مایکروسافت نام تمام نسخه های ویندوز ۱۰ را فاش کرد

با اینکه مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق عرضه نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را اعلام نکرده است ( هرچند که می دانیم یک یاز روزهای تابستان امسال خواهد بود ) ، اما روز گذشته این کمپانی نام تمام نسخه های ویندوز ۱۰ را فاش کرد.سیستم عامل ویندوز ۱۰ در ۷ نسخه و برای طیف گسترده ای از سخت افزارها از جمله کامپیوترهای شخصی، موبایل‌ و سرور عرضه خواهد شد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

لیست تمام نسخه های سیستم عامل ویندوز ۱۰ :

Windows 10 Home
Windows 10 Pro
Windows 10 Mobile
Windows 10 Mobile Enterprise
Windows 10 Enterprise
Windows 10 Education
Windows 10 IoT Core

ویرایش Windows 10 Home چیزی است که مایکروسافت آن را «ویرایش دسکتاپ متمرکز بر مصرف‌کنندگان» می‌نامد. این ویرایشی است که برای بسیاری از کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها عرضه خواهد شد و شامل امکانات و ویژگی‌های اصلی ویندوز ۱۰، مانند مرورگر مایکروسافت اج، تشخیص چهره‌ی Windows Hello و بسیاری نرم‌افزارهای پیش‌فرض دیگر می‌شود. در کنار ویرایش خانگی، مایکروسافت ویرایش Windows 10 Pro را نیز ارائه خواهد کرد. این نسخه در واقع معادل Windows 8 Pro است که برای استفاده در کسب‌وکارها طراحی شده است.

مایکروسافت همچنین با عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ برای PC، گوشی، تبلت و ایکس‌باکس وان، عنوان Windows Phone را هم تغییر می‌دهد. Windows 10 Mobile عنوان رسمی برای سیستم عامل موبایلی مایکروسافت خواهد بود و شامل نسخه‌ی جدید آفیس خواهد بود که برای کاربرد لمسی بهینه‌سازی شده است و از ویژگی جدید کانتینوم مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. این نسخه از ویندوز گوشی‌ها و تبلت‌های کوچک‌تر از ۸ اینچ را پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری آن، همان رابط کاربری آشنای ویندوز فون است. مایکروسافت همچنین ویرایشی از ویندوز ۱۰ موبایل با عنوان Windows 10 Mobile Enterprise ارائه می‌کند که برای کسب‌وکارهای بزرگ طراحی شده است.

مایکروسافت در کنار این ویرایش‌های اصلی، ویرایش‌هایی از ویندوز ۱۰ با عنوان‌های Windows 10 Enterprise، Windows 10 Education و Windows 10 IoT Core نیز عرضه خواهد کرد. به این ترتیب ویندوز هفت ویرایش مختلف از ویندوز ۱۰ را عرضه خواهد کرد. تونی پرافت از شرکت مایکروسافت چنین می‌گوید:

ما با ویندوز ۱۰ پیشرفت قدرتمندی داریم و می‌کوشیم عرضه‌ی این سیستم عامل را از تابستان آغاز کنیم. و از آنجا که ویندوز ۱۰ را طوری ساخته‌ایم که به عنوان نوعی سرویس در اختیار کاربران قرار بگیرد، این مرحله تازه شروعی از نسل تازه‌ی ویندوز خواهد بود. کاربران می‌توانند از پاییز آینده منتظر به‌روزرسانی‌های خلاقانه و امنیتی برای ویندوز ۱۰ خود باشند.

منبع : theverge

درباره آیدا صالحی

آیدا صالحی در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحصیل کرده و عاشق تکنولوژی و مباحث علمی است.طراحی وب سایت ، برنامه نویسی و ترجمه متون انگلیسی هم از دیگر فعالیت های او می باشد.وی به عنوان نویسنده در وب سایت گجت نیوز مشغول فعالیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*