کالبدشکافی اپل واچ ، نگاهی به درون اولین ساعت هوشمند اپل

از کارایی یا عدم کارایی ساعت های هوشمند که بگذریم ، اپل هم سرانجام اولین ساعت هوشمند خود را با نام اپل واچ روانه بازار کرد.محصولی که بعد از استیو جابز و در دوران مدیریت تیم کوک به عنوان یک محصول جدید تولید شده است.اکنون کارشناسان iFixit دل و روده این گجت را بیرون ریخته و آن را کالبد شکافی کرده است.

ساعت اپل واچ یک پخش کننده موزیک مانند آی‌پاد است، یک وسیله مفید است که اطلاعات سلامتی به همراه ضربان قلب شما را دنبال می‌کند، یک وسیله ارتباطی است که تماس و پیامک را گرفته و می‌فرستد، صدا ضبط می‌کند، برنامه‌های دیگر را کنترل می‌کند، با Apple Pay پرداخت‌های شما را انجام می‌دهد، و در نهایت Apple TV شما را کنترل کرده و به عنوان یک زیموت کنترل برای کنترل خانه‌های هوشمند به کار خواهد رفت.

watch05-1

به نظر می‌آید که ساعت هوشمند اپل تمام ویژگی‌های خوب را از دیگر ساعت‌های هوشمند گرفته و در نهایت آن‌ها را در یک محصول جمع کرده است، ویژگی‌هایی مانند نمایش نوتیفیکیشن‌ها، کنترل با صوت، سوایپ کردن و نمایش کلی ویژگی‌ها (مانند Android Wear) و تمرکز بر روی برنامه‌هایی که با سیستم صوت کار می‌کنند (مانند آنچه سامسونگ سعی در اجرای آن با سیستم عامل تایزن دارد).

apple-watch-6715_002

اما اگر پیش از این از ساعت هوشمند استفاده نکرده‌اید و به استفاده از آن عادت ندارید، این ساعت به گوشی شما متصل شده و مانند یک مینی آی‌پاد عمل می‌کند، اطلاعات سلامتی شما را دنبال کرده و به عنوان کیف پول جایگزین خواهد شد. علاوه بر اینکه می‌تواند برای خانه‌های هوشمند به عنوان یک کلید به کار رفته و در ضمن وسایل منزل را نیز کنترل کند.

سنگین ترین وظیفه ساعت اپل دنبال کردن اطلاعات سلامتی کاربر است، ۴ لنز سفایر در پشت گوشی قرار دارند که وعده داده شده این ۴ لنز اندازه گیری دقیق تری نسبت به آن سنسورهای اپتیکال که در ساعت‌هایی مانند Gear 2 سامسونگ استفاده می‌شوند داشته باشد.

apple-event-apple-watch-edition-5593

اما اپل سعی کرده تا بهترین کاری را که می‌توانسته انجام دهد، به طور مثال برنامه‌های تندرستی را به صورت مجزا طراحی کرده، به طور مثال یکی از برنامه‌ها کالری را دنبال می‌کند، فعالیت را مدیریت می‌کند، زمانی که ایستاده‌اید را اندازه می‌گیرد، در حالی که یک برنامه دیگر فعالیتی مانند دوچرخه سواری را دنبال می‌کند. این ساعت با برنامه‌های دیگر مانند Nike Plus نیز کار خواهد کرد.

اما این ساعت یک کار دیگر هم انجام می‌دهد، بله زمان را به شما نشان می‌دهد، اپل گفته که دقت این ساعت ۵۰ میلی ثانیه است، در حالی که تعداد زیادی تم ساعت برای آن وجود دارد که از حرکت دوره‌ای ماه و آب و هوا تا یک نگاه کلی به پیام‌ها و قرار ملاقات‌های شما را نشان خواهند داد.آیفون ۵، ۵c، ۵s، ۶ و ۶ پلاس، تنها گوشی هایی هستند که با این ساعت همگام سازی خواهند شد.

در ادامه کالبد شکافی این محصول را مشاهده خواهید کرد :

منبع : ifixit

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*