موشک روسی حامل ماهواره ارتباطی مکزیک دقایقی پس از پرتاب در سیبری سقوط کرد

آژانس فضایی روسیه (روس کوسموس) اعلام کرد موشک روسی پروتون-ام که حامل یک ماهواره ارتباطی مکزیک بود صبح روز شنبه ۱۶ مه، دقایقی پس از پرتاب به فضا از ایستگاه بایکانور قزاقستان در سیبری سقوط کرده است.تحقیقات در مورد علت سقوط این موشک آغاز شده اما هنوز خبری در مورد دلایل سقوط آن منتشر نشده است.

برنامه فضایی روسیه در ماه های اخیر یک رشته اتفاق ناگوار از جمله از دست دادن یک سفینۀ باربر بدون سرنشین را تجربه کرده است.روز سه شنبه گذشته روسیه به دلیل منهدم شدن یک سفینۀ باربر بدون سرنشین در فضا، بازگشت سه فضانورد از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین را به تاخیر انداخت. این سفینه که از کنترل خارج شده بود روز ۲۸ آوریل دوباره وارد جو زمین شد.

russian_rocket_crash-1

موشک پروتون-ام، تنها هشت دقیقه بعد از پرتاب دچار مشکل شد. این پرواز به صورت زنده توسط آژانس فضایی روسیه پخش می‌شد.مجری برنامه تلویزیونی گفت: “نقصی در تقویت کننده راکت پیدا شده. پخش این برنامه در اینجا به پایان رسید.”

آژانس فضایی روسیه می‌گوید ماهواره مکزیکی هنوز پیدا نشده و پرتاب موشک های نوع پروتون تا زمان تشخیص نواقص آن، متوقف می شود.

موشک پروتون-ام، فضاپیمای اصلی روسیه برای پرتاب ماهواره‌های تجاری است اما در سال‌های اخیر فعالیت آن بارها به دلیل مشکلات فنی متوقف شده است.این موشک از دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق همچنان استفاده می‌شود.بد نیست بدانید روسیه از راه‌اندازی ماهواره‌های تجاری غربی و آسیایی درآمد قابل توجهی دارد.

منبع : BBC

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. :Tounge-Out: :Tounge-Out: :Tounge-Out: :Tounge-Out: :Tounge-Out:

  2. حالا کجا سقوط کرده

  3. این خنده نداره. باید افتخار کنی.
    به امید پیشرفت کشورمون توی همه ی عرصه ها. :Approve:

  4. خخخخ درصد موفقیت ایران تو پرتاب موشک فضایی از امریکا و روسیه بالاتره خخخخخ خخخخخخخخخخ
    :Wink: :Heart: