بهترین گوشی های بازار از نظر سرعت شارژ و عمر باتری

باز همان می رسیم به همان داستان قدیمی عمر باتری.مشکلی که مدت هاست شرکت های سازنده گوشی موبایل و دیگر گجت الکترونیکی را به خود مشغول کرده اما هنوز هیچ راه حل انقلابی برای این مشکل ارائه نشده است.با این حال برخی روش ها سعی می کنند مسئله عمر باتری را به گونه ای دیگر حل کنند که نمونه بارز آن تکنولوژی شارژ سریع است.درواقع حالا که نمی توانیم عمر باتری ها را بیشتر کنیم لااقل سرعت شارژ آنها با بالا ببریم که کاربران وقت کمتری را برای شارژ گجت خود هدر دهند.امروزه چند کمپانی در حال کار بر روی تکنولوژی شارژ سریع می باشند و نمونه هایی از آنها در برخی از گوشی های مطرح جهان در حال استفاده است.در این مطلب ضمن آشنایی با انواع تکنولوژی های شارژ سریع ، بهترین گوشی های بازار از نظر سرعت شارژ و عمر باتری را به شما معرفی خواهیم کرد.با گجت نیوز همراه باشید.

نگاهی به برخی از تکنولوژی های شارژ سریع در گوشی ها ، چگونه باتری سریع‌تر شارژ می‌شود؟

 تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام

کمپانی کوآلکام مدت‌های زیادی است که بر روی تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌ها در حال کار بوده و هم اینک این شرکت در زمینه شارژر‌های سریع از نسل دوم تکنولوژی Quick Charge خود بهره می‌برد. البته این تکنولوژی با ترکیب شدن و هماهنگی با تراشه‌های قدرتمند این شرکت از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و در زمینه مدیریت انرژی بسیار موفق ظاهر شده است. البته در کنار تمامی موارد ذکر شده، ویژگی شارژ سریع گوشی از امکانات به روز شده این نسل به حساب می‌آید.

نسخه Quick Charge 1.0 این شرکت در سال ۲۰۱۲ به بازار‌های گوشی‌های هوشمند روانه گشت و از میزان جریان ۲ آمپر در ۵ ولت استفاده می‌کرد. سرعت شارژ این شارژر در مقایسه با شارژر‌های معمولی بازار با جریان یک آمپر در پنج ولت، ۴۰ درصد بیشتر بوده و در واقع توان ۱۰ واتی را برای شارژ گوشی‌های هوشمند بازار به ارمغان می‌آورد.هم اینک تکنولوژی اولین نسخه از شارژر‌های سریع شرکت کوآلکام (Quick Charge 1.0) بر روی گوشی‌های هوشمندی همچون گلکسی اس۳ سامسونگ، نکسوس۴ ال‌جی، آپتیموس جی ال‌جی، اکسپریا تی سونی و ردمی۲ شیائومی قرار دارد.امروزه تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمندی که دارای تراشه اسنپدراگون ۴۰۰ کوآلکام باشند، از تکنولوژی نسل اول آن بهره‌مند هستند.

 بعد‌ها شرکت کوآلکام در سال ۲۰۱۳ از نسل دوم این تکنولوژی با نام Quick Charge 2.0 بر روی تراشه اسنپدراگون ۸۰۰ خود رونمایی کرد. پورت مختص به این تکنولوژی قابلیت عبور جریان ۱.۶۷ آمپری را از روی ولتاژ ۹ ولتی داشته و با طراحی جدید خود، ۷۵ درصد سریع‌تر از شارژ‌های معمولی بازار به شارژ گوشی‌های هوشمند می‌پردازد. این ساختار جدید، قدرت شارژ گوشی با توان ۱۵ واتی را به این بخش می‌دهد.البته این میزان جریان شارژ با دیگر گوشی‌های هوشمند نیز قابل تطبیق و سازگاری بوده و از هر دو ساختار ۲ آمپر در ۵ ولت یا ۱.۶۷ آمپر در ۹ ولت پشتیبانی می‌شود. با این تفاسیر این شارژر بر روی دیگر گوشی‌های هوشمند نیز کار خواهد کرد اما دلیل سریع نبودن اساس این شارژر‌ها در همین موضوع نهفته است. در واقع این شارژر تنها بر روی گوشی‌های مشخص شده‌ای می‌توانند با سرعت تعیین شده‌ای به فعالیت اصلی خود بپردازند و در مورد دیگر دستگاه‌ها از اجرای چنین قابلیت‌هایی عاجزند.

بسیاری از دستگاه‌‌های پیشرفته از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کوآلکام پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های موتو ایکس نسل دوم و نکسوس۶ موتورولا، گلکسی نوت۴ و گلکسی نوت اج سامسونگ، اکسپریا زد۳ و زد۳ کامپکت سونی، وان ام۸ اچ‌تی‌سی و Mi 4 شیائومی از این جمله هستند. البته لازم به گفتن نیست که گوشی‌های جدید‌تری همچون وان ام۹ اچ‌تی‌سی و جی فلکس۲ ال‌جی از تراشه سطح بالاتری به نام اسنپدراگون ۸۱۰ کوآلکام استفاده می‌کنند.

کمپانی کوآلکام به منظور به نمایش قرار دادن تکنولوژی منحصر به فرد خود با نقل قول از نتایج تست‌های انجام شده بر روی این ساختار بر روی یک گوشی‌ هوشمند با ظرفیت باطری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت و عملیات شارژ آن در طی مدت زمان ۳۰ دقیقه، اقدام به انتشار این اطلاعات کرد:

● شارژ گوشی توسط تکنولوژی Quick Charge 2.0 در مدت ۳۰ دقیقه: از ۰ تا ۶۰ درصد (ولتاژ ۹ ولت و جریان ۱.۶۷ آمپر)
● شارژ گوشی توسط تکنولوژی Quick Charge 1.0 در مدت ۳۰ دقیقه: از ۰ تا ۳۰ درصد (ولتاژ ۵ ولت و جریان ۲ آمپر)
● شارژ گوشی توسط شارژر‌های معمولی در مدت ۳۰ دقیقه: از ۰ تا ۱۲ درصد (ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱ آمپر)

با توجه به نتایج بدست آمده، تفاوت محسوسی میان انواع ساختار‌های مختص شارژ گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود.

 تکنولوژی شارژ سریع اوپو (Oppo VOOC Flash Charge)

به رغم استفاده اوپو از تراشه‌های شرکت کوآلکام در گوشی‌های هوشمند خود، این کمپانی از تکنولوژی شارژ سریع منحصر به فرد خود استفاده می‌کند. این سرویس که هم اکنون نسل دوم آن به ثبت رسیده است، با نام VOOC Flash Charging یا همان VOOC  شناخته می‌شود. باید گفت که اوپو در این محصول از تکنولوژی بسیار خاصی استفاده نموده است (استفاده از تکنولوژی Open Loop در مورد ولتاژ و همچنین جریان ثابت و چند مرحله‌ای در حین شارژ دستگاه).

در ابتدا این شارژر که توسط اوپو و در هنگام معرفی گوشی هوشمند Find 7 این شرکت رونمایی شد، قادربود تا این گوشی را با جریان ۴.۵ آمپر در ۵ ولت شارژ کند. با این اوصاف می‌توان حداکثر توان ۲۲.۵ وات را برای این محصول پیش‌بینی کرد.نسل دوم این محصول که با نام VOOC mini شناخته می‌شود با تغییر در ظاهر خود (کاهش ابعاد قسمت سر شارژر) به منظور شارژ سریع‌تر گوشی‌های Oppo N3 و R5 این شرکت تولید شده و در کنار آن قابلیت جدا شدن کابل از آداپتور شارژر نیز به آن اضافه شده است. نسل دوم شارژر‌های سریع اوپو قادر است تا در ولتاژ ۵ ولتی میزان جریان ۵ آمپر را انتقال دهد و این به آن معناست که حداکثر توان خروجی این شارژر به ۲۵ وات خواهد رسید.

 اما این‌ها تمام ویژگی‌های شارژر اوپو نبود و تفاوت‌های دیگری نیز میان این شارژر و محصول متقابل آن یعنی شارژر مختص کوآلکام وجود دارد. توسط ویژگی VOOC-enabled این شرکت که باطری گوشی به سلول‌های مختلفی تقسیم شده است، با تقسیم حداکثر جریان ۵ آمپری ورودی، این میزان جریان در میان تمامی سلول‌های باطری تقسیم شده و باعث افزایش سرعت شارژ شدن گوشی می‌شود. همچنین به منظور سازگاری بیشتر گوشی با این ساختار، کابل microUSB آن بجای ۵ پین دارای ۷ پین است. میزان جریان ورودی به داخل گوشی نیز از طریق قطعه‌ای واقع در داخل گوشی به طور مداوم بررسی و مانیتورینگ می‌شود.در واقع باطری گوشی به طور مداوم با حداکثر میزان جریان شارژ نمی‌شود. بلکه با توجه به مواد بکار رفته در باطری این گوشی، با رسیدن میزان شارژ گوشی به ۷۵ درصد، میزان جریان خروجی از شارژر به ۲ آمپر کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در زمان رسیدن شارژ گوشی به ۸۵ درصد، این میزان جریان حتی به اندازه ۱ آمپر نیز خواهد رسید.

دیگر تکنولوژی‌های فعال در زمینه شارژ سریع گوشی

تکنولوژی شارژ سریع شرکت سامسونگ شباهت زیادی به تکنولوژی به کار رفته در Quick Charge 2.0 کوآلکام دارد. همانطور که از پیش می‌دانید، سامسونگ امسال پرچمدارن کمپانی خود را با تراشه اگزینوس ساخت خود روانه بازار کرد. در حقیقت گوشی‌های گلکسی اس۶ و گلکسی اس۶ اج دیگر نیازی به شارژر‌های سریع کوآلکام نداشته و هم اکنون از محصول جدیدتر و حتی بهتری بهره می‌برند.

البته جالب است بدانید که بعد از تحقیقات بسیار زیاد در مورد نسل دوم تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام متوجه این موضوع شدیم که امتیاز انحصاری تکنولوژی Quick Charge 2.0 کوآلکام هم اینک رایگان بوده و تحت قرارداد OEM (که OEM مخفف عبارت Original Equipment Manufacture می باشد. مواقعی که شرکتی قطعات مربوط به شرکت دیگری را با برند خود به فروش می رساند عبارت OEM را بر سر نام آن قطعه اضافه می کند. این عبارت نشان می دهد که قطعه مورد نظر ساخت فروشنده نیست بلکه فروشنده از طرف تولید کننده اقدام به خرده فروشی می کند) عرضه خواهد شد. با این تفاسیر برای استفاده کردن از این تکنولوژی توسط دیگر شرکت‌ها، تنها کار لازم، ترکیب کردن مدیریت حداکثر توان انرژی تلفیق شده با جریان الکتریسیته با طراحی دستگاه‌های مزبور است.

اگر به جزئیات تکنولوژی سامسونگ در شارژ سریع گوشی گلکسی اس۶ دقت کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که ولتاژ ۹ ولتی و جریان ۱.۶۷ آمپری آن، مشابه محصول Quick Charge 2.0 کوآلکام است. همان تکنولوژی که در محصول گلکسی نوت۴ سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. البته سامسونگ نام این محصول خود را Adaptive Fast Charging گذاشته است.

از طرفی دیگر، اینطور به نظر می‌رسد که شرکت اینتل نیز در استفاده از تکنولوژی نسل دوم شارژ سریع کوآلکام موفق عمل کرده است و این موضوع بدلیل موفقیت این شرکت در شارژ سریع گوشی زن‌فون‌۲ ایسوس ZE551ML بوده و حتی از استاندارد‌های این شرکت نیز بالاتر بوده است. شارژر این شرکت قادر است در ولتاژ ۹ ولتی، میزان جریان ۲ آمپری را از خود خارج کند که در این حالت، حداکثر توان خروجی به ۱۸ وات می‌رسد. ایسوس با نام‌گذاری جدید این تکنولوژی، آن را با نام ASUS BoostMaster Technology به کاربران خود معرفی کرده است. اما هم اینک می‌دانیم که نام‌ این محصول، تنها یک اسم تجاری بوده و در این بخش هیچ تکنولوژی جدیدی تولید نگشته است.

۱۵ گوشی برتر از نظر سرعت شارژ باتری

Samsung-Galaxy-S6-0گلکسی اس۶ سامسونگ

ظرفیت باتری: ۲۵۵۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۹ ولت با جریان ۱.۲ آمپر یا ۵ ولت با جریان ۲ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۱ساعت و ۱۸ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۷ ساعت و ۱۴ دقیقه

Oppo Find 7aOPPO-Find-7a-0

ظرفیت باتری: ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۴.۵ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۱ساعت و ۲۲ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۶ ساعت و ۶ دقیقه

Samsung-Galaxy-Note-4-0گلکسی نوت ۴ سامسونگ

ظرفیت باتری: ۳۲۲۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۹ ولت با جریان ۱.۲ آمپر یا ۵ ولت با جریان ۲ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۱ساعت و ۳۵ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۸ ساعت و ۴۳ دقیقه

Google-Nexus-6-0نکسوس ۶ موتورولا-گوگل

ظرفیت باتری: ۳۲۲۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۹ ولت با جریان ۱.۶ آمپر (حالت توربو ۱) یا ۱۲ ولت با جریان ۱.۲ آمپر (توربو ۲) یا ۵ ولت با جریان ۲ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۱ساعت و ۳۸ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۷ ساعت و ۵۳ دقیقه

HTC-One-M9-0اچ‌تی‌‎سی وان ام۹

ظرفیت باتری: ۲۸۴۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۱.۶ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۱ساعت و ۴۶ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه

LG-G3-0ال‌جی جی۳

ظرفیت باتری: ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۱.۸ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ساعت

عمر باتری متوسط: ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه

OnePlus-One-0وان پلاس وان

ظرفیت باتری: ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۲ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ ساعت

عمر باتری متوسط: ۸ ساعت و ۵ دقیقه

Samsung-Galaxy-S5-0گلکسی اس۵ سامسونگ

ظرفیت باتری: ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۲ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ساعت و ۲ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۷ ساعت و ۳۸ دقیقه

LG-G4-0ال‌جی جی۴

ظرفیت باتری: ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۱.۸ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ ساعت و ۷ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۶ ساعت و ۶ دقیقه

Samsung-Galaxy-Note-3-0گلکسی نوت ۳ سامسونگ

ظرفیت باتری: ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۲ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۶ ساعت و ۸ دقیقه

Apple-iPhone-6-0آیفون ۶ اپل

ظرفیت باتری: ۱۸۱۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۱ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه

Apple-iPhone-6-Plus-0آیفون ۶ پلاس اپل

ظرفیت باتری: ۲۹۱۵ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۱ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ ساعت و ۵۱ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه

Motorola-Moto-G-2014-1موتورولا Moto G 2014

ظرفیت باتری: ۲۰۷۰ میلی‌آمپرساعت

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ ساعت و ۳۱ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۶ ساعت و ۱۷ دقیقه

Motorola-Moto-X-2014-0موتورولا Moto X 2014

ظرفیت باتری: ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۱.۲ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۲ ساعت و ۵۶ دقیقه

عمر باتری متوسط:۵ ساعت و ۴۵ دقیقه

Sony-Xperia-Z3-Compact-0سونی اکسپریا زد۳ کامپکت

ظرفیت باتری: ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۰.۸۵ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۱۰ ساعت و ۲ دقیقه

Sony-Xperia-Z3-2سونی اکسپریا زد۳

ظرفیت باتری: ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

ولتاژ و شدت جریان الکتریکی شارژر: ۵ ولت با جریان ۰.۸۵ آمپر

مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد: ۳ ساعت و ۵۵ دقیقه

عمر باتری متوسط: ۹ ساعت و ۲۹ دقیقه

نمودار رتبه بندی بهترین گوشی‌ها از نظر سرعت شارژ باتری ( عدد انتهای نام هر گوشی میزان زمان مورد نیاز ( به دقیقه ) برای فول شارژ شدن باتری آن می باشد )

charge-speed

نمودار رتبه بندی بهترین گوشی های بازار از نظر عمر باتری

battery-life

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. پی 8مگس بهترین باطری رادارد

  2. سلام به همه دوستان
    باید بگم که این رده بندی اصلا با تجربیات بنده مطابقت نداره بعضی از دوستان هم کاملا اشاره کردند
    گوشی های ال جی جی ۴ جی ۳ اچ تی سی ام ۹ سامسونگ اس۵ هیچکدوم شارژدهی مناسبی ندارند باوجود صفحه نمایش های qhd و بزرگ و همچنین سی پی یو های پر مصرف بهینه نیستند
    یکی از بهترین گوشی ها با شارژدهی عالی Y6 pro هواوی هست البته با مشخصات ضعیف و پایبن رده
    ولی یکی از گوشی های میان رده و شارژدهی مناسب که هیچکدام بهش اشاره نکردند Mi redmi 4 prim هست که با وجود صفحه نمایش ۵ اینچ و پیکسل مناسب ۴۴۳ و همچنین سی پی یو کم مصرف و پرقدرت ۶۲۵ و باتری ۴۱۰۰ میلی امپر و همچنین ابعاد بسیار مناسب یکی از بهترین گوشی های با شارژدهی مناسب در بازار هست
    با تشکر از سایت خوبتون .

  3. با سلام و احترام
    دوستان بررسی گوشی LG xpower خالی از لطف نیست
    دوربین متوسط رو به خوب که اگر لرزش گیر داشت خیلی بهتر بود
    دوربین سلفی ضعیفی دارد
    باتری خیلی مطمئنی دارد وقتی از صبح تا شب به اینترنت وصل باشی و بازی هم بکنی اخر شب حداقل 39درصد شارژ دارد
    من راضی هستم ولی در ایران بحث باتری کاملا شانسی است و بدلیل ورود درجه بندی های مختلف (1و2و3) میتوان منتظر هر حادثه ای بود

  4. بازم یه برسی تعصبی از یک برند خواهشا تو سایتا بدون تعصب پست بزنید.

  5. چرا از گوشی های هواوی حرفی زده نشده؟

  6. ال جی جی 3
    بنظرم سرعت تخلیه باطریش و نگهداری باطری خیلی ضعیفه

  7. واقعا خیلی مسخره بود…
    هیچ گوشی چه از لحاظ ظرفیت باتری، و چه از لحاظ عمر باتری به mate 7 نمیرسه.
    اونوقت حرفی ازش نزدن…

  8. سلام من بین این دو گوشی گیر کردم huawei scend mate 7 و huawei p8 موندم کدومو بگیرم؟؟؟؟

  9. گوشی های سونی زد ۳ داخل ایران و زد ۴ های دو سیمکارته داخل ایران از شارژرهای سریع سونی پشتیبانی نمیکنند . پس هیچ امیدی برای شارژ سریع تر شان وجود ندارد . این دو مدل گوشی ، باتری قابل تعویض هم ندارند ( برای مسافرت ها و باتری زاپاس ) . پس تنها راه حل استفاده ار پاوربانک خواهد بود . ولی عمر باتری ۱۰ ساعت واقعا عالیه و با یکبار شارژ کامل ۳ ساعته میتونید ۱۰ الی ۱۱ ساعت با گوشی خود کار کنید !
    ….
    من نوت ۴ سامسونگ رو پیشنهاد میکنم که جانب تعادل بین دو پارامتر “عمر و کارکرد باتری” و “شارژ سریع” رو رعایت کرده .
    هم سریع شارژ میشه و هم عملکرد خیلی خوب ۹ ساعته ای رو داره .
    توجه کنید که عمر باتری هم خیلی مهمه . مثلا اس ۶ چه فایده داره که ۱ ساعته فول شارژ بشه ولی ۶ ساعت بعد تموم بشه ؟ چه فایده داره که روزی ۲ بار به شارژ وصلش کنین ؟
    پس عمر باتری هم مهمه .
    نوت ۴ درسته از نظر شارژ سریع اول نیست ولی ۹۵ دقیقه هم واقعا عالیه .
    عالیه چونکه میتونید ۹ ساعت مدام باهاش کار کنید و عمر و کارایی باتری فوق العاده ای هم داره.

  10. به نظر من مطالب بالا اشتباهه
    من خودم یه s5سامسونگ داشتم , به قدری باتریش افتضاح بود که مجبور شدم همون هفته اول زیرقیمت بفروشم
    کلا گوشی سامسونگ باتریش خوب نیست

  11. چرا ازگوشی های کمپنی بلو اسمی به کارنرفته گوشی بلو استد یو انرژی ۲ با باتری ۵۰۰۰ ملی امپیر ساعت تولید شده است

  12. چرا اصلا از گوشی های هواوی هیچ اسمی برده نشده بود
    هواوی mate 7 باتری ۴۱۰۰ میلی امپری داره
    یعنی از سامسونگ s6 با باتری ۲۵۰۰ میلی امپری هم ضعیف تره؟!

    • عجب…بابا هواوی هم گوشیه ها.گوشی من y6 pro هواوی هست با ظرفیت باتری ۴۰۰۰ حرف نداررررره .اخه چرا مطلب درست نمیزارید.با صفحه ی اچ دی و ۵ اینچی چهار هزار خیلی زیاده یعنی از نظر باتری حرف نداره.ب نظر من رتبه اوله

  13. گوشی های هواوی از نظر نگه داشتن شارژ و طول عمر باتری از همه بهترن من خودم huawei g 630 دارم که یه گوشی میان رده خیلی عالیه

  14. آیفون در این زمینه چرا اینقدر ضعیف عمل کرده؟

  15. گوشی های ویندوزی باتری ندارن ؟