آپدیت به ویندوز ۱۰ برای نسخه های کرک شده ویندوز ۷ و ۸.۱ رایگان نخواهد بود

مایکروسافت در ماه مارس گذشته اعلام کرد که دارندگان نسخه های ۷ و ۸.۱ ویندوز را بصورت رایگان و بدون پرداخت هزینه به سیستم عامل ویندوز ۱۰ آپدیت خواهد کرد.پس از آن یک سوال مهم در مورد نسخه های غیر اصلی یا در اصلاح کرک شده ویندوز مطرح شد که برخود مایکروسافت در مورد آپدیت این نسخه به ویندوز ۱۰ چگونه خواهد بود.مدتی بعد مدیر بخش ویندوز مایکروسافت Terry Myerson اعلام کرد این به روز رسانی برای کاربران غیر مجاز نیز به صورت رایگان عرضه خواهد شد ! اما حالا مایکروسافت رسما تکلیف را روشن کرده و اعلام نموده است که کاربران غیر مجاز برای استفاده از ویندوز ۱۰ بایستی هزینه آن را پرداخت کنند.

مایکروسافت می گوید قرار است پیشنهادهای بسیار جذابی را در خصوص عرضه به روز رسانی ویندوز ۱۰ ارائه کند بدین ترتیب کاربران نسخه های غیر قانونی نیز می توانند به نسخه های قانونی مهاجرت کنند. با این وجود جزئیات این پیشنهادها همچنان نامشخص است و برای روشن شدن آن می بایست تا عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در تابستان منتظر بمانیم.

البته تعامل مایکروسافت با کاربران غیر قانونی دلایل منطقی دارد، زیرا تعداد این کاربران زیاد است و از سوی دیگر ممکن است برخی از آن ها از شرایط قانونی نسخه ای که در حال حاضر استفاده می کنند اطلاعی نداشته باشند و از رایانه ای استفاده کنند که نسخه های غیر قانونی ویندوز به صورت پیش فرض بر روی آن ها نصب شده باشد.

کاربرانی که از نسخه های غیر قانونی ویندوز ۷ و ۸.۱ استفاده می کنند، در صورت به روز رسانی به ویندوز ۱۰ با واژه ویندوز غیر قانونی در صفحه دسکتاپ خود مواجه خواهند شد، اما هسته ویندوز بدون هیچ مشکلی فعال خواهد بود. لازم به ذکر است مایکروسافت در گذشته برای شناسایی نسخه های غیرقانونی ویندوز به صورت پیوسته اقدام به انتشار به روز رسانی هایی می کرد که طی آن شرایط قانونی ویندوز کاربران مشخص می شد.

نظر شما در مورد این تصمیم مایکروسافت چیست ؟

منبع  : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*