اپل علاوه بر iPad 3، نسخه 8 گیگابایتی و 7 اینچی iPad 2 را نیز معرفی می کند

 


تازه ترین گزارش ها از Digitimes حاکی از آن است که اپل اقدام اخیر خود در رابطه با تلفن آیفون را برای تبلت آیپد نیز تکرار خواهد کرد. براساس این گزارش اپل علاوه بر iPad 3 نسخه ارزان قیمتی از iPad 2 را نیز معرفی خواهد کرد. اپل با این اقدام خود قصد دارد قسمت های مختلف بازار را پوشش داده و بازار تبلت های ارزان قیمت را نیز کنترل کند.
اپل در 17 اسفند تبلت جدید خود را معرفی خواهد کرد و علاوه بر iPad 3 از نسخه ارزان قیمت iPad 2 با حافظه 8 گیگابایتی نیز پرده برداری خواهد کرد. نسخه جدید iPad 2، قرار است با قیمت ارزان و برای کسب سهم بازار بیشتر و رقابت با تبلت های ارزان قیمتی همچون Amazon Kindle Fire و Barnes & Noble Nook عرضه خواهد شد.
اپل زمانی که iPhone 4S را در ماه اکتبر معرفی کرد، اعلام نمود که نسخه 8 گیگابایتی iPhone 4 را نیز با قیمت 99 دلار و بصورت قراردادی عرضه خواهد کرد. آیفون 4 پیش از آن با حافظه 16 و 32 گیگابایتی وارد بازار شده بود.
اگر این شایعه درست از آب درآید، افرادی که نمی توانند هزینه زیادی برای خرید تبلت کنند نیز می توانند آیپد خریداری کنند. افرادی که دستشان به جیبشان می رسد نیز آیپد 3 را انتخاب خواهند کرد.
از طرفی آیپد هیچ وقت از اسلات حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند، حداقل تا اینجای کار، محصولات اپل فاقد اسلات micro-SD بوده اند. با این وجود 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی برای تبلت به نظر خیلی کم می رسد. در حال حاضر iPad 2 با حافظه 16 و 32 و 64 گیگابایت عرضه می شود.
همچنین از آنجایی که کم کردن حجم حافظه به 8 گیگابایت تغییر جدی در قیمت iPad 2 ایجاد نمی کند و پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر عرضه آیپد با صفحه نمایش 7.85 اینچی مطرح شده بود. احتمال می رود اپل علاوه بر کاهش حجم حافظه نسبت به کوچک تر کردن نمایشگر نیز اقدام کند تا قیمت تبلت به میزان قابل ملاحظه ای ارزان تر شده و بتواند رقابت جدی با تبلت Kindle Fire آمازون داشته باشد.
به هر حال در کمتر از 6 روز دیگر اپل بصورت رسمی تبلت و یا تبلت های جدید خود را معرفی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*