گوشی فوجیتسو Arrow NX F-04G با سنسور اسکنر چشمی در ژاپن عرضه خواهد شد

سنسور های بایومتریک یا زیست سنجی ، اولین بار با سنسور تشخیص اثر انگشت پای خود را به گوشی های هوشمند باز کردند.این سنسور ها امنیت و سرعت عمل خوبی دارند و استفاده از آنها در تلفن همراه کار ساده ایست.اما ظاهرا سنسور اثر انگشت ژاپنی ها را راضی نکرده چرا که کمپانی فوجیتسو قرار است یک گوشی مجهز به اسکنر چشمی یا در واقع اسکنر عنبیه‌ی چشم را با نام Arrow NX F-04G بزودی معرفی نماید.البته این اولین بار نیست که از این تکنولوژی که در اصطلاح به آن Eyeprint گفته می شود استفاده شده.کمپانی چینی ZTE چند ماه پیش گوشی Grand S3 خود را با سنسور بیومتریک تشخیص چشم معرفی نمود.

ساین این کردن در اپلیکیشن‌ها یا باز کردن قفل گوشی از جمله کارهایی است که با اسکنر چشمی این گوشی می توان انجام دارد.Fujitsu Arrow NX F-04G حتی هنگام خرید هم می‌تواند از روش اسکن عنبیه‌ی چشم برای تأیید اعتبار پرداختی استفاده کند.

fujitsu-Arrow-NX-F-04G-1

در بخش جلوی گوشی دوربین مادون قرمزی و همین‌طور لامپ LED برای تابش مادون قرمز تعبیه شده تا طرح عنبیه‌ی چشم بررسی شود. عنبیه‌ی چشم انسان مثل نوک انگشتانش بسیار خاص است و می‌توان از آن به جای رمز عبور و تشخیص چهره و دیگر روش‌های معمول استفاده کرد.

از دیگر مشخصات این گوشی جدید فوجیتسو می توان به یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی QHD  ، ۳ گیگابایت ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و اندروید ۵.۰ اشاره نمود.از مدل پردازنده و باتری این گوشی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

متاسفانه فوجیتسو این گوشی را فقط در کشور ژاپن و توسط اپراتور ژاپنی NTT Docomo عرضه می‌کند و بعید به نظر می رسد که برنامه ای برای فروش جهانی آن در دستور کار این کمپانی باشد.

منبع : ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*