مقایسه تصویری ال جی جی ۴ با ال جی جی ۳

بدون شک اسمارت فون ال جی جی ۳ یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۱۴ بود که توانست جایگاه کمپانی ال جی را در بازار گوشی های هوشمند ارتقاء دهد.اکنون پرچم دار ۲۰۱۵ ال جی و جانشین G3 یعنی گوشی ال جی جی ۴ معرفی شده است.محصولی کعه به گفته LG ایراد ها و کمبود های G3 را برطرف کرده تا یک گوشی بی نقص و کاربر پسند را ارائه دهد.پیش از این مشخصات فنی دو گوشی LG G3 و LG G4 را با هم مقایسه کردیم حالا با مقایسه تصویری این دو گوشی ال جی با شما هستیم.مثل همیشه همراه گجت نیوز باشید.

ابعاد

lg-g4-vs-lg-g3-1

LG G3 دارای یک نسبت عالی از اندازه‌ی نمایشگر به اندازه‌ی تلفن بود. درحالیکه G4 نیز در این زمینه خوب عمل کرده اما اندکی روبه عقب گام برداشته است. دستگاه جدید دارای همان اندازه‌ی نمایشگر گوشی سال گذشته است، اما دو درصد بلندتر و یک درصد عریض‌تر است. جی ۴ همچنین ده درصد ضخیم‌تر از مدل قبل از خود می‌باشد.

وزن

lg-g4-vs-lg-g3-2

گوشی ال جی جی ۴ سه درصد سنگین از جی ۳ می‌باشد.

جنس بدنه

lg-g4-vs-lg-g3-3

ال جی پرچم دار امسال خود را در دو مدل با بدنه چرم طبیعی و پلاستیکی از نوع سرامیکی یا متالیک به بازار عرضه خواهد کرد.نسخه چرمی ال جی جی ۴ بسیار زیبا بوده و در ۶ رنگ متفاوت و از چرم طبیعی ساخته شده استو

کلیدهای پشتی

lg-g4-vs-lg-g3-4

ال جی بخش‌های جلو و کناری دو پرچ دار خود را کاملا عاری از وجود هرگونه کلیدی ساخته و درعوض کلیدهای ولوم و پاور را در یک پیکربندی عمودی در بدنه‌ی پشت گوشی تعبیه کرده است.

رنگ‌ها

lg-g4-vs-lg-g3-5

نسخه‌ی چرمی جی ۴ در ۶ رنگ بسیار زیبا عرضه می گردد. مدل پلاستیکی متالیک آن هم دارای رنگ تیره‌تر خاکستری بوده و مدل پلاستیکی سرامیکی آن از رنگ روشن‌تر کرم برخوردار است.

صفحه‌نمایش (اندازه)

lg-g4-vs-lg-g3-6

در این بخش تفاوتی وجود ندارد و هر دو دستگاه دارای یک نمایشگر بزرگ ۵.۵ اینچی هستند.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

lg-g4-vs-lg-g3-7

گوشی ال جی جی ۳ اولین اسمارت فون جهان بود که به نمایشگری با رزولوشن QHD مجهز شد. ال جی جی ۴ هم دارای همان رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در نمایشگر خود است با این تفاوت که نمایشگر جدید این گوشی دارای ۲۰ درصد تراکم پیکسل بیشتر و ۵۰ درصد کنتراست بهتر نسبت به مدل قبل است.

صفحه‌نمایش (نوع)

lg-g4-vs-lg-g3-8

هر دو گوشی از پنل‌های IPS استفاده می‌کنند، در حالیکه ال جی نمایشگر ارتقایافته‌ی جی ۴ را با عنوان IPS Quantum معرفی کرده است.

فضای ذخیره‌سازی

lg-g4-vs-lg-g3-9

خبری از وجود فضای ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت در جی ۴ نیست، این دستگاه با فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت به صورت پیشفرض عرضه می‌شود.

درگاه MicroSD

lg-g4-vs-lg-g3-12

در هر دو گوشی با داشتن اسلات کارت حافظه‌های microSD می‌توان فضای ذخیره‌سازی داخلی را گسترش داد.

حافظه رم

lg-g4-vs-lg-g3-11

رم جی ۳ بر اساس پیکربندی فضای ذخیره‌سازی آن می‌تواند دو یا سه گیگابایت باشد. اما اسمارت‌فون‌های جی ۴ به صورت استاندارد با رم‌های ۳ گیگابایتی عرضه می‌شوند.

باتری

lg-g4-vs-lg-g3-12b

ال جی در پرچم‌دار جدید خود از همان ظرفیت باتری دستگاه سال گذشته استفاده کرده است.

باتری قابل جداشدن

lg-g4-vs-lg-g3-4

سامسونگ از این ویژگی در اسمارت‌فون‌های جدید خود صرف‌نظر کرده، اما ال جی هنوز امکان تعویض باتری‌های تلفن‌های سری جی خود را حفظ کرده است.

شارژ سریع

lg-g4-vs-lg-g3-13

تکنولوژی شارژ سریع ۲.۰ کوالکام در بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی اخیر یافت می‌شود، اما متاسفانه در این دو تلفن وجود ندارد.

شارژ وایرلس

lg-g4-vs-lg-g3-14

نسخه‌ی غیر امریکایی جی ۳ به صورت پیشفرض دارای تکنولوژی شارژ وایرلس بوده است. جی ۴ این امکان را به مشتریان خود عرضه نکرده است.

دوربین پشت ( از نظر مگاپیکسل‌ )

lg-g4-vs-lg-g3-15

دوربین پشت G4 از ۱۳ مگاپیکسل مدل سال گذشته به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا یافته است. دوربین مدل جدید همچنین دارای یک میانبر راه‌اندازی سریع نیز هست که به جای استفاده از دو بار ضربه بر روی کلید اصلی برای راه‌اندازی برنامه‌ی دوربین، کافیست دو بار ضربه بر روی کلید کم کردن صدا را امتحان کنید.

دوربین جلو ( از نظر مگاپیکسل‌ )

lg-g4-vs-lg-g3-16

دوربین جلوی G4 هم دستخوش ارتقا شده و دارای سنسور بزرگ‌تر ۸ مگاپیکسل می‌باشد.

دیافراگم دوربین پشت

lg-g4-vs-lg-g3-17

گشودگی دیافراگرم f/1.8 در لنز دوربین اصلی ال جی جی ۴ یکی از ویژگی های مهمی دوربین این گوشی است که به گفته ال جی وجود چنین دیافراگمی، به دوربین در پذیرش ۸۰ درصد نور بیشتر نسبت به دیافراگم دوربین f/2.4 جی ۳ کمک کرده است.

اتوفوکوس لیزری

lg-g4-vs-lg-g3-18

اتوفوکوس مبتنی بر لیزر ال جی، که به اندازه‌گیری سریع مسافت میان سنسور تا سوژه می‌پردازد، به G4 بازگردانده شده است.

OIS

lg-g4-vs-lg-g3-18

هر دو تلفن دارای تثبیت‌کننده تصویر نوری در دوربین‌های اصلی خود هستند، اما کمپانی سازنده خبر از بهبود OIS جی ۴ نسبت به مدل سال گذشته را داده است.

پردازنده

lg-g4-vs-lg-g3-20

مشکل گرم کردن و مصرف انرژی بیشتر در پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام ، ال جی را مجبور به استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ کرده است اما همچنان پردازنده G4 نسبت به G3 قدرتمند تر شده است.

پلتفرم

lg-g4-vs-lg-g3-21

ال جی جی ۳ در حال حاظر با اندروید ۵.۰ لالی پاپ در حال فعالیت است در حالیکه جی ۴ با اندروید ۵.۱ و نسخه جدید رابط کاربری اoتصاصی ال جی موسوم به UX 4.0 عرضه خواهد شد.

قیمت پایه

lg-g4-vs-lg-g3-22

همچنین هنوز قیمت دقیق G4 مشخص نشده است. ستاره‌ی کنار قیمت جی ۳ هم به دلیل تفاوت قیمت آن در کشورهای مختلف است.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*