باراک اوباما به توییتر پیوست : اولین پیام رئیس جهور آمریکا در توییتر با آیفون ارسال شد!

دو روز پیش ، یعنی دوشنبه ۱۸ می ، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اولین پیام خود را در شبکه اجتماعی توییتر ارسال کرد.آنطور که از متن این پیام مشخص است ، وی تا کنون اجازه استفاده از این شبکه را نداشته است.نکته جالب اینجاست که گفته شده اوباما این پیام توییتری را با یک آیفون ارسال کرده است.

obama1

متن توییت اوباما به شرح زیر می‌باشد:

Hello, Twitter! It’s Barack. Really! Six years in, they’re finally giving me my own account.

— President Obama (@POTUS) May 18, 2015

ترجمه :

سلام توییتر! منم، باراک. بالاخره پس از ۶ سال به من اجازه دادند تا حساب کاربری خودم را داشته باشم.

— رئیس جمهور اوباما (@POTUS ) در ۱۸ می ۲۰۱۵

همین توییت و خبر ارسال آن کافی بود تا دنبال‌کننده‌های (فالوئرهای) آقای رئیس‌جمهور در توییتر در عرض نیم ساعت به ۵۵ هزار نفر و در حدود ۱۵ ساعت پس از آن به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

توییت باراک اوباما پاسخ‌ها و واکنش‌های زیادی دریافت کرد. جدا از این‌که هر سه توییتی که رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز به کار توییترش نوشته بارها به اشتراک گذاشته شد٬ بسیاری از کاربران نیز امیدوارانه در پی آغاز مکالمه با اوباما بودند.

اما توییت‌های اوباما واکنش دیگر اعضای کابینه را هم به همراه داشت. جو بایدن٬ معاون رئیس‌جمهور آمریکا٬ در توییتر خود ضمن خوشامدگویی به اوباما٬ گفت: «توی محل می‌بینمت!»

کاخ سفید در وبلاگ خود از آغاز به کار توییتر شخصی باراک اوباما به عنوان راهی جدید برای نزدیک شدن مستقیم اوباما و مردم آمریکا نام برد. در این متن آمده باراک اوباما متعهد است که دولت خود را “بازترین و مشارکتی‌ترین دولت تاریخ” کند. بر اساس این نوشته حساب شخصی اوباما در توییتر (@POTUS) جایی است که افراد بتوانند درباره موضوعاتی که برایشان بیش‌تر حایز اهمیت است نظرشان را بیان کنند.

استفاده از آیفون !

نکته جالب این خبر ارسال پایم اوباما در توییتر با آیفون است. این در حالی است که اگر به خاطر داشته باشید پیش از این گفته شده بود ، رئیس جمهور آمریکا به دلایل امنیتی از آیفون استفاده نمی کند و گوشی مورد استفاده وی یک بلک بری است.زیر‌ساخت گوشی‌ های بلک بری به قدری ایمن و پایدار است که حتی در کاخ سفید هم از این گوشی ها استفاده می گردد.

البته ناگفته نماند که در این خبر به این نکته اشاره شده که آیفون مورد استفاده اوباما متعلق به کاخ سفید بوده و احتمالا تمهیدات امنیتی خاصی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

اگرچه اوباما از مدت‌ ها پیش به حساب‌ های کاربری @BarackObama و @WhiteHouse دسترسی داشته، اما عموما هر دو آن حساب‌ ها توسط کارکنان کاخ سفید مدیریت می‌شده است.

به گفته اوباما @POTUS حساب کاربری شخصی اوست، هرچند Alex Wall معاون بخش فعالیت‌ های اینترنتی کاخ سفید در این باره می‌گوید: این حساب کاربری به رئیس جمهورهای بعدی آمریکا منتقل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*