ی جدید که شباهت زیادی به شمشیری که برای اولین‌ بار جورج لوکاس به ما نشان داد، دارد، و آن چیزی نیست جز “شمشیرهای نوری”.

در واقع پروژه‌ی ASP به کاربران این امکان را می‌دهد که کاربران به وسیله‌ی قطعات مخصوص، شمشیرهای نوری مختفلی را بسازند. ایده‌پرداز این شمشیرهای نوری اذعان داشته که برای سر هم کردن این شمشیر، ۱۰۰ قطعه‌ی مختلف را در نظر گرفته تا شمشیرهای ساخته شده کاملا متفاوت از یکدیگر باشد. نکته‌ی مهم در مورد این شمشیرهای نوری، این است که کاربران به سادگی و بدون داشتن هیچ دانشی، می‌توانند این شمشیرها را سر هم کرده و از آن استفاده کنند.

Ola: قفل‌ هوشمندی که با اسکن کردن اثر انگشت شما باز خواهد شد

ola-lock

بسیاری از قفل‌های هوشمند موجود در بازار به همراه بلوتوث و وای‌فای گوشی‌های هوشمند کار می‌کنند و عملکرد آنها نیز بر اساس فاصله‌ی شما از قفل در می‌باشد. در واقع زمانی که گوشی شما به این قفل‌ها متصل شده و شما به اندازه‌ی کافی نزدیک شوید، این درها به صورت خودکار باز می‌شوند. از دید تئوری، با وجود چین قفل‌هایی دیگر نیازی به حمل کلید نخواهد بود اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به قضیه نگاه کنیم، متوجه ایرادات این قفل‌ها خواهیم شد. یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید بدان اشاره کرد، سرعت پایین شبکه‌ی WiFi می‌باشد که حتی ممکن است عمل هم نکنند.

اما باید بدانید که قفل‌های هوشمند و جدیدی در راه هستند که هم کلیدها را و هم گوشی‌های هوشمند را کنار گذاشته و برای باز شدن، تنها از انگشتان شما استفاده خواهند کرد. فقط کافیست کاربرانی که قصد استفاده از این قفل را دارند، اثر انگشت شست خود را اسکن کرده و در حافظه‌ی این قفل ذخیره کنند.

Farenheit 2451: ذخیره‌ی اطلاعات به صورت نانوفرم

farenheit

ذخیره‌ی اطلاعات برای مدت زمان طولانی، همیشه یکی از سخت‌ترین کارهایی بوده که بشر در حال انجام آن است. ویدئوها، میکروفیلم‌ها، کتاب‌ها و … شاید بتوانند اطلاعات را حداکثر برای چندین قرن نگه داری کنند و بالاخره روزی عمر آنها به پایان می‌رسد. البته صحبت ما در مورد کتاب‌هاست. باید توجه داشته باشید که لوح‌های فشرده همانند CD و DVD، حافظه‌های USB، هاردهای اکسترنال و …، حداکثر می‌توانند اطلاعات را تا ۳۰ سال در خود نگه دارند و پس از آن، فاسد می‌شوند. این وسائل ذخیره‌سازی خود تبصره‌هایی نیز دارند که شرایط را سخت‌تر کرده و از عمر این وسائل می‌کاهند. شاید اگر کمی بیشتر فکر کنید، شبکه‌های ابری و سرویس‌های Cloud به ذهن شما برسد، اما هزینه‌ی بسیار بالای نگه‌داری، امنیت و موارد دیگر نیز می‌توانند این گزینه را به یکی دیگر از منابع فاسدشدنی تبدیل کنند.

اما برای ذخیره‌ی سالم اطلاعات برای چندین هزار سال آینده باید چه کرد؟ شاید حکاکی آنها به وسیله‌ی لیزر بر روی یاقوت کبود؟

نانوفرم‌ها، ابزارهای ذخیره‌سازی جدیدی هستند که شباهت زیادی با میکروفیلم‌ها دارند. روش استفاده از آنها نیز همان حکاکی هست که شاید باور نکرده باشید، حکاکی بر روی دومین ماده‌ی سخت جهان، یاقوت کبود، که مقاومت بسیار بالایی در برابر اسید، آتش، آب و انواع خوردگی‌ها دارد. برای استفاده از اطلاعات ذخیره‌شده، تنها کافیست که نانوفرم‌ها را زیر آهنربا و یا پروژکتورها قرار داده تا به تمامی اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

MotoPogo: تک‌چرخه‌ای بزرگ که تعادل خود را حفظ می‌کند

motopogo-go-970x647-c

این وسیله‌ی هیبریدی که به تازگی کمپین آن در وب‌سایت KickStarter آغاز شده، محصولی قابل اعتماد بوده و از دو بخش مختلف تشکیل شده است. MotoPogo یک چرخ دارد و کاملا الکتریکی است اما شاید کمی طول بکشد تا بتوانیم از این محصول استفاده کنیم. البته باید بدانید که Kevin James قرار است این وسیله را در نسخه‌ی بعدی از فیلم Paul Blart: Mall Cop براند.

روشی که این وسیله‌ی تک‌چرخ را به حرکت در می‌آورد، تکیه دادن افراد به عقب و خم شدن به طرف جلو می‌باشد. حداکثر سرعتی که برای این وسیله در نظر گرفته شده است نیز ۲۵ مایل بر ساعت می‌باشد و به اندازه‌ای ایمن خواهد بود که بتواند تعادل را حفظ کند.

اما تصور می‌کنید چه تکنولوژی‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند دنیا را متحول سازند؟ آیا شما هم ایده‌ی جدیدی دارید؟ اگر اینطور است، همین حالا سعی کنید آن را در فضای مناسبی مطرح کرده و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

Lightcase Pro: یک استدیوی عکاسی با امکانات فوق‌العاده!

lightcase-pro-2-970x647-c

اگر شما هم از فروشندگانی باشید که محصولات خود را در وب‌سایت‌هایی همچون eBay و Craigslist به فروش می‌رسانند، حتما می‌دانید که تصاویر قرار گرفته از محصول شما، تا چه اندازه‌ای می‌تواند در ترغیب کردن کاربران به خرید مهم باشد. بسیاری از افراد زمان و یا توان مالی مورد نیاز برای استخدام یک عکاس را ندارند تا بتوانند عکس‌های محصولات آنها را به دقت و با کیفیت بالا ثبت کنند. اما راه حل چیست؟

به کمک وسیله‌ی جدیدی که Lightcase Pro نام دارد، کاربران قادر خواهند بود یک استدیوی عکاسی قدرتمند داشته باشند و می‌توانند با قرار دادن محصول خود در محل مورد نظر، تصویر را با تقریبا هر دوربینی و به بهترین شکل ممکن، ثبت نمایند. در واقع این محصول جدید، نسخه‌ی قدرتمندتر، بهینه‌تر و کامل‌تر از مدل قبلی آن که در سال ۲۰۱۴ و در KickStarter دیده شد، می‌باشد.

برای افرادی که در مورد نسل اول این محصول با نام Litghcase و البته نسل دوم آن اطلاعی ندارند، باید بگوییم که ماده‌ی به کار گرفته شده در این محصولات، پلی پروپیلن می‌باشد که می‌تواند از انعکاس نور جلوگیری کرده و بهترین شرایط برای ثبت تصاویر از فاصله‌ی بسیار کم، ایجاد کند. در قسمت بالایی این وسیله نیز محلی برای قرار دادن گوشی و یا دوربین و همچنین تنظیم کردن موقعیت آن قرار گرفته تا عکس‌برداری ساده‌تر شود. قسمت جلویی نیز مخصوص عکس‌برداری با دوربین‌های DSLR می‌باشد. و البته نباید مهم‌ترین بخش را فراموش کنیم، این وسیله قابلیت تا شدن دارد و می‌تواند در نهایت به اندازه‌ی یک دفتر شود!

منبع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*