پیشنهاد ۷ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید بلک بری

در پی بد اقبالی های شرکت بلک بری در سال های اخیر و عدم استقبال از آخرین امید های این شرکت یعنی دو گوشی بلک بری پاسپورت و بلک بری کلاسیک ، مسئولین این کمپانی مجبور به تعدیل نیرو برای کاهش هزینه ها شدند.همین وضعیت بد باعث شده تا شرکت های علاقمند به خرید بلک بری برای تصاحب آن دست به کار شوند.چند روز پیش DigiTimes گزارش کرد که ۴ شرکت هوآوی، لنوو، مایکروسافت و شیائومی آمادگی خود را برای خرید بلک بری اعلام کرده اند.در این میان به نظر می رسد که مایکروسافت از همه بیشتر به خرید BlackBerry علاقه نشان داده چرا که امروز خبر رسیده که این کمپانی مبلغ ۷ میلیارد دلار را برای خرید بلک بری پیشنهاد داده است.

البته مایکروسافت اولین شرکتی نیست که مبلغی را برای خرید بلک بری پیشنهاد داده است.اولین کمپانی پیش قدم برای خرید بلک بری ، سامسونگ بود که در دی ماه سال گذشته مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار را به این شرکت پیشنهاد داد.البته مسئولین بلک بری در آن زمان هیچ تمایلی به فروش شرکت خود نشان ندادند و به نظر نمی رسد که در حال حاظر هم چنین برنامه ای را در دستور کار خود داشته باشند اما مشخص نیست آنها تا چه زمانی قادر به تحمل فشار های مالی وارد شده بر این شرکت خواهند بود.

در هفته گذشته هر برگ سهام شرکت کانادایی بلک‌بری ۱۰٫۴۸ دلار معامله گردید، این در حالیست که پیشنهاد جدید مایکروسافت چیزی حدود ۲۶ درصد بیشتر از ارزش واقعی آن و به عبارتی هر برگ ۱۳٫۲۳ دلار است.

در سال ۲۰۱۳ بزرگترین سهام دار بلک بری که FariFax Financial بود تصمیم به تصاحب کامل این کمپانی با پرداخت هزینه ای ۴.۷ میلیارد دلاری گرفت. پس از آن چند وقتی امید ها برای بلک بری زنده شده بود اما دوباره با سقوط سهام و عدم فروش موفق پرچمداران، مدیر عامل وقت آقای Thorsten Heins برکنار شده و مدیرعامل کنونی آقای John Chen جانشین وی شد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هیچی دیگه ، همین مونده مایکروسافت بلکبری رو هم بخره بزاره بغل نوکیا بعد برندشم عوض کنه و هیچ محصولی هم تولید نکنه.آخه مگه دلدرد داری بیل گیتس ؟!!۱ :The-Incredible-Hulk: