هر آنچه که انتظار داریم در نمایشگاه Computex 2015 شاهد آن باشیم

نمایشگاه Computex ، یکی از بزرکترین رویداد های حوزه فناوری در جهان است که همه ساله در شهر تایپه کشور تایوان برگزار می گردد.امسال هم این نمایشگاه تاریخ از ۱۲ الی ۱۶ خرداد (۲ الی ۶ ژوئن) میزبان کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی است تا آحرین دستاورد های خود را به نمایش عموم بگذارند.امسال سی و پنجمین دوره نمایشگاه Computex خواهد بود و انتظار می‌رود از تجهیزات پوشیدنی، رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰، چاپگرهای سه‌بعدی و بسیاری از محصولات دیگر در آن معرفی شود.در ادامه نگاهی داریم به هر آنچه که انتظار داریم در نمایشگاه Computex 2015 شاهد آن باشیم ، با گجت نیوز همراه باشید.

رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰

microsoft-windows-10

نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در تابستان پیش رو به صورت رسمی عرضه خواهد شد و نمایشگاه Computex 2015 نزدیک‌ترین نمایشگاه بزرگ دنیای فناوری به این تاریخ است، بنابراین بایستی شاهد حضور رایانه‌های زیادی که از این سیستم عامل به صورت پیش فرض بهره می برند، باشیم.لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های all-in-one و محصولات هیبریدی از جمله تجهیزاتی خواهند بود که نسخه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ آنان معرفی خواهد شد.شرکت هایی نظیر ایسر، ایسوس، مایکروسافت و اینتل، حضور خود در این نمایشگاه را به صورت رسمی تایید کرده‌اند، بنابراین ویندوز ۱۰ جزیی جدا نشدنی از Computex 2015 خواهد بود.

تجهیزات پوشیدنی

Wearable wonders

تجهیزات پوشیدنی داغ‌ترین مبحث روز دنیای فناوری به شمار می روند و حضور بسیار زیاد ساعت‌های هوشمند، دست بندهای سلامتی و عینک‌های هوشمند در این نمایشگاه چندان دور از ذهن نخواهد بود.با مرور وب سایت رسمی Computex 2015 متوجه خواهیم شد، حدود ۲۰ شرکت تولید کننده در حال آماده کردن محصولات پوشیدنی خود برای معرفی در این نمایشگاه هستند. البته بایستی گفت این شرکت‌ها از شرکت‌های مطرح غربی نخواهند بود، اما انتظار می‌رود روی هم رفته بیش از ۴۵ میلیون دستگاه از تجهیزات پوشیدنی در بازار ارایه شود، بنابراین فضای زیادی برای ورود رقبای جدید وجود خواهد داشت.سال گذشته ما شاهد حضور ساعت‌های هوشمندی بودیم که از e-ink استفاده می‌‌کردند و شرکت ایسر نیز از ساعت‌های هوشمند Liquid Leap خود رونمایی کرد. بنابراین نمایشگاه امسال نیز همانند سال پیش در این بخش بسیار جذاب خواهد بود.

چاپگر و اسکن های سه بعدی

Scan and Print the world

حضور چاپگرهای سه‌بعدی در دنیای فناوری به نقطه ای رسیده است که نمایشگاه Computex 2015 می تواند در همه گیرتر شدن و پیشبرد آن نقش به سزایی داشته باشد. البته اسکن های سه بعدی نیز دیگر بخش جذاب این نمایشگاه خواهد بود. حضور اسکن‌های سه‌بعدی برای تشخیص ابعاد فیزیکی در کنار چاپگرهای سه بعدی برای خلق مجدد آنان مهم ترین ویژگی این بخش از نمایشگاه خواهد بود.البته لازم به ذکر است چاپگرهای سه‌بعدی وارد زندگی روزانه کاربران شده اند و در حوزه های پزشکی سلامت و مهندسی کاربردهای زیادی پیدا کرده اند و انتظار می رود در این نمایشگاه محصولات جدیدی در این بخش معرفی شوند.

معرفی محصولات جدید اینتل

Intel-ligent upgrades

نمایشگاه Computex با وجود آن که جذابیت های خاص خود را دارد، شرکت اینتل هر سال با معرفی محصولات جدید خود بر جذابیت های آن می افزاید. سال گذشته این شرکت از این فرصت برای معرفی پردازنده های Core M خود استفاده کرد که فناوری‌های اولیه چیپ‌ست‌های Broadwell به شمار می رفتند.شرکت اینتل قصد دارد از نسل جدید کابل‌های فوق سریع Thunderbolt در کنفرانس خبری خود رونمایی کند، از این رو بیشتر تمرکز این شرکت بر روی افزایش پهنای باند و افزایش کارایی اینترنت خواهد بود.البته از سوی دیگر ممکن است شرکت اینتل اشاره‌هایی نیز به نسل آینده چیپ‌ست‌های این شرکت موسوم به Skylake داشته باشد، با این حال احتمال آن اندک خواهد بود.

فناوری ابری

Cloud control

فناوری Internet of Things یا همان IOT هر روز گسترده‌تر می شود. این فناوری که همه وسایل را به هم مرتبط خواهد کرد، از طریق فناوری ابری عمل خواهد کرد. البته مهم ترین نکته در این زمینه فراهم کردن امنیت مورد نیاز خواهد بود. مبحث آدرس دهی نیز دیگر نکته حایز اهمیت در این بخش خواهد بود.نمایشگاه Computex 2015 پذیرای فناوری جدیدی در بخش تامین امنیت فناوری های ابری خواهد بود. علاوه بر آن شرکت‌های شرکت کننده نیز برخی از آخرین دست آوردهای خود را در بخش Internet of Things این نمایشگاه معرفی خواهند کرد.

سخت افزار و کیس

Components and Cases

سخت افزارهای رایانه های شخصی نیز دیگر بخشی است که روزبه‌روز پیشرفته تر می شود. شرکت های معتبری همچون AMD، Intel، Gigabyte و Nvidia در کنار سایر شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری همانند رسم سال‌های گذشته در نمایشگاه Computex 2015 نیز حضور فعالی خواهند داشت.البته یکی از بزرگ ترین تفاوت‌های نمایشگاه‌ Computex با سایر نمایشگاه‌های دنیای فناوری، حضور قدرتمند سازندگان کیس‌های مختلف و متفاوت رایانه‌های شخصی است. از سوی دیگر مسئولان نمایشگاه محیط نسبتا بزرگی را در اختیار شرکت‌های تولید کننده کوچک‌تر گذاشته اند، بنابراین نمایشگاه امسال در این بخش بسیار جذاب خواهد بود.

تجهیزات و وسایل جانبی

Peripherals and accessories

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ بخش ویژه‌ای برای تولید کنندگان وسایل جانبی همچون موس‌ها، صفحه کلید‌ها و فلش درایو‌ها در نظر گرفته است. البته جذاب ترین محصولات نمایشگاه در این بخش محصولای خواهند بود که از فناوری‌هایی نظیر نسل جدید درگاه های Thunderbolt و USB-C پشتیبانی خواهند کرد.

تیم گجت نیوز امسال هم چون سال های گذشته با پوشش ویژه این نمایشگاه در خدمت شما عزیزان خواهد بود.برای دسترسی به تمامی اخبار مربوط به نمایشگاه Computex 2015 به صفحه مخصوص این نمایشگاه در گجت نیوز مراجعه فرمایید.

منبع : techradar

درباره آیدا صالحی

آیدا صالحی در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیل کرده و عاشق تکنولوژی و مباحث علمی است.طراحی وب سایت ، برنامه نویسی و ترجمه متون انگلیسی هم از دیگر فعالیت های او می باشد.وی به عنوان نویسنده در وب سایت گجت نیوز مشغول فعالیت است.