سامسونگ و عرضه اولین هاردهای ۴ ترابایتی ۲.۵ اینچی قابل حمل جهان

هارد اکسترنال ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۲ ترابایت از پدیده‌های عجیبی است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم. در فضایی اندک ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی گردهم می‌آید و حال نوبت گام بعدی است: درایو اکسترنالی با ظرفیت ۴ ترابایت.سامسونگ HDD بخشی از کمپانی بزرگ Seagate اقدام به تولید سبک ترین و باریک ترین هارد دیسک جهان با ظرفیت ۴ ترابایت نموده که به صورت یک درایو قابل حمل در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 سامسونگ با پیشرفت‌های تدریجی خود کاری کرده که ۴ ترابایت هارددیسک در فضایی که فقط یک دهم اینچ ضخیم‌تر از درایو ۲ ترابایتی است، جای گیرد. بدین ترتیب انتخابی عالی برای دوست‌داران مالتی‌مدیا که حافظه‌ی پرتابل نیاز دارند، فراهم شده است.

این درایوها که Samsung M3 Portable و Samsung P3 Portable  نام دارند ، هر دو ضخامتی معادل ۰.۷۸ اینچ (۱.۹۸ سانتی‌متر) دارند و وزنشان فقط ۲۳۵ گرم است. پورت USB 3.0 در این محصولات به کار رفته و نیازی به آداپتور نیست.ساخت این دو مدل جدید برگرفته از دستاورد مدل Spinpoint M10P سامسونگ با ظرفیت ۴ ترابایت است که هر دیسک آن ۸۰۰ گیگابایت گنجایش داشته و در حقیقت بیشترین تراکم فضایی را دارد.

باریک و سبک بودن سبب آسان تر شدن قابلیت حمل می شود و می توانید به سادگی هارد دیسک را درون کیف و حتی جیب خود جای دهید.نظر شما در مورد این هارد دیسک های جدید چیست ؟

منبع : storagereview

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*