نوکیا تکذیب کرد : دیگر قرار نیست گوشی تولید کنیم

چند روز پیش  Re/Code به نقل از منابع آگاه نزدیک به نوکیا گزارش کرد که این کمپانی از سال ۲۰۱۶ مجددا تولید گوشی را از سر خواهد گرفت.اما دیروز نوکیا در بیانیه ای رسمی این شایعات را تکذیب کرد و گفت که دیگر قرار نیست گوشی تولید کند.

چند روز پس از انتشار گزارش Re/Code، یک روزنامه‌ی چینی، از قول مایک وانگ، مدیر نوکیا در چین، خبری را در خصوص تولید گوشی‌های‌هوشمند در شهر سیچوان چین منتشر کرد. گزارش منتشر شده توسط Re/Code و خبر چاپ شده در این روزنامه چینی دست به دست هم دادند تا این شایعه قدرت بیشتری بگیرد اما نوکیا با انتشار بیانه‌ خود به نوعی این خبر را تکذیب کرده است.

البته در صورتی که با دقت بیشتری به اظهار نظر نوکیا نگاه کنیم، می‌توان به این بیانیه را جور دیگری نگاه کرد. نوکیا تنها روی عدم تولید و فروش گوشی‌های‌هوشمند تاکید کرده، در حالی که Re/Code در گزارش خود به این نکته اشاره کرده بود که احتمالا نوکیا درصدد تولید محصولات توسط یک کمپانی دیگر تحت لیسانس خود است که با توجه به اظهار نظر نوکیا، می‌توان احتمال چنین مساله‌ای را ممکن خواند.

طبق قرار داد امضا شده بین نوکیا و مایکروسافت، فنلاندی‌ها نمی‌توانند تا پایان فصل پاییز سال ۲۰۱۶ به حوزه‌ی تولید و فروش گوشی‌‌های‌ هوشمند وارد شوند.

طبق اخباری که اخیرا منتشر شده ، نوکیا بیشترین تمرکز خود را بر روی فعالیت در بخش شبکه های مخابراتی گذاشته و در همین راستا شرکت ارائه‌ دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی آلکاتل-لوستنت (Alcatel-Lucent) را به قیمت ۱۶.۶ میلیارد دلار خریداری کرده و همچنین سرویس نقشه خود را هم برای فروش گذاشته است.

منبع : gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*