اوپو رسما از دو گوشی Oppo R7 و R7 Plus رونمایی کرد : مشخصات ، قیمت ، گالری عکس

مدت نسبتا زیادی است که اطلاعاتی از دو گوشی جدید کمپانی چینی اوپو با نام های Oppo R7 و R7 Plus منتشر می گردد.امروز سرانجام Oppo از این دو اسمارت فون جدید خود رسما رونمایی کرد.در ادامه با گجت نیوز همراه باید تا تمام مشخصات ، ویژگی ها ، قیمت و گالری تصاویر این دو گوشی را با هم مرور کنیم.

oppo-r7-plus-710x999

همانطور که اطلاع دارید ، کمپانی های بسیار زیادی در کشور چین در حال تولید محصولات الکترونیکی می باشند اما تنها تعداد اندکی از آنها در سطح جهانی مطرح می شوند.کمپانی Oppo یکی از آنهاست که به خاطر نوآوری در عرضه محصولات خود توانسته خارج از کشور چین هم برای خود اسم رسمی دست پا کند.

این شرکت چینی که در ابتدا کار خود را از تولید گجت های همراه پخش MP3 شروع کرد رفته رفته به دنیای طراحی و تولید گوشی ها هوشمند وارد شد و با گوشی هایی نظیر Find 5 و Find 7 جایگاه خود را در بازار پیدا کرد.این کمپانی همچنین OPPO R5 باریکترین اسمارت فون جهان با ضخامت ۴.۸۵ میلیمتر را هم در کارنامه خود دارد.

امروز سالروز تولد ۱۰ سالگی این کمپانی چینی است.این شرکت به همین مناسبت از دو گوشی جدید خود با نام های Oppo R7 و R7 Plus با مشخصاتی مناسب و طراحی زیبا رونمایی کرده که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

طراحی و ساخت

oppo-r7-r7-plus-press-710x710اوپو گوشی های جدید خود را با بدنه یکپارچه فلزی طراحی کرده که لبه های آنها دارای یک خمیدگی زیبا و دوست داشتنی است.اوپو همچنین قسمت جلوی این دو گوشی را با شیشه ۲.۵D محافظت کرده و به نظر می رسد جنس بدنه قسمت پشتی این گوشی ها هم از همان متریال فلزی استفاده شده در لبه های آنها باشد.

البته همانطور که پیش از این هم در خبری به آن اشاره کرده بودیم ، Oppo R7 که مدل کوچکتر گوشی های جدید اوپو است ، در قسمت پائینی از سه کلید فیزیکی خازنی برای Back، Home و Menu بهره می برد و نسخه بزرگتر یعنی R7 Plus این کلید ها را ندارد.

در کل از نظر طراحی و ساخت می توان اینگونه برداشت کرد که با دو گوشی زیبا و احتمالا خوش دست روبرو می باشیم.

مشخصات فنی

از نظر مشخصات فنی این دو گوشی در وضعیت نسبتا یکسانی نسبت به یکدیگر قرار دارند اما در برخی قسمت ها مدل بزرگتر یعنی R7 Plus قدرتمند تر ظاهر شده است.در ادامه لیست مشخصات فنی هر دو گوشی را ملاحظه خواهید کرد.

مشخصات فنی گوشی Oppo R7 :

صفحه نمایش : ۵ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰p

پردازنده : چیپست ۸ هسته ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و واحد پردازش گرافیکی Adreno 305

حافظه رم : ۳ گیگابایت

دوربین : دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دهانه لنز f/2.2 و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.4

اتصالات : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n , Bluetooth 4.1, GPS, USB 2.0

حافظه داخلی : ۱۶ گیگابایت قابل افزایش از طریق درگاه microSD

 باتری : ۲۳۲۰ میلی آمپر ساعت

ابعاد و وزن : ۱۴۳ در ۷۱ با ضخامت ۶.۳ میلیمتر و وزن ۱۴۷ گرم

رنگبندی : نقره ای و طلایی

پلتفرم : Color OS 2.1 ( رام اختصاصی Opoo مبتنی بر اندروید ۵ لالی پاپ )

مشخصات فنی گوشی Oppo R7 Plus :

صفحه نمایش : ۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰p

پردازنده : چیپست ۸ هسته ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و واحد پردازش گرافیکی Adreno 305

حافظه رم : ۳ گیگابایت

دوربین : دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دهانه لنز f/2.2 و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.4

اتصالات : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n , Bluetooth 4.1, GPS, USB 2.0

حافظه داخلی : ۳۲ گیگابایت قابل افزایش از طریق درگاه microSD تا ۱۲۸ گیگابایت

باتری : ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعت

ابعاد و وزن : ۱۵۸.۱۸ در ۸۲.۳ با ضخامت ۷.۷۵ میلیمتر و وزن ۲۰۳ گرم

رنگبندی : نقره ای و طلایی

پلتفرم : Color OS 2.1 ( رام اختصاصی Opoo مبتنی بر اندروید ۵ لالی پاپ )

ویژگی ها

یکی از بخش هایی که اوپو در این دو اسمارت فون اهمیت زیادی به آن داده ، دوربین آنها است.دوربین اصلی هر دو گوشی Oppo R7 و R7 Plus به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی RGBW با گشودگی دهانه لنز f/2.2 مجهز شده که گشودگی دهانه لنز در این دوریبن باعث افزایش روشنایی تصاویر تا ۳۲ درصد و کاهش نویز عکس های گفته شده تا ۷۸ درصد شده است.دوربین این گوشی ها همچنین به لرزشگیر و فوکوس خودکار لیزری هم مجهز می باشند.

از دیگر ویژگی های این دو گوشی می توان به فناوری شارژ سریع VOOC اشاره نمود.ناگفته نماند مدل بزرگتر یعنی Oppo R7 Plus به یک سنسور لمسی تشخیص اثر انگشت هم در قسمت پشت خود مجهز شده است.

نرم افزار

همانطور که در لیست مشخصات هر دو گوشی مشاهده کردید ، اوپو این دو گوشی را به سیستم عامل Color OS 2.1 مجهز کرده است.Color OS 2.1 پلتفر اختصاصی کمپانی Oppo برای گوشی های این شرکت می باشد که بر مبانی سیستم عامل اندروید ۵ لالی پاپ خصوصی سازی شده است.اوپو می گوید حدود ۱۴ ماه وقت نیاز داشته تا بتواند بهترین تجربه کار با یک رابط کاربری را بر روی این پلتفرم پیاده سازی کند.

اوپو در Color OS 2.1 برخی افکت های ناخوشایند و قابلیت های غیر ضروری و دست پاگیر را حذف کرده و مبنای این پلتفرم را بر سادگی گذاشته است.

قیمت و زمان عرضه

گوشی موبایل Oppo R7 ، مبلغ ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.برادر بزرگتر آن ، Oppo R7 Plus هم ۸۰ دلار گرانتر یعنی ۴۸۰ دلار به فروش خواهد رسید.تاریخ عرضه این دو گوشی هم اندکی متفاوت است.اوپو گوشی R7 را ۱۵ ژوئن و R7  پلاس را اواسط ماه آگوست امسال روانه بازار خواهد کرد.

گالری تصاویر :

منبع : androidauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بازم یه شاهکار دیگه باید منتظر شد دید قیمتش تو علی اکسپرس چنده