مهمترین نشست ها و سخنرانی هایی که در روز دوم کنفرانس گوگل I/O 2015 برگزار خواهد شد

گوگل کنفرانس I/O 2015 را امروز و فردا در سانفرانسیسکو برگزار خواهد کرد.ساعاتی پیش در مطلبی زمانبندی و موضوع سخنرانی ها و جلسات مهم روز اول کنفرانس Google I/O 2015 را به اطلاع شما رساندیم.در این پست به مهمترین نشست ها و سخنرانی هایی که در روز دوم کنفرانس گوگل I/O 2015 برگزار خواهد شد اشاره خواهیم کرد.با گجت نیوز همراه باشید.

تمام ساعت های ذکر شده در این مطلب به وقت محلی می باشد.لازم به ذکر است که اختلاف ساعت سانفرانسیسکو با تهران -۱۱:۳۰ ساعت می باشد.

موضوع جلسه: رابط کاربری سازگار با مفهوم طراحی Material Design، ساعت ۹:۰۰ تا ۹:۳۰ صبح

سخنران

زاخاری گیبسون، طراح ارشد در بخش متریال دیزاین که روی طراحی چند پلت فرمه بصری و تعاملی در گوگل فعالیت دارد

در این جلسه روی الگوهای طراحی تمرکز خواهد شد که می توانند روی گوشی های همراه، تبلت ها، و اپ های دسکتاپی سازگار شوند.

موضوع جلسه: تحلیل های همزمان برای فناوری موبایل و اینترنت اشیاء، ساعت ۹:۰۰ تا ۹:۳۰ صبح

سخنران

ویلیام وامبنپه، رهبر تیم مدیریت تولید سرویس های داده های بزرگ روی پلت فرم گوگل کلود

در این جلسه روی قابلیت ها و ویژگی های ابزار جدید گوگل یعنی Google Cloud Dataflow صحبت خواهد شد. با استفاده از Google Cloud Dataflow میتوان حجم انبوهی از اطلاعات را در هنگام تولید تجزیه و تحلیل کرد. مهمترین ویژگی این ابزار این است که اطلاعات در حال ایجاد را شناسایی و قبل از وقوع اتفاقات ناخوشایند هشدار می دهد. برای مثال با استفاده از این ابزار می شود خیلی سریع به احساسی که در بین کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به یک محصول تجاری ایجاد می شود پی برد. همچنین از Google Cloud Dataflow می توان به عنوان ابزاری امنیتی جهت شناسایی روندهای تولید اطلاعات مشکوک استفاده نمود.

موضوع جلسه: ساخت سرویس اشتراکی موفق آمیز در بخش تجارت برای گوگل پلی، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۰۰ صبح

سخنرانان

جورج آدی، در تیم توسعه تجاری فروشگاه گوگل پلی کار می کند

زینا اویس، مدیر تولید تیم تجارت گوگل پلی

طراحان بیش از هر زمان دیگری رو به ساخت تجارت های مبتنی بر سرویس های اشتراک در فروشگاه گوگل پلی آورده اند. در این جلسه فرصت ها و چالش هایی که ممکن است از پس راه اندازی یک سرویس اشتراک “مستقیم به مشتری” پدید آید، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در مورد نحوه کمک گوگل در این راستا نیز صحبت خواهد شد.

موضوع جلسه: نمایش نوتیفیکیشن ها روی وب: درگیر کردن کاربران، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۰۰ صبح

سخنران

اوئن کمپبل مور، یکی از مدیران بخش کروم که روی ساخت اپ های قوی اندرویدی برای وب کار می کند

در این جلسه، روی موضوع ارسال نوتیفیکشن ها به کاربران وب روی موبایل یا دسکتاپ، حتی زمانیکه سایت را رها کرده باشند بررسی بعمل خواهد آمد.

موضوع جلسه: فناوری برای جهانی بهتر، سریعتر: صحبتی با نواوران اجتماعی از موسسه خیریه و تحقیقاتی شرکت گوگل به نام Google.org، ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۰۰ صبح

سخنران

جاکوئیلین فولر، مدیر انجمن خیریه Google.org

این موسسه از پروژه‌های تحقیقاتی حمایت مالی می‌کند و تا می ۲۰۱۰ مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به صورت کمک هزینه و سرمایه‌گذاری صرف پروژه‌های تحقیقاتی کرده ‌است .تا کنون این بنیاد به تعدادی از پروژه‌ های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر نیز کمک مالی رسانده است. در این جلسه در مورد بکارگیری فناوری برای ساخت دنیایی بهتر با هدفمند کردن مهارت ها، مبارزه با سختی های کار، و قاپیدن فرصت های طلایی صحبت خواهد شد. نوآوران این سازمان هر یک تجارب خود را در این باره با بقیه به اشتراک می گذارند.

موضوع جلسه: اپلیکیشن موبایل خود ظرف چند دقیقه تبلیغ کنید، ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۰۰ صبح

سخنرانان

سوروجیت چاترجی، مدیر بخش تبلیغاتی در جست و جوی گوگل

سوجیتی کوچار، مدیر بخش تولید سرویس تبلیغات آنلاین AdWords گوگل

تنها در چند دقیقه می توان کمپینی به راه انداخت تا به همه کاربران جست و جوی گوگل، یوتیوب، AdMob، و غیره دسترسی پیدا کرد و اپ را میان آن ها تبلیغ نمود. در این جلسه به طراحان توصیه هایی می شود تا بتوانند اپ ها خود را تبلیغ کنند و سریع برای ان ها کاربر جمع کنند و تعداد نصب اپ های ساخت خود را به بالاترین حد ممکن برسانند.

موضوع جلسه: رشد پایه کاربری (اپلیکیشن) با جست و جو، ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۱:۳۰ صبح

سخنرانان

جنیفر وین، مدیر فنی شاخصه گذاری اپ و سرچ گوگل برای طراحان

فابیان اسکلاپ، مهندس نرم افزار در بخش شاخصه گذاری اپ و سرچ گوگل برای طراحان

این جلسه مباحثی چون شاخصه گذاری اپلیکیشن، اقدامات صوتی، داده های ساختاری، و ابزارهای وبمستر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

موضوع جلسه: مرور کلی بر روی سرویس فایربیس (Firebase)، ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۲:۰۰ بعد از ظهر

سخنران

جیمز تامپلین، موسس شریک و مدیر شرکت فایربیس که حدود ۷ ماه پیش توسط گوگل خریداری شد

شرکت گوگل ۷ ماه پیش اقدام به خرید شرکت فریبیس کرد، این شرکت ارائه دهنده سرویسی است که پیش از این در زمینه همگام‌سازی (Synchronization) ابری فعالیت می‌کرده است و حال با همکاری گوگل قرار است این فعالیت با قدرتی چند برابر به کار خود ادامه دهد. وظیفه اصلی کمپانی Firebase ارائه مکانیسمی برای توسعه دهندگان بوده است تا اپلیکیشن‌های موبایل و همچنین اپلیکیشن‌های بر پایه وب بنویسند و این دو با یکدیگر همگام باشند. Firebase می‌خواهد به گوگل کمک کند تا موانع پیش‌روی برنامه نویسان را به حداقل ممکن برساند.

موضوع جلسه: پروژه ولتا: عمر باتری، ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۰۰ بعد از ظهر

سخنرانان

مگان دسای، یکی از مدیر تولیدهای شرکت گوگل که روی پروژه مدیریت برق در اندروید و ویژگی های ارتباطی بی سیم کار می کند.

آشیش شارما، مدیر پروژه ولتا در گوگل که سعی دارد مصرف باتری در اندروید را بالا ببرد

هیچ کس اپ هایی که باعث تخلیه شده باتری دستگاه ها شود را دوست ندارد. در این جلسه قرار است در مورد تمرین ها، اقدامات، راهکارها، و ابزارهایی صحبت شود که طراحان با استفاده از آن ها می تونند اپ های اندرویدی بسازند که نهایتا می تواند مصرف دستگاه های اندرویدی را به حداقل میزان برساند.

موضوع جلسه: استاندارد طلایی: Web Components های قابل دسترسی، ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱:۰۰ بعد از ظهر

سخنرانان

راب دادسون، طراح در شرکت گوگل که بیشتر روی پلیمر و Web Components کار می کند.

آلیس بوکسال، که روی قابلیت دسترسی در کروم گوگل کار می کند.

Web Components در واقع مجموعه ایست از استانداردها که در حال حاضر تیم مهندسی و طراحی گوگل برای ساخت ویجیت ها و اجزای وبی و اپلیکیشنی استفاده می کنند. در حقیقت Web Components نیروی شگفت انگیز طراحان است برای بازسازی شکل HTML، اما این قدرت نیازمند داشتن توجه بسیار به “قابلیت دسترسی” می باشد و باید تضمین داده شود که این استاندراد ها در آینده نیز به درد کاربران بخورد. در این جسله، به طراحان و توسعه دهنگان اپ یاد داده می شود تا چگونه به طراحی اپ هایی بپرازند که از استاندرادهای طلایی برخوردار باشند.

موضوع جلسه: طراحان گوگل روی گنجینه های باارزش اما مخفی سرویس های گوگل پلی، ساعت ۱:۰۰ تا ۱:۳۰ بعد از ظهر

سخنران

ماریو ویویانی، طراح در شرکت گوگل از سال ۲۰۱۰

سرویس های گوگل پلی برای ساخت یک اپ اندرویدی غتی بسیار مهم به حساب می آیند اما آیا هیچ می دانستید که اضافه کردن چند خط کد به API های مفید در سرویس های گوگل پلی می تواند ویژگی های فوق العاده ای را در اپ یک طراح فعال کند؟ در این جلسه سخنرانی، ماریو، متخصص طراحی اپ در گوگل قرار است در مورد قابلیت های باارزش و نهان در سرویس های گوگل پلی مانند Location، Places، Analyctics، و Wear که می تواند تجربه استفاده از اپ های اندرویدی را به مراتب ارتقا دهد صحبت خواهد شد.

موضوع جلسه: ساخت عالی ترین محصولات آموزشی، ساعت ۲:۰۰ تا ۲:۳۰ بعد از ظهر

سخنرانان

جنیفر هولاند، مدیر برنامه بخش آموزشی اپ های گوگل

کینتیا مهر، مدیر تیم آموزشی گوگل

این جلسه در مورد نحوه ارائه محصولات توسط گوگل به حوزه آموزشی صحبت خواهد شد، محصولات آموزشی که در عین زیبایی، ارزان و سبک باشند و تجربه آموزشی بالایی را در اختیار قرار دهند.

موضوع جلسه: گیم های موبایل در نمایشگرهای بزرگ با Google Cast (سرویس کروم کست)، ساعت ۳:۳۰ تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

سخنرانان

جف روی، یکی از اعضای تیم سرویس کروم کست گوگل

آنتونیو فونتان، مهندس ارشد تیم کیت توسعه نرم افزاری گوگل کست (کروم کست)

میلیون ها دستگاه موبایل با جی پی یو های قدرتمند و حسگر های بی نظیر وجود دارند که آماده گسترش محتوای تعاملی به نمایشگرهای بزرگ می باشند. در این جلسه طراحان قرار است براحتی راهکارهایی را یاد بگیرند که بواسطه آن هاقادر خواهند شد گیم های آی او اسی و اندرویدی موبایل فعالی را بدون دادن هیچ تغییری با نمایشگرهای بزرگ تر سازگار کنند.

موضوع جلسه: همکاری با شرکت Nest برای داشتن خانه ای هوشمند، ساعت ۴:۰۰ تا ۴:۳۰ بعد از ظهر

سخنرانان

اندرو اورمن، طراح در شرکت نست

لئون تن، مدیر بخش مشارکت های تکنولوژیکی شرکت نست

سال هاست که از مبحث اتوماسیون خانه در محافل فناوری صحبت می شود. دستگاه های ریموت، پنل های دیواری، و اپ های مختلفی وجود دارد که بشود بواسط آن ها، خانه را کنترل نمود اما کار با شرکت نست، فراتر از خاموش و روشن کردن یک کلید است. همکاری با شرکت نست می توان خانه را به طور کلی و اصولی هوشمند سازد و در عین حال سطح بالایی از امنیت را نیز ارائه دهد. در این جلسه قرار است در مورد همکاری گوگل با نست در حوزه خانه هوشمند صحبت شود.

منبع : events.google

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*