حدود ۴۰ میلیون ایرانی گوشی هوشمند دارند

خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توسعه پهنای باند با ارائه محتوای مناسب به دلیل فراگیر شدن موبایل باند پهن در کشور گفت : هم اکنون در کشور از هر دو نفر یک نفر گوشی هوشمند دارد و انتظار می رود شما کاربران اسمارت فون ها تا پایان امسال به ۴۰ میلیون نفر برسد.وی ادامه داد ، لازم است دولت در مقوله تولید محتوا از بخش خصوصی حمایت کند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این سیاست را به خوبی اجرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با رشد استفاده از موبایل هوشمند، دولت همراه جایگزین دولت الکترونیک می شود گفت:

 امروز در کشور از هر دو نفر حداقل یک نفر گوشی هوشمند در اختیار دارد و بسیاری از خدمات دولتی را می توان در قالب تلفن همراه ارائه کرد.

سلجوقی ادامه داد:

رسیدن آمار ۲ میلیون گوشی هوشمند در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون گوشی در سال ۹۳ نشان دهنده فراهم شدن ابزار دولت موبایل است و پیش بینی می شود این عدد در سال ۹۴ به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور برسد؛ براین اساس اگر محتوا تولید شود کارآفرینی و اشتغال نیز ایجاد می شود؛ چرا که در سال گذشته در بخش تولید محتوا و نرم افزار حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات بر لزوم آموزش های تخصصی برنامه نویسی برای بهره برداری از تکنولوزی های نوین تاکید کرد و افزود:

دراین زمینه با دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنیم . در همین حال وزارت ارتباطات ۵ برنامه از جمله اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی، توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای و نهضت تولید محتوا، ایجاد کارآفرینی و اشتغال و کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه فاوا در مناطق محروم را در این بخش در دستور کار دارد.

رئیس کمیته هماهنگی و اجرایی پنجمین جشنواره فاوا با اشاره به اهداف و ضرورت برگزاری این جشنواره برای ترغیب بخش خصوصی و دولتی در جهت تولید محتوا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:

در این جشنواره در کارگروه های اجرایی از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کرده ایم تا اعتماد بخش خصوصی به دولت را افزایش دهیم.

وی بر طرح سیاست های توسعه ای در قالب جشنواره فاوا تاکید کرد و افزود: با این روش بازار حوزه فناوری اطلاعات خود را با سیاست های جشنواره وفق می دهد.

منبع : Meher

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*