اپل آیفون بعدی را با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عرضه می کند

با این وجود اپل از سال ۲۰۱۱ که آیفون ۴s را با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی معرفی کرد، دیگر در تعداد مگاپیکسل ها تغییری ایجاد نکرد و موبایل های بعدی خود را با همان ۸ مگاپیکسل به بازار عرضه نموده است ، اما همانطور که پیش از این هم گفته ایم ، تعداد مگاپیکسل های یک دوربین معیار مناسبی برای سنجش کیفیت عکس های گرفته شده با آن نمی باشد و عوامل بسیاری در این موضوع تاثیر گذار است.به همین دلیل است که دوربین آیفون های اپل همیشه در دسته بهترین دوربین ها بوده و هر سال هم بهتر از قبل شده است.اما حالا ظاهرا قرار است اپل در آیفون های بعدی که احتمالا آیفون ۶S و آیفون ۶S پلاس نما خواهند داشت ، از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کند.

چند روز قبل گزارشی از سوی موسسه تحقیقاتی KGI Securities منتشر شد. این شرکت پیشبینی کرده بود که آیفون ۶s و ۶s پلاس به یک دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. حالا یکی دیگر از شرکت‌های مشهور تحقیقاتی بازار نیز گزارش مشابهی را با جزئیاتی بیشتر منتشر کرده است.

به گفته Kevin Wang، مدیر مؤسسه تحقیقاتی IHS Technolgoy، اپل قرار است در نسل بعدی آیفون از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده نماید.Wang در صحبت های خود توضیح می دهد که علیرغم افزایش تعداد مگاپیکسل ها، اپل در نظر دارد تا ابعاد هر پیکسل منحصر به فرد را کاهش دهد.

پیکسل های بزرگتر به دوربین این امکان را می دهند تا نور بیشتری را از محیط جذب کند و تصاویر را با نویز کمتری به ثبت رساند. با این حال سایز پیکسل ها تنها یکی از عواملی است که بر روی این موارد تاثیر می گذارد و احتمالا اپل راهکار لازم را برای این موضوع یافته است.در سوی مقابل قطعا تعداد مگاپیکسل بالاتر به دوربین آیفون اجازه خواهد داد تا جزییات بیشتری را در عکس ها به ثبت رساند و کیفیت بهتری را از خود ارائه دهد.

با این حال بد نیست که بدانید ۳ مگاپیکسل برای نمایش تصویر بر روی باکیفیت‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگرهایی که عموم مردم استفاده می‌کنند کافی است ولی برای اینکه تصویرتان به اندازه‌ی کافی جزئیات داشته باشد بهتر است حداقل دوربین ۸ مگاپیکسلی داشته باشید.عوامل بسیاری مثل تکنولوژی سنسور و اندازه‌ی آن، میزان هوشمند بودن سیستم پردازش دوربین برای تنظیم نوردهی (Exposure) و … در کیفیت تصویر موثر هستند.

منبع : GforGames

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*