با ارزان‌ترین خودروهای کم مصرف جهان آشنا شويد

در سال‌های گذشته، مصرف سوخت ۴۰ مایل برای هر گالن و یا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، تبدیل به یکی از نشانه‌های مصرف بهینه سوخت در خودروها شده است. تقریباً تمام خودروهای کوچک کمپانی‌های معتبر به این میزان از مصرف سوخت رسیده‌اند و حتی بعضی از خودروهای سدان سایز متوسط، چنین مصرف سوختی دارند. در هر حال، لزومی ندارد که ‍پول زیادی برای داشتن این میزان مصرف سوخت، صرف کنید. در این بررسی، سعی ما بر این بوده که ارزان‌ترین خودروها را با مصرف سوخت زیر ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیدا کنیم. معیار این بررسی، تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت در شهر، جاده و به صورت ترکیبی بوده است.

نتیجه‌ای که ما را شگفت‌زده کرد، حضور ۱۰ خودرو در این لیست با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار بود. در قیمتی که برای هر خودرو در این لیست آمده، پکیج‌های لازم برای رسیدن به حد مطلوب مصرف سوخت نیز لحاظ شده است.

میتسوبیشی میراژ DE مدل ۲۰۱۴ – ۱۳۷۹۰ دلار

    ۶/۹۲ لیتر در شهر، ۵/۶ لیتر در جاده و ۶/۳۶ لیتر به صورت ترکیبی

2014 Mitsubishi Mirage

کوچکترین مدل میتسوبیشی، اگر از هر لحاظ دیگری به صرفه نباشد، در مورد مصرف سوخت بسیار به‌صرفه است و دارای مصرف سوخت بسیار خوب ۵/۶ لیتر در جاده است. قیمت نسبتاً پایین مربوط به مدل پایه میتسوبیشی میراژ DE است که به صورت استاندارد همراه با سیستم گیربکس ۵ دنده دستی عرضه می‌شود که اگر این هاچ‌بک ۷۴ اسب‌بخاری را با سیستم CVT همراه کنیم، چیزی که هزار دلار دیگر هزینه نیاز دارد، می‌توانیم مصرف سوخت بهتر ۵/۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را از این خودرو شاهدباشیم.

نیسان ورسا سدان S Plus مدل ۲۰۱۴ – ۱۴۶۰۰ دلار

    ۷/۵۹ لیتر در شهر، ۵/۸۸ لیتر در جاده و ۶/۷۲ لیتر به صورت ترکیبی

2014 Nissan Versa

نیسان ورسا یکی از ارزان‌ترین خودروهای امروز در بازار است و نیاز به اضافه کردن بسته‌های زیاد به ورسا S برای رسیدن به مصرف سوخت زیر ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیست. اگر مدل پایه S را با سیستم گیربکس ۵ دنده دستی‌اش به سیستم CVT مجهز کنیم، به راحتی می‌توانیم به این میزان مصرف سوخت برسیم. این آمار برای نیسان ورسا نوت هاچ‌بک نیز صدق می‌کند؛ البته قیمت این مدل از ۱۶ هزار و ۵۰ دلار شروع می‌شود.

فیات ۵۰۰ Pop مدل ۲۰۱۴ – ۱۶۹۹۵ دلار

    ۷/۵۹ لیتر در شهر، ۵/۸۸ لیتر در جاده و ۶/۹۲ لیتر به صورت ترکیبی

2014 Fiat 500

مدل زیبا و اروپایی فیات ۵۰۰ هاچ‌بک هم می‌تواند به عنوان یک خودروی ارزان و هم به عنوان یک خودروی به‌صرفه معرفی شود. این خودروی سبک ایتالیایی، اگر به سیستم گیربکس استاندارد خود، یعنی ۵ دنده دستی، مجهز باشد، به میزان ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده، سوخت مصرف می‌کند. البته باید در این حالت، با فضای تَنگ داخل کابین و قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار موتور ۱/۴ لیتری، کنار بیایید. با این حال، فیات ۵۰۰ تمام تلاشش را برای وضعیت بهتر طراحی انجام داده است و حتی مدل کانورتیبل 500c با قیمت ۲۰ هزار و ۴۹۵ دلار نیز عرضه شده است.

شورولت سونیک سدان LT مدل ۲۰۱۴ – ۱۷۲۰۵ دلار

    ۸/۱۱ لیتر در شهر، ۵/۸۸ لیتر در جاده و ۷/۱۳ لیتر به صورت ترکیبی

2014 Chevrolet Sonic Sedan

وقتی شورولت سونیک با موتور ۱/۴ لیتری توربو همراه شود، تبدیل به یک خودروی سبک شهری می‌شود که می‌تواند مصرف سوختی زیر ۶ لیتر در بزرگراه داشته باشد. برای رسیدن به این میزان مصرف سوخت، خریداران باید از سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک چشم‍پوشی کرده و سیستم گیربکس استاندارد دستی ۶ دنده را انتخاب کنند و همین‌طور آ‍پشن موتور توربو را با قیمت ۷۰۰ دلار داشته باشند. مدل سونیک به صورت چهار در سدان و یا هاچ‌بک با اضافه قیمت ۷۰۰ دلار عرضه شده است.

فورد فیستا سدان SE اکوبوست مدل ۲۰۱۴ – ۱۷۴۰۰ دلار

    ۷/۳۵ لیتر در شهر، ۵/۲۳ لیتر در جاده و ۶/۳۶ لیتر به صورت ترکیبی

2014 Ford Fiesta Sedan

کوچکترین خودروی فورد، دارای کوچکترین موتور این کم‍پانی نیز هست. فورد فیستا اکوبوست برای پیشرانه خود از یک موتور یک لیتری توربوشارژ با ۳ سیلندر بهره می‌گیرد که با استفاده از آن می‌تواند مصرف سوختی به ۵/۲۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه داشته باشد که بهتر از هر مدل دیگر غیرهیبریدی و بنزینی موجود در بازار است. عملکرد موتور کوچک یک لیتری در اولین تجربه رانندگی با آن بسیار شگفت‌انگیز است. استفاده از این موتور برای مدل فیستا SE تنها ۹۹۵ دلار خرج برمی‌دارد و همراه با یک سیستم گیربکس ۵ دنده دستی است.

مزدا ۳ i SV سدان مدل ۲۰۱۴ – ۱۷۷۴۰ دلار

    ۸/۱۱ لیتر در شهر، ۵/۷۴ لیتر در جاده و ۷/۱۳ لیتر به صورت ترکیبی

 

2014 Mazda3 i GT

خودروی جمع‌وجور مزدا برای رسیدن به مصرف سوخت بهینه، نیازی به هیچ‌گونه آپشن اضافی ندارد. در واقع، مدل پایه مزدا ۳ سدان به بهترین مصرف سوخت در این سری با ۵/۷۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده می‌رسد. این مدل، دارای یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۵ اسب‌بخار است و از تکنولوژی اسکای‌اکتیو مزدا برای کاهش وزن و اصطکاک استفاده می‌کند. مدل پایه مزدا ۳، همراه با سیستم گیربکس ۶ دنده دستی عرضه می‌شود. البته اگر با پرداخت ۱۰۵۰ دلار دیگر، از سیستم ۶ دنده اتوماتیک استفاده کنید، همین میزان مصرف سوخت را خواهید داشت و فقط در شهر مصرف سوخت به ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کاهش پیدا می‌کند.

نیسان سنترا S FE+ CVT مدل ۲۰۱۴ – ۱۸۰۰۰ دلار

    ۷/۸۴ لیتر در شهر، ۵/۸۸ لیتر در جاده و ۶/۹۲ لیتر به صورت ترکیبی

2014 Nissan Sentra

سدان کامپکت نیسان شاید تا حدودی یک خودروی خسته‌کننده باشد، ولی به صرفه‌بودن مصرف سوخت در آن با موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر و سیستم تغییر سرعت پیوسته، انکارناپذیر است. مدل نیسان سنتر که مجهز به بسته ۴۰۰ دلاری FE+ شده و ویژگی‌های آیرودینامیک بهتر و تایرهای با مقاومت کمتر نسبت به چرخش به آن اضافه شده است، طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا دارای مصرف سوختی برابر با مسافت ۳۰ مایل در شهر و ۴۰ مایل در بزرگراه برای هر گالن سوخت است. این میزان مصرف سوخت، نزدیک به بهترین‌های خودروهای این کلاس و مطابق با همتای کوچکتر خود در نیسان، ورسا است.

هوندا اینسایت مدل ۲۰۱۴ – ۱۹۵۱۵ دلار

    ۵/۷۴ لیتر در شهر، ۵/۳۵ لیتر در جاده و ۵/۶ لیتر به صورت ترکیبی

 

2014 Honda Insight

با معرفی نسل دوم از اینسایت هیبرید، هوندا رقبایی مانند تویوتا پریوس را کنار زد و یک خودروی آیرودینامیک، به‌صرفه و یک هاچ‌بک هیبریدی نسبتاً کاربردی تولید کرد که مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای داشت. البته باید اذعان داشت که سیستم مدیریت سیستم هیبریدی هوندا، IMA، به پیشرفتگی سیستم هماهنگ‌کننده هیبریدی تویوتا نیست. با این حال، هوندا اینسایت دارای مصرف سوخت ۵/۳۵ لیتر در بزرگراه است و در حال حاضر، ارزان‌تری هیبریدی موجود در بازار است.

تویوتا پریوس C One مدل ۲۰۱۴ – ۱۹۸۹۰ دلار

    ۴/۴۴ لیتر در شهر، ۵/۱۱ لیتر در جاده و ۴/۷ لیتر به صورت ترکیبی

2013 Toyota Prius C

با قیمتی به اندازه ۳۷۵ دلار بیش از هوندا اینسایت، تویوتا ‍پریوس C، بهترین مصرف سوخت خودروهای هیبریدی را در این کلاس، در اختیار صاحبش قرار می‌دهد. پریوس C کوچکترین خودرو در میانه خانواده مدل پریوس است که شامل مدل استاندارد پریوس و پریوس V MPV نیز می‌شوند. با این‌که امکانات به نسبت، کمتری در مدل ‍پریوس C One ارائه شده است، ولی با این حال، این خودروی دارای تجهیزاتی نظیر کنترل آب و هوایی اتوماتیک، ورودی بدون کلید و بلوتوث است و نیازی به گفتن نیست که این خودروی دارای بهترین مصرف سوخت در این لیست است.

تویوتا کرولا LE Eco مدل ۲۰۱۴ – ۱۹۹۰۵ دلار

    ۷/۸۴ لیتر در شهر، ۵/۶ لیتر در جاده و ۶/۷۲ لیتر به صورت ترکیبی

Toyota Corolla LE Eco 2014

در طراحی دوباره تویوتا کرولا برای سال ۲۰۱۴ یک مدل Eco برای آن درنظر گرفته شده است که یک نسخه از کرولا با موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر است که دارای تکنولوژی سوپاپ Valvematic است و جریان هوای بهتری درون موتور آن برقرار می‌شود. این تکنولوژی نسبتاً جدید، باعث شده تا تویوتا کرولا همراه با سیستم CVT مصرف سوختی برابر ۵/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه داشته باشد. البته در مدل Eco از تایر با مقاومت کم در برابر چرخش نیز استفاده شده است. همچنین بهتر است از آپشن چرخ‌های آلومینیومی برای این مدل استفاده نکرد؛ زیرا مصرف سوخت آن را به ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، کاهش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*