Olympus لرزش گير قدرتمند 5 محوره را با 400 دلار به کامپکت Stylus SH-1 اضافه کرد

olympus-Stylus-SH-1

Olympus یکی از تولیدکنندگان بزرگ دوربین، در سال 2012 اولین سیستم 5 محوره‌ی لرزش‌گیر یا اصطلاحاً پایدارکننده‌ی خود را با OM-D E-M5 معرفی کرد. دوربین 1000 دلاری که در دوران خود یکی از بهترین محصولات بود. اما صنعت دوربین پیشرفت کرده و حالا در دوربین‌های ارزان‌تر هم به سیستم‌های لرزش‌گیر خوب نیاز است و لذا الیمپوس یک دوربین کامپکت ارزان و جالب را رونمایی کرده که در ادامه به بررسی مشخصات اصلی آن می‌پردازیم.

همیشه لرزش دست و دوربین در عکاسی و فیلم‌برداری مزاحم بوده و به سیستم لرزش‌گیر دیجیتال یا اوپتیکال نیاز است. لرزش‌گیر اوپتیکال سخت‌افزاری است که لرزش‌های لنز را تا حدی خنثی می‌کند و انواع مختلفی دارد.

دوربین OM-D E-M5 الیمپوس یکی از دوربین‌هایی است که با بهره‌گیری از یک سیستم 5 محوره‌ی لرزش‌گیر، کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. امسال هم الیمپوس یک دوربین ساده‌تر معرفی کرده که به لرزش‌گیر حرفه‌ای 5 محوره مجهز است. Stylus SH-1 یک دوربین «ببین و بگیر» یا کامپکت 400 دلاری است که به تازگی رونمایی شده است.

این دوربین مشخصات جالبی دارد؛ حسگر BSI CMOS آن عکس‌های 16 مگاپیکسلی تهیه می‌کند و لنز آن فاصله‌ی کانونی 25 تا 600 میلی‌متر دارد که بزرگ‌نمایی نوری 24 برابری حاصل آن است. گشادگی دیافراگم بین f/3 الی f/6.9 است. ویژگی دیگر، پردازنده‌ی TruePic VII است که در سری OM-D هم استفاده شده بود.

{photo}93/01/18/olympus-Stylus-SH-1{/photo}

صفحه نمایش 3 اینچی LCD این دوربین دارای 460 هزار پیکسل است و قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه است. عکاسی سریع دوربین هم سرعتی معادل 11 فریم بر ثانیه دارد.

برای اتصال بهتر از Wi-Fi داخلی استفاده شده است. رنگ دوربین مشکی، سفید و نقره‌ای است و قرار است از ماه می معادل اردیبهشت 93 روانه‌ی بازار شود. با توجه به سیستم نوری جالب و لرزش‌گیر 5 محوره به نظر می‌رسد که با یک دوربین ارزان و موفق روبرو خواهیم شد.

منبع : engadget

 

Olympus brings five-axis image stabilization to the point-and-shoot with $400 Stylus SH-1

Olympus introduced its five-axis image stabilization in 2012 with the OM-D E-M5. That $1,000 camera was mighty powerful for its day, but the new IS tech was perhaps its most impressive feature, enabling sharp stills and steady handheld video. It's very exciting, then, that Olympus is bringing that same stabilization to its point-and-shoot line with the Stylus SH-1. This compact cam has plenty of other tricks up its sleeve, too. Take the f/3-6.9, 25-600mm 24x optical zoom lens, for example, or the 16-megapixel BSI CMOS sensor and TruePic VII processor (the same found in the OM-D series). There's also a 3-inch 460k-dot LCD, 1080/60p video, an 11fps burst mode and integrated WiFi. The SH-1 is expected in stores this May in black, white and silver. It'll retail for $400, which, considering the optics and the five-axis image stabilization on board, is a pretty solid deal.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*