اینترنت اکسپلورر همچنان پرکاربردترین مرورگر جهان است !

کاربران بسیاری در جهان از مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به عنوان یک نرم افزار ضعیف و پر از ایراد یاد می کنند و همیشه از عملکرد این مرورگر شکایت داشته اند.همین موضوع باعث شده تا مایکروسافت از یک مرورگر جدید و اصلاح شده با عنوان Microsoft Edge در ویندوز ۱۰ خود استفاده کند.با تمام این تفاسیر آمارها نشان می دهد که مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت هنوز هم پرکاربردترین مرورگر اینترنتی در جهان است !

مرورگرها، یکی از جذاب ترین بخش های دنیای نرم افزار و اینترنت به شمار می روند و شرکت های مختلف سعی دارند با عرضه به روز رسانی های مختلف کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. این بخش از دنیای فناوری به حدی جذاب است که برخی شرکت ها برنامه های هفتگی را برای عرضه به روز رسانی های مختلف دنبال می کنند و سعی دارند علاوه بر رفع مشکلات سیستمی، ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کنند.

طبق آمار جدید منتشر شده از سوی Net Market Share، مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ مایکروسافت موفق شده بیش از ۲۵ درصد سهم بازار مرورگرها را تا آوریل ۲۰۱۵ از آن خود کند و در حال‌ حاضر محبوب‌ترین مرورگر دنیاست.

همانطور که از نمودار مشخص است، مرورگرهای اینترنت اکسپلورر ۸ با ۱۶ درصد، کروم ۴۱ با ۸.۸۶ درصد، اینترنت اکسپلورر ۹ با ۸.۱ درصد به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

البته شایان ذکر است که بیش از ۲۲ درصد سهم این بازار نیز مربوط به سایر مرورگرهاست. از دیگر مرورگرهایی که در این نمودار به چشم می‌خورند می‌توان به کروم ۴۲ با ۷.۶۹ درصد، فایرفاکس ۳۷ با ۶.۴۵ درصد و اینترنت اکسپلورر ۱۰ با ۵.۱ درصد اشاره کرد. اگر آمار به دست آمده را کنار یکدیگر بگذارید، در میابید که نزدیک به ۵۰ درصد کاربران از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند!

بد نیست بدانید که در کنار گزارش آماری Net Market Share از میزان استفاده از مرورگر های اینترنتی ، این شرکت آمار استفاده از سیستم عامل های دستکتاپ را هم منتشر کرده که بر همین اساس هم اکنون  ویندوز ۷ پرکاربردترین سیستم‌عامل دسکتاپی در جهان است.شاید یکی از عوامل اصلی بالارفتن آمار استفاده از اینترنت اکسپلورر هم آمار بالای استفاده از سیستم عامل های مایکروسافت باشد چرا که همانطور که میدانید این شرکت مرورگر اینترنت اکسپلورر را به صورت پیش فرض ( تحمیلی ) بر روی سیستم عامل های خود نصب کرده است.

منبع : Net Market Share

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. انصافا که از اینترنت اکسپلورر مرورگری آشغال تر ندیدم