انتشار اطلاعاتی از سیستم عامل iOS 9 اپل

 انتظار می رود کمپانی اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت یا همان WWDC از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود یعنی iOS 9 را معرفی کند.حالا یکی از نویسندگان وب سایت ۹to5mac با نام مارک گرمن اطلاعاتی از سیستم عامل iOS 9 را منتشر کرده که از جمله این تغییرات می توان به رفع نواقص امنیتی گذشته ، طراحی جدید دستیار صوتی اپل ، سیری و همچنین برخی تغییرات در رابط کاربری اشاره کرد.

ios-9-1

بر اساس اطلاعات گرمن، اپل در کنفرانس ماه ژوئن خود این قابلیت‌ها را برای iOS 9 معرفی خواهد کرد:
دستیار مجازی سیری بازطراحی خواهد شد. گرمن می‌گوید که طرح جدید «سیری» (Siri)، این دستیار مجازی را به ورژن مشابه با سیری در اپل واچ تبدیل خواهد کرد.

وال‌پیپرها و تِم‌های رنگی جدید. بر اساس این گزارش iOS 9 به شکل پیشفرض با تِمی آبی و سبز عرضه خواهد شد.

تمرکز بزرگی بر بخش امنیتی خواهد بود. بحث امنیت سیستم عامل موبایلی اپل مخصوصا پس از مشکلات مربوط به هک «آی‌کلود» در سال گذشته از اهمیت بسیار بالایی برای این شرکت برخوردار است. گوگل نیز تمرکز ویژه ای بر جنبه امنیتی اندروید داشته و در نتیجه تلاش اپل در این راستا کاملا قابل‌توجیه است.

سیستم عامل موبایلی اپل قابلیت‌های جدید زیادی نخواهد داشت، اما پایداری و روان‌بودن آن افزایش یافته است. گرمن در فوریه نیز گفته بود که iOS 9 دارای قابلیت‌های جدید و بازطراحی بزرگی نخواهد بود. اما تمرکز اصلی بر روی بهبود کیفیت iOS کنونی و افزایش پایداری آن خواهد بود. اپل همچنین تلاش دارد که در iOS 9 آپدیت‌هایش را در کمترین حجم ممکن تولید کند تا دانلود آن از سوی کاربران این سیستم عامل راحت‌تر باشد. وقتی که iOS 8 در اکتبر سال گذشته عرضه شد، بسیاری از کاربران به واسطه حجم بالای موردنیاز برای نصب آن گله‌های بسیاری را روانه اپل کردند. در عین حال خطاهای مختلفی نیز در iOS 8 وجود دارد که نیازمند تمرکز جدی اپل است؛ اتفاقی که به نظر اپل نیز به آن واقف است.

طبق گفته نویسنده وب سایت ۹to5mac این نسخه نسبت به گذشته شاهد تغییر چندانی نیست و تنها پایداری بیشتری خواهد داشت.همچنین انظار می رود  اپل از سرویس استریم موسیقی Beats نیز در این رویداد که در تاریخ هجدم خرداد ماه برگزار می‌شود، پرده بردارد.هرچند که برخی منابع آگاه مدعی هستند که این سرویس به این زودی آماده معرفی نخواهد بود.

منبع : techradar

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*