فروش ۱۰۰۰ دستگاه ربات انسان نمای Pepper تنها در یک دقیقه

Pepper یک ربات انسان نمای خانگی محصول کمپانی ژاپنی سافت‌بانک (Softbank) است که می‌تواند به عنوان یکی از اعضای خانواده مورد استفاده قرار گیرد. این ربات توانایی کارهای خانه را ندارد، ولی می‌تواند افراد را شناسایی کند، با آن‌ها صحبت کند، احساسات خاص خود را ابراز کند و اطلاعات دریافتی از اینترنت مانند پیام‌ها و یا پیشبینی آب و هوا را به اطلاع دیگران برساند.کمپانی سازنده به تازگی این ربات شخصی را برای فروش روانه بازار ژاپن کرده و موفق شده تنها در یک دقیقه اول ، ۱۰۰۰ دستکاه از Pepper را به فروش برساند.

Pepper-robot-1

Pepper دارای سنسورها و سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر کلودی است که آن را از دیگر ربات‌ها متمایز کرده است. علاوه بر این در مقایسه با دیگر ربات‌های مشابه دارای قیمت پایین‌تری است. هزینه خرید یکی از آن‌ها ۱۶۰۰ دلار است.سافت‌بانک در توصیف Pepper گفته که این ربات اولین ربات شخصی با توانایی ابراز احساسات خاص خود است.

 شرکت سازنده اعلام کرده که در ماه آینده میلادی تعداد بیشتری از این ربات را برای فروش در ژاپن عرضه می‌کند.این کمپانی همچنین قصد دارد از سال آینده میلادی این ربات را در سراسر دنیا به فروش برساند.

در ادامه شما را به دیدن مکالمه یک خبرنگار با Pepper و حاضر جوابی جالب این ربات دعوت می کنیم :

منبع : pcworld